Innkjøp til babyen

Jeg har solgt unna alt (to ganger :hilarious: ), unntatt tripp trapp-stolen og stellebordet. Det jeg vet at jeg vil ha (utenom det opplagte som vogn og bilstol) er newborn-sete til Tripp trapp-stolen. Så hyggelig å ha baby med oss ved middagsbordet etterhvert. Ellers synes jeg babybjørnvippestol var et must.

Sånn ellers må vi også skaffe oss et ekstra soverom :hilarious:
Det siste der må vi og :hilarious: Fare for at garderoberommet mitt på 7kvm må ryke, så venter så lenge som mulig!
 
Det siste der må vi og :hilarious: Fare for at garderoberommet mitt på 7kvm må ryke, så venter så lenge som mulig!
Her må vi flytte vegger og pusse opp kjøkkenet :bag: men før vi kan gjøre det må vi pusse opp badet og boden i kjelleren pga en vannskade (som vi ikke vet om forsikringen dekker enda). Så det blir nok å bruke penger på kan du si :nailbiting:
 
Her må vi flytte vegger og pusse opp kjøkkenet :bag: men før vi kan gjøre det må vi pusse opp badet og boden i kjelleren pga en vannskade (som vi ikke vet om forsikringen dekker enda). Så det blir nok å bruke penger på kan du si :nailbiting:
Å nei, dyrt «utstyr» :nailbiting:
 
Leser vi er flere som kunne hatt godt av å vinne i lotto! :) Kom over ei nettside som heter babybanden idag, virket å ha en rekke gode tilbud på mye forskjellig!
 
Jeg kjøpte så og si alt nytt til mitt første barn. Har ikke tatt vare på nesten noe, så må kjøpe nytt. Men vil bare tipse om å ha mer fokus på kjøp av brukte babyting ! Eks klær. De minste klærene er nesten ikke brukt. Mye er bare brukt i få måneder eller uker. I bergen har vi eks Loppeliten , bra for lommeboken og planeten :):)
 
Veldig godt tips med brukt,jeg var vel ganske bestemt på at jeg ville ha det meste nytt til første barn,men har sett at det er mye fint brukt etterhvert ja. Vi har en del barn i familien så vi har vert flinke å arva og la ting gå på rundgang,både klær og utstyr.
Må ta en runde når vi bikker 12 uker,og se gjennom hva vi har og hva vi trenger. Har en jente og en gutt fra før så vi har jo litt av begge deler av klær også.
 
Ja, slenger meg på det alle sier: ALT utenom madrass og bilsete kan kjøpes brukt. Vi trodde vi måtte ha ny vogn i sin tid, men utover det har vi nesten ikke skaffet noe nytt.
 
En ting vi savnet som vi ikke hadde sist er bærbart nest, så vi kommer til å kjøpe Najell SleepCarrier. Så vil jeg også ha en stellekurv som kan flyttes på, med alt fra bleier og salver til snacks til han som blir eldstemann. Jeg vil prøve Silverette (brukte helt sykt mye Multi-mam kompresser sist) også skal vi nok muligens investere i en bilstolpose, ikke helt bestemt oss for sistnevnte enda.
 
En ting vi savnet som vi ikke hadde sist er bærbart nest, så vi kommer til å kjøpe Najell SleepCarrier. Så vil jeg også ha en stellekurv som kan flyttes på, med alt fra bleier og salver til snacks til han som blir eldstemann. Jeg vil prøve Silverette (brukte helt sykt mye Multi-mam kompresser sist) også skal vi nok muligens investere i en bilstolpose, ikke helt bestemt oss for sistnevnte enda.
Tips: hvis du ikke vil ha ren bilstolpose, så kan jeg anbefale voksi Explorer, funker fint som både bilstolpose, og vognpose :happy: (kan brukes som vognpose opptil 3år) Vi brukte det på oktoberbaby i 22, og bruker fortsatt posen flittig!
 
En ting vi savnet som vi ikke hadde sist er bærbart nest, så vi kommer til å kjøpe Najell SleepCarrier. Så vil jeg også ha en stellekurv som kan flyttes på, med alt fra bleier og salver til snacks til han som blir eldstemann. Jeg vil prøve Silverette (brukte helt sykt mye Multi-mam kompresser sist) også skal vi nok muligens investere i en bilstolpose, ikke helt bestemt oss for sistnevnte enda.
Bærbart nest har jeg også tenkt å ha denne gangen. Ble så kronglete å flytte baby sist i sånn klassisk babynest.
 
  • Elsker
Reactions: K89
Tips: hvis du ikke vil ha ren bilstolpose, så kan jeg anbefale voksi Explorer, funker fint som både bilstolpose, og vognpose :happy: (kan brukes som vognpose opptil 3år) Vi brukte det på oktoberbaby i 22, og bruker fortsatt posen flittig!
Denne har jeg sett på! Ser kjempe fin ut :happy:
 
Tips: hvis du ikke vil ha ren bilstolpose, så kan jeg anbefale voksi Explorer, funker fint som både bilstolpose, og vognpose :happy: (kan brukes som vognpose opptil 3år) Vi brukte det på oktoberbaby i 22, og bruker fortsatt posen flittig!
Takk for tips! :happy:
 
Veldig godt tips med brukt,jeg var vel ganske bestemt på at jeg ville ha det meste nytt til første barn,men har sett at det er mye fint brukt etterhvert ja. Vi har en del barn i familien så vi har vert flinke å arva og la ting gå på rundgang,både klær og utstyr.
Må ta en runde når vi bikker 12 uker,og se gjennom hva vi har og hva vi trenger. Har en jente og en gutt fra før så vi har jo litt av begge deler av klær også.
Å arve er jo også fantastisk :Heartbigred heldig om dere får arve ! Jeg gav vekk så mye fint til venner men tror ikke jeg har noen å arve etter nå. Gleder meg til å begynne å kjøpe inn :D
 
Vogn, seng og madrass er det viktigste, samt stellematte og stellebord evt :) Når det gjelder klær, anbefaler jeg å Google «leie babyklær», mye fint kvalitetstøy i ull osv som leies rimelig fra f.eks Stas, barnet vokser jo fort og det er super praktisk og økonomisk å leie :) tjenesten er relativt ny og jeg ergrer meg over at ikke den fantes da jeg fikk mine eldste, endte jo opp med å bruke store summer på klær som bare ble liggende og var vanskelig å få solgt igjen, mye gikk til Fretex osv :( Hilsen erfaren 3-barns mor
 
Men det genererer mindre søppel som er et pluss hos meg! Kommer til å gi det et forsøk. Har selv brukt tøybind og menstruser i flere år og elsker det. Skjønner at det er mer styr med tøybleier da :smiley-ashamed004
Menstruser synes jeg er helt gull! Skyller dem i maskin etter bruk, så kan de jo brukes i flere år, kjempepraktisk og økonomisk :) kanskje lurt å kjøpe det til sykehuset også istedenfor bind?
 
Tips: hvis du ikke vil ha ren bilstolpose, så kan jeg anbefale voksi Explorer, funker fint som både bilstolpose, og vognpose :happy: (kan brukes som vognpose opptil 3år) Vi brukte det på oktoberbaby i 22, og bruker fortsatt posen flittig!
Den var fin :love017
 
Nesten lei meg for at jeg ikke kan handle så mye, da vi jo egentlig har det meste :hilarious:
 
Back
Topp