Innkjøp til baby

skattenminimagen

Forelsket i forumet
Maiblomstene 2020
Har noen startet enda?

Og har dere noe tips om fine nettsider eller butikker som selger barneklær/ting og utstyr?

Jeg har allerede kjøpt et par ting brukt. Tenker at jeg uansett kan selge det videre om det er sånn♥️

Jeg har kjøpt en voksi dunpose til bilstol
En voksi dunpose til vogn
Og en stokke steps barnestol pluss en Leander volse/babyseng.
Alt brukt og til rimelige priser.

Ja, jeg er tidlig ute;) Men jeg har ventet på dette i flere år så da ble det sånn♥️

Har tenkt tanken og sett litt her og der,men ikke kjøpt noe enda.. har to barn fra før, men det meste er gitt bort eller solgt, så starter litt på null.. vet vi har vugge og to vignposer ute på utlån bare :)

Jeg har ikke kjøpt noe ennå, men kommer til å starte sånn smått snart. Har laget en lang liste med ting jeg har lyst på, så kommer til å lete etter en del brukt først :happy:

Har allerede kjøpt barnevogn:rolleyes: kom over akkurat den typen jeg ville ha, til bare 300kr på finn.no:p

Har egentlig ikke tenkt å begynne på innkjøp enda. Men sitter av og til på nett på kvelden og kikker litt allikevel da:hilarious:

Har ikke starta enda. Vil være helt sikker på at alt er i orden der inne først :Heartred Så regner ikke med noe særlig innkjøp før på nyåret, da vet vi mest sannsynlig kjønn også. Men vi har allerede en del etter storebror da, som jeg vil bruke igjen :love7

Har ambisjoner om å ikke kjøpe noe i år:-) Kan hende jeg faller for fristelsen til å kjøpe en vogn på finn likevel. Følger litt med der. Vi har egentlig litt for liten leilighet med alt for mye ting, så jo mindre jeg kjøper jo bedre egentlig:D Er ikke så lett bestandig....

Har ikke begynt enda, men har fått tilbud om å arve voksi vinterpose og en god del ull/strikk. Kurv, vugge og lekegrind er på plass - de brukte jeg selv :D De største investeringene blir vel barnevogn og bilstol. Bor ute på landet og har svigerfamilie i nord så trenger noe som er bra i terrenget og ikke tar for mye plass. Det venter jeg hvert fall med til etter OUL.

skal dog ikke se bort fra at jeg handler et eller annet smått når lønna kjem :love017

Ikke begynt, men tenker nok det blir et lite plagg eller to for å feire etter UL i uke 12 :) Men ellers har vi jo det meste av utstyr etter de to første, tror jeg vil investere i et nytt bæresjal eventuelt :)

Har mye fra før av, men må nok ha påfyll av litt nytt tøy, særlig hvis det blir en gutt. Må også ha vugge o.l i stua og stellebord. Drøyer til etter jul med å handle og gå gjennom gamle babyting selv om jeg vil gjøre det nå.

Har ikke kjøpt noe enda. Vi fikk jo en baby for et år siden, så regner med at alt der kan brukes på nytt :) alt av klær er sortert i størrelser og lagt på loftet. Samme med alt av utstyr som førstemann ikke bruker lenger. hvis vi får jente denne gangen (har gutt fra før), regner jeg med at vi supplerer litt med «jenteklær», ellers har vi det meste ;)
Jeg kan anbefale smekker fra Wish! Se etter de produktene som er -Verified by Wish-, de har et symbol som er en hvit hake inni en blå runding. De er av veldig god kvalitet, og koster nesten ingenting.

Begynt litt, med noe jeg har kjøpt brukt og noe jeg har fått. Samt et par bodyer og sokker, enhver milepæl blir "feiret" på det viset. Men tenker å vente til januarsalg med det meste :)

Jeg har det meste fra før, men jeg tror jeg blir å kjøpe ny bilstol. Det skal jeg ikke begynne å se etter før etter jeg har vært på tul neste onsdag. Har ikke så lyst til å kjøpe bilstol, så kommer onsdag og jeg har fått MA igjen. Det gidder jeg ikke. Vil feire med å kjøpe bilstol dersom det faktisk er en baby der inne.

Ikke kjøpt noe enda. Blir vel å vente til jeg har vært på ultralyd i slutten av mnd før jeg tenker noe mer på det. :P

Vi har funnet ut hvilken vogn vi vil ha, så vi følger med på tilbud i den lokale butikken og på finn. Den er på tilbud nå, utgående modell, så vi kommer til å kjøpe den snart.
Ellers venter vi til etter jul. Men kommer til å kjøpe hvis jeg finner noe jeg vet jeg skal ha, på tilbud.

Jeg har tenkt å ikke kjøpe så mye, bare de tingene man må ha til baby kommer, ellers vil jeg kjøpe ting etter hvert som behovet/ønsket kommer. Så jeg ikke kjøper ting jeg tror vi trenger, og så blir det ikke brukt.

-Stellebord har vi, for badet er nyoppusset og baderomsinnredningen er en stor benk. Med skuffer under. Det var planen. Fin å stelle baby på og å legge sammen klær på. Og en stellepute/madrass har jeg allerede hentet fra et vennepar gratis.
-må kjøpe bilstol
- kjøpe barnevogn med tilbehør
-har en gammel krybbe, men vil kjøpe sprinkelseng til soverommet
- dyner og puter til barn har vi fra før, må ha litt sengetøy
- negleklipper og stellestæsj må vi kjøpe
-litt nyfødtklær (kjøper mer etter babyen kommer og vokser)
-har fått en slags ammepute av en venninne, hun sier den er så god.
- så dukker det sikkert opp ting jeg ser vi må ha, når det nærmer seg.
- og så skal jeg strikke litt <3

Har ingenting foreløpig, men har begynt å skrive liste over hva jeg tror trengs. Så er planen å finne ut av hvilke typer og modeller vi spesifikt ønsker å kjøpe, og så se om vi får handlet det billig på Black friday og i januarsalget :happy119
Og ellers på finn.no. Men ikke før etter uke 12 ;)

Har begynt litt jeg også. Var 40% på alt til barn på kid, så handlet litt sengetøy i hvitt og laken. Ellers elsker jeg høstens farger og måtte ha et par plagg i høstens farger, kjønnsnøytralt :)

Vi har funnet ut hvilken vogn vi vil ha, så vi følger med på tilbud i den lokale butikken og på finn. Den er på tilbud nå, utgående modell, så vi kommer til å kjøpe den snart.
Ellers venter vi til etter jul. Men kommer til å kjøpe hvis jeg finner noe jeg vet jeg skal ha, på tilbud.

Jeg har tenkt å ikke kjøpe så mye, bare de tingene man må ha til baby kommer, ellers vil jeg kjøpe ting etter hvert som behovet/ønsket kommer. Så jeg ikke kjøper ting jeg tror vi trenger, og så blir det ikke brukt.

-Stellebord har vi, for badet er nyoppusset og baderomsinnredningen er en stor benk. Med skuffer under. Det var planen. Fin å stelle baby på og å legge sammen klær på. Og en stellepute/madrass har jeg allerede hentet fra et vennepar gratis.
-må kjøpe bilstol
- kjøpe barnevogn med tilbehør
-har en gammel krybbe, men vil kjøpe sprinkelseng til soverommet
- dyner og puter til barn har vi fra før, må ha litt sengetøy
- negleklipper og stellestæsj må vi kjøpe
-litt nyfødtklær (kjøper mer etter babyen kommer og vokser)
-har fått en slags ammepute av en venninne, hun sier den er så god.
- så dukker det sikkert opp ting jeg ser vi må ha, når det nærmer seg.
- og så skal jeg strikke litt <3

Hvilken vogn har dere bestemt dere for?

Hvilken vogn har dere bestemt dere for?

Det er en
Emmaljingo Edge Duo vogn, understell heter Deluxe.

Dette er en modell de har hele tiden, men dette understellet går ut og 2020 modellen er litt annerledes, mer plastikk og litt mindre kurv under.
Jeg ønsker store hjul, og ikke bevegelige. Vi går mye på grusveg og på hytta på fjellet.

Den koster 8000kr på den lokale butikken nå (tilbud),men jeg følger samtidig med på Finn, om det dukker opp en bra en der til redusert pris, (fargen er ikke viktig, bare den er nøytral)
Screenshot_20191010-183521_DuckDuckGo.jpg

Back
Topp