Innkjøp til baby

Leche

Glad i forumet
FebbisBebbis2021 ❄️
Maisløyfene 2024
Tråd for innkjøp til baby - hva tenker du å kjøpe? Tips til innkjøp? Hvor mye trenger man i hver størrelse?

35 år og førstegangsgravid. Denne babyen har jeg villet ha i 10 år! Så naturligvis har jeg allerede fra dagen jeg fant ut at jeg var gravid, begynt å planlegge innkjøp og noe har jeg allerede kjøpt. Vet det er tidlig, men gleder meg så mye at jeg klarer ikke vente, og må ha noe å fokusere på for å få tiden til å gå!


Baby

Klær i ull

Body
✓ Str 50
◦ Str 56
◦ Str 56
◦ Str 56
◦ Str 56
◦ Str 56
◦ Str 56
◦ Str 62

Pysj
◦ Str 50
✓ Str 56
◦ Str 56
◦ Str 56
◦ Str 56
✓ Str 62

Strømpebukse
◦ Str 50
✓ Str 56 - 62
✓ Str 56 - 62
◦ Str 56 - 62
◦ Str 56 - 62
◦ Str 56 - 62
◦ Str 56 - 62

Bukser
✓ Str 56
◦ Str 56
◦ Str 56
◦ Str 62 - 1 stk

Heldress med glidelås
✓ Str 56
◦ Str 56
✓ Str 62

Lue
✓ Str 36-38
◦ Str 36-38
✓ Str 40-42

Votter
✓ Str 1-3 mnd
✓ Str 1-3 mnd

Sokker
◦ Nyfødt
◦ Nyfødt

Stelle

◦ Stellematte
◦ Kommode
◦ Vaskekluter/gulpekluter
◦ Tøybleier, pippi
◦ Bleier
◦ Våtservietter
◦ Badebalje
◦ Håndkle
◦ Såpe, lotion, krem

Sove

◦ Bedside crib
◦ Vugge
◦ Vognpose
◦ Vogn
◦ Sengetrekk
◦ Madrass
◦ Teppe
◦ Swaddle teppe

Annet

◦ Ergobaby embrace
◦ Termometer
◦ Neglklipper
 
Jeg er imponert over kontrollen din! :happy:
Dette er vår andre, så regner med vi har det meste. Blir nye hygiene artikler og sikkert noen klær. Også skal vi ha elastisk bæresjal denne gangen, det skal være med på sykehuset :happy:

Heldress med glidelås. Er der er pysj du tenker på? Jeg syns glidelås ble stivt og krøllet seg opp i ansiktet når de er så små. Definitivt mest glad i pysj/heldress med knapper til de minste. Men det varierer jo.
Kan også anbefale bærejakke hvis du vil bære ute på tur :happy:
 
Jeg er imponert over kontrollen din! :happy:
Dette er vår andre, så regner med vi har det meste. Blir nye hygiene artikler og sikkert noen klær. Også skal vi ha elastisk bæresjal denne gangen, det skal være med på sykehuset :happy:

Heldress med glidelås. Er der er pysj du tenker på? Jeg syns glidelås ble stivt og krøllet seg opp i ansiktet når de er så små. Definitivt mest glad i pysj/heldress med knapper til de minste. Men det varierer jo.
Kan også anbefale bærejakke hvis du vil bære ute på tur :happy:


Kontroll, tja, liker å være organisert. Mannen ville heller sagt shoppegal! men er obs på å ikke kjøpe for mye, og at det er unisex så det kan brukes igjen av (forhåpentligvis) barn nr.2.

Tenker heldress med glidelås, til bruk på dag, glidelås av praktiske grunner, lettere enn masse små knapper. Har kjøpt Lillelam sine så langt, de i tynn ull. Har også et par heldresser med fot som har knapper, som er ment som pysj. De fra nøstebarn. Har tenkt at glidelås er best, så overraskende å høre at du foretrekker de med knapper! Kjøper litt av begge, tenker jeg, så finner jeg vel fort en favoritt når babyen er her.

Skal vurdere bærejakke, tenker det kanskje hadde vært praktisk når jeg må ut og gå tur med hunden.

Er det forresten noen som har tips til en nattlampe, til ammingen midt på natten?
 
Kontroll, tja, liker å være organisert. Mannen ville heller sagt shoppegal! men er obs på å ikke kjøpe for mye, og at det er unisex så det kan brukes igjen av (forhåpentligvis) barn nr.2.

Tenker heldress med glidelås, til bruk på dag, glidelås av praktiske grunner, lettere enn masse små knapper. Har kjøpt Lillelam sine så langt, de i tynn ull. Har også et par heldresser med fot som har knapper, som er ment som pysj. De fra nøstebarn. Har tenkt at glidelås er best, så overraskende å høre at du foretrekker de med knapper! Kjøper litt av begge, tenker jeg, så finner jeg vel fort en favoritt når babyen er her.

Skal vurdere bærejakke, tenker det kanskje hadde vært praktisk når jeg må ut og gå tur med hunden.

Er det forresten noen som har tips til en nattlampe, til ammingen midt på natten?

På dagtid er jeg enig i glidelås! Tar for lang tid med knapper da :p når de er litt større, er jeg veldig glad i ulldress fra merket lanullva, så deilige!

Jeg hadde nattamme lampe fra IKEA. Utgått fra sortiment, men ligner på denne https://www.ikea.com/no/no/p/kornsnoe-led-nattlys-hvit-kanin-batteridrevet-00433720/
Gull verdt å ha!
 
Ser ut som du har stålkontroll :) Vil anbefale omslagsbodyer fremfor slike du trer over hode i de minste størrelsene :happy:
 
Men de som har knapper kan du velge å bare kneppe opp nedentil da. Det syntes jeg var praktisk med førstemann, fremfor å måtte åpne hele dressen.
 
Enig i kommentaren til MissC over!
Pysjamaser med toveisglidelåser er også gull :happy:
 
Back
Topp