Innkjøp

Litt tidlig så tør ikke enda,dessuten har vi det meste fra før:)

Personlig mener jeg det er alt for tidlig for de som er under uke 14/12 til å drømme seg bort gå i butikker og rake med seg va enn av søte sukkerklær.

Jordmor Von Krogh skriver i sin bok: mellom 60-80% av alle befruktede egg blir til en abort i løpet av de første 12 ukene...

Så Jeg tar på den sterke maska og holder på fristelsen ellers kan det fort ende i enda flere skuffelser.

Personlig mener jeg det er alt for tidlig for de som er under uke 14/12 til å drømme seg bort gå i butikker og rake med seg va enn av søte sukkerklær.

Jordmor Von Krogh skriver i sin bok: mellom 60-80% av alle befruktede egg blir til en abort i løpet av de første 12 ukene...

Så Jeg tar på den sterke maska og holder på fristelsen ellers kan det fort ende i enda flere skuffelser.
Livet hadde vært kjedelig om man ikke skulle hatt drømmer. De fleste her venter nok med å kjøpe inn til etter uke 12, men det er da lov å være optimistisk og å drømme. Om vi tar utgangspunkt i de 60 % da, vil over halvparten ha gått til grunne før man i det hele tatt har testet/vet om det befruktede egget. Og for hver uke øker sannsynligheten for at det går bra. Mange her har også vært til ultralyd allerede og fått bekreftet liv. Da er sannsynligheten enda større for at det går bra. Skal man la være å drømme om noe fordi det kan gå galt?

Risiko for spontanabort
25 – 30 % risiko fra unnfangelse
15 % sjanse fra ca. uke 3.
8 % sjanse fra uke 6.
5 % sjanse fra uke 8
2 % sjanse fra uke 9
mindre enn 1 % sjanse fra 12 uke.

Skuffelsen er vell stor uansett om du har kjøpt noen plagg.. :) når du har kommet til uke 6 så er det ca 8 av 100 som mister, vil si det er få :)

Har det meste fra før, men med nr. 1 kjøpte jeg de første plagga etter 12ukers kontroll hos legen :-)

Jeg venter med å juble til etter kontrolltimen neste uke, jeg har pleid å miste i uke 6-8.

Har nesten kjøpt noe :p Fant en gravid/ammepute jeg har veldig lyst på. Husker fra sist at jeg rullet dyner som jeg la mellom bena og under magen. Ikke mange dagene til før jeg begynner å kjenne savnet tenker jeg ;)

Ellers venter jeg med å handle inn til etter OUL, jeg kjøpte nøytrale ting sist i tilfelle vil skulle få fler. Og jeg har en gutt fra før så litt blå klær etter han har vi tatt vare på.

Har derimot funnet frem mammaklærne, magen poppet frem og det var vel hovedgrunnen til at jeg måtte svi av en test også :p

Ellers tenkte jeg å klargjøre Emmaljunga-vogna og sette den på loftet, 2 åringen foretrekker å gå eller sitte i sjal.

Livet hadde vært kjedelig om man ikke skulle hatt drømmer. De fleste her venter nok med å kjøpe inn til etter uke 12, men det er da lov å være optimistisk og å drømme. Om vi tar utgangspunkt i de 60 % da, vil over halvparten ha gått til grunne før man i det hele tatt har testet/vet om det befruktede egget. Og for hver uke øker sannsynligheten for at det går bra. Mange her har også vært til ultralyd allerede og fått bekreftet liv. Da er sannsynligheten enda større for at det går bra. Skal man la være å drømme om noe fordi det kan gå galt?

Risiko for spontanabort
8 % sjanse fra uke 6.
5 % sjanse fra uke 8
2 % sjanse fra uke 9

Bra skrevet :) jeg kommer ikke til å handle noe før uke 12 selv, men man får ta den avgjørelsen selv.

Hurit,vi er i uke 8 nå, snart i uke 9. De mener vel her 2% fra 9+0?

Vet noen om en kjekk nettside eller butikk hvor de selger ulltøy til de minste?

Risiko for spontanabort
8 % sjanse fra uke 6.
5 % sjanse fra uke 8
2 % sjanse fra uke 9

Jeg gikk kanskje litt hardt til verks og tenkte ikke på noens følelser her inne. Beklager for kaldhjertet egen mening :(

Jeg gikk kanskje litt hardt til verks og tenkte ikke på noens følelser her inne. Beklager for kaldhjertet egen mening :(
Jeg er helt enig i å vente lengst mulig med innkjøp og så videre altså og respekterer de som venter enda lengre enn til etter uke 12. :) Følte ikke at du tråkket meg på tærne, men syntes bare at innlegget ditt kunne virke skremmende på enkelte, spesielt med tanke på tallene du skrev. Vil ikke si at det var kaldhjertet for det er jo lov å ha forskjellige meninger. Folk må få gjøre som de vil :)

Har kjøpt 2 mammabukser i dag og en kjole.. Mammabukser fordi buksene strammer sånn, og kjolen fordi den var då fin og jeg måtte bare ha den ;)

Men for de som vil kjøpe inn så har jeg hørt Finn.no er til hjelp om du ikke bryr deg om brukt eller ikke. Det er lønnsomt i fremtiden å spare så mye man kan på pengene og de selger tyd billig der ;)

Nei, ikke kjøpt noe enda.
Ikke sikkert jeg kommer til å kjøpe så mye i det hele tatt. Vi har det meste ettersom vi venter nr.4. Men litt ull i str. 56-68 må jeg nok ha, sverger til nøstebarn. Så ha jeg litt lyst på bedside crib til denne, for da kan lillestorebror få ha sprinkelsenga en stund til.

Jeg vet det er tidlig og jeg vet jeg er ekstra uheldig med min statistikk :p

Likevel ble disse med hjem, en til mini 2014 og en til eventuell mikro 2016 ❤️

ImageUploadedByBV Forum1461216618.620185.jpg

• Liker
Reactions: SMI
Vet noen om en kjekk nettside eller butikk hvor de selger ulltøy til de minste?
Jeg har vært veldig fornøyd med nameit sine ullklær til frøkna :)
Holder seg godt i vask og

Jeg har så mye babyting etter gutten her, sp er nok litt kjedelig og ikke kjøper inn noe før oul. Muulig jeg ordner til barnerom litt før om jeg finner energien ,;)

Jeg er skråsikker på at jeg har tvillinger i magen.. Så jeg kjøper ingenting før jeg vet om det er eller flere inni magehuset ;)

Back
Topp