Innkjøp og oppsett

MStavanger94

Flørter med forumet
Februarbarna 2023
Er andregangs. Så føler jeg tar mer litt som det kommer denne gangen.

Men det jeg ikke husker helt er når begynner man liksom å kjenne at inne uke____ burde ting være i boks, eller i uke ____ settes sengen opp, vasker klærne osv.

For jeg har ikke tenkt tanken på å starte enea. Å jeg er i uke 29 men ser mange på termingruppa har satt opp stellestasjon, vasket klær, fått opp garderobe, seng osv.

Henger jeg litt etter nå eller, hva er et godt tidspunkt å tenke at det kan være lurt å starte med det hahah!

Men det jeg ikke husker helt er når begynner man liksom å kjenne at inne uke____ burde ting være i boks, eller i uke ____ settes sengen opp, vasker klærne osv.

For jeg har ikke tenkt tanken på å starte enea. Å jeg er i uke 29 men ser mange på termingruppa har satt opp stellestasjon, vasket klær, fått opp garderobe, seng osv.

Henger jeg litt etter nå eller, hva er et godt tidspunkt å tenke at det kan være lurt å starte med det hahah!
Jeg har gjort det meste etter uke 36, og når jeg går i permisjon. Da he jeg litt mer fritid på dagtid til å bli ferdig med sånt, og så støver det ikke ned igjen til baby kommer :playful:

Det jeg har gjort til nå, er å gå gjennom alt vi har fra før, og gjort innkjøpt av utstyr og klær. Og så har jeg laget et oppsett i Excel, med hva vi har og hva vi mangler. Jeg har fulgt med på Finn og tilbud, og gjort innkjøp der etter hvert :happy:

Jeg gjorde klart stellebord, garderobe og seng osv i uke 18, og så vasket jeg klærne og la dem på plass i ukene som fulgte. Men det gjorde jeg fordi jeg gikk hjemme med bekkenleddsmerter og vet at det bare blir verre og verre, så ville ha det unnagjort før kroppen sier stopp. Veldig glad for det nå :)

Jeg har gjort det meste etter uke 36, og når jeg går i permisjon. Da he jeg litt mer fritid på dagtid til å bli ferdig med sånt, og så støver det ikke ned igjen til baby kommer :playful:

Det jeg har gjort til nå, er å gå gjennom alt vi har fra før, og gjort innkjøpt av utstyr og klær. Og så har jeg laget et oppsett i Excel, med hva vi har og hva vi mangler. Jeg har fulgt med på Finn og tilbud, og gjort innkjøp der etter hvert :happy:
Ja det er så langt jeg også har kommet prøver å kjøpe litt etter litt når det kommer gode kupp på finn eller lignende. Men alt er i pose og sekk i garasjen

Vi er midt i en større oppussing, så her må jeg vente med å ordne til det er ferdig. Har vasket klær (mest fordi jeg ikke har vaskerom pga oppussing nå), kjøpt vogn og bilstol. Har noen ting igjen å kjøpe, men er 3. jenta, så er ikke så mye. Gleder meg til å montere seng, stellebord og vogn, men det blir nærmere termin. Om man føder før blir man jo uansett stuck på nfi, så stresser ikke. Tenker at jeg vil ha det på plass i uke 36, har en historie med for tidlige fødsler, men får jeg før det, får evnt mannen ordne :)

Jeg skal ha første og vi er også i stor opppussing, så vi har ikke vårt eget soverom engang. Hele etasjen med soverommene, stue, garderobe og bad er under opppussing og tror fort det går 7 uker til før det er ferdig :oops:
Jeg har derfor begynt å vaske tøyet og legge et midlertidig sted for å få litt oversikt over hva vi har arvet og hva vi fortsatt trenger. Er det sent å skulle begynne innredningen for oss alle i uke 34? Sliter allerede masse med bekkenleddsmerter og har planer om å prøve fylle frysen fremover med litt gjærbakst og enkle måltider til å kunne ha klart når det nærmer seg enda mer…

Vi har kjøpt søskenvogn og ser etter bilsete, ellers har vi alt fra storebror lagret.

Så jeg tenker å finne frem etterbehov når babyen er her, vasker de første klærne når det er klart for å dra på sykehuset så det er helt nyvasket og luftet fra snoren og ikke ligget så lenge i bokser og skuffer..

Det er egentlig ikke så mye babyen trenger at er på plass før den kommer:Heartred

Første her, så jeg aner ikke hva som er vanlig. Men vi har montert kommode med stelletopp, nesten ferdig med montering av pax skap (mest fordi jeg vil bli ferdig før det blir for tungt for kroppen). Kjøpt en del klær, sengetøy etc. men ikke begynt å vaske. Kun vasket litt klær jeg har kjøpt brukt. Lurte på om begynne å valse alt nå når skapet er på plass og bare få det inni der etterhvert. Ellers har vi kjøpt seng, moonboon, vippestol, men ikke montert og kommer ikke til å gjøre det før nærmere termin. Vogn og bilstol er enda ikke kjøpt :happy:

Back
Topp