Innkjøp av utstyr

010000100

Forelsket i forumet
Sommerfuglene <3
Siden dette er vår første må vi skaffe alt av utstyr og tilbehør til babyen. Er det noen andre som har tenkt til å begynne å kikke nå siden det er salg? Det føles veldig tidlig, men om det er mye gunstigere priser så er vel dette verdt å vurdere. Jeg tenker da spesielt på de større investeringen som f.eks. barnevogn.

Jeg vil samtidig spørre om noen har noen erfaringer med å kjøpe brukt f.eks. på finn.no.

Har bestilt Stokke tripp trapp stol og Stokke new born seat, fordi det var på tilbud. Hadde egentlig tenkt å vente, men måtte benytte muligheten. Fant det på babyshop.no, har kampanje ut året :)

Vi har det meste fra sist. Men tenker å handle litt nå i januar, hvertfall hvis det blir jente denne gangen :)
Jeg er veldig for å handle brukt. Er mye som er veldig fint som du får for halv pris og mer bare fordi det er brukt!

Vi har jo det meste fra før, og sånn sett ikke noe travelt med å begynne å handle inn de få tingene vi trenger, men det å handle på salg er jo alltid lurt for å spare noen kroner. MEN! Det er ikke slik nå som det var før i tiden; at det kun er januarsalg og skolestart-salg. Produkter kommer på salg til stadighet (vår-salg "midseason-salg", påske-salg, sommer-salg, ferie-salg, høst-salg osv osv) så om man går glipp av et godt tilbud kan man få et like godt tilbud nærmere termin også.

Og så er det jo greit å vite at man ikke trenger å ha 100% av utstyret klart til babyen kommer til verden. Så lenge man har seng/vugge/evt samsover, klær, stelleprodukter, bleie, ammeinnlegg+bh og sånt så klarer man seg bra :)

Vi har det meste fra sist. Men tenker å handle litt nå i januar, hvertfall hvis det blir jente denne gangen :)
Jeg er veldig for å handle brukt. Er mye som er veldig fint som du får for halv pris og mer bare fordi det er brukt!
Kjøper du på finn.no? Jeg tenkte å se om jeg kunne finne noe der samt høre med venninner som har fått tidligere.

Kjøper du på finn.no? Jeg tenkte å se om jeg kunne finne noe der samt høre med venninner som har fått tidligere.
Kjøpte bag til vogna på finn sist. Ellers bruker jeg kjøp og salg gruppene på facebook :)
Har ikke kjøpt så mye klær brukt da, med mindre det et noe spesielt eller ull.
Men større utstyr får du ofte ganske billig bare fordi de er brukt. Men ser helt nye ut for det.
Eneste jeg ikke tør å kjøpe brukt er bilsete.

Vi har jo det meste fra før, og sånn sett ikke noe travelt med å begynne å handle inn de få tingene vi trenger, men det å handle på salg er jo alltid lurt for å spare noen kroner. MEN! Det er ikke slik nå som det var før i tiden; at det kun er januarsalg og skolestart-salg. Produkter kommer på salg til stadighet (vår-salg "midseason-salg", påske-salg, sommer-salg, ferie-salg, høst-salg osv osv) så om man går glipp av et godt tilbud kan man få et like godt tilbud nærmere termin også.

Og så er det jo greit å vite at man ikke trenger å ha 100% av utstyret klart til babyen kommer til verden. Så lenge man har seng/vugge/evt samsover, klær, stelleprodukter, bleie, ammeinnlegg+bh og sånt så klarer man seg bra :)

Enig. Salg hele tiden, så vi venter nok litt. Hvertfall med store ting som tar plass. Denne gangen skal jeg kjøpe lekegrind. Kjøper nytt når det nærmer seg! :)

Synes også det var tidlig å begynne å handle til babyen, ettersom vi ikke emgang er halvveis og de store tingene til babyen vil oppta mye plass. :p
Når det er sagt, så kom vi over et knall tilbud på Finn.no! Vi fikk kjøpt seng m/madrass, stellebord, bæresele og babygym til 1400 kr. :) Det hadde blitt brukt i ett år og solgt fordi de ikke hadde plass. Veldig heldig der, må jeg si!
Man må tenke økonomisk når man får barn, og da er det jo perfekt å starte med å handle det dyreste når det er salg! ;)

Vi har allerede de store tingene, så de tar opp plass allerede ;)
Men må ut på en shoppingtur etter oul (bare 6 dager igjen!!!) :)

Synes også det var tidlig å begynne å handle til babyen, ettersom vi ikke emgang er halvveis og de store tingene til babyen vil oppta mye plass. :p
Når det er sagt, så kom vi over et knall tilbud på Finn.no! Vi fikk kjøpt seng m/madrass, stellebord, bæresele og babygym til 1400 kr. :) Det hadde blitt brukt i ett år og solgt fordi de ikke hadde plass. Veldig heldig der, må jeg si!
Man må tenke økonomisk når man får barn, og da er det jo perfekt å starte med å handle det dyreste når det er salg! ;)
Det var mye til lite penger :)

Var det skumgummimadrass?

Det var mye til lite penger :)

Var det skumgummimadrass?
Har ikke sett på det enda, ettersom jeg hadde reist til foreldrene mine på juleferie da mannen henta det. Tror det er skumgummi. Den kosta 800kr ny...
Utrolig deilig. Er greit å kjøpe når selger vil ha det vekk pga plassmangel. :) De hadde vel betalt over 5k for alt nytt tilsammen...

Når er den perfekte tiden til å gå og kjøpe utstyr?

Jeg skal bli mamma for første gang i juni, og har ikke erfaring med barneutstyr og lignende. Jeg er også redd for å kjøpe ting og deretter at det skjer noe med ungen (måtte Gud forby) så jeg tør nesten ikke å kjøpe noe før April eller slutten av Mars.

Har ikke sett på det enda, ettersom jeg hadde reist til foreldrene mine på juleferie da mannen henta det. Tror det er skumgummi. Den kosta 800kr ny...
Utrolig deilig. Er greit å kjøpe når selger vil ha det vekk pga plassmangel. :) De hadde vel betalt over 5k for alt nytt tilsammen...
Får håpe det ikke er skumgummi, de skal man ikke bruke brukt :) springfjærmadrass er ok å bruke brukt.

Mye penger spart ja! :)

Vi kjøpte splitter ny bugaboo 2013-modell black edition i dag til 5.500 kr. Ikke min favorittvogn, men mannen vil ha den. Den kan vi selge etterhvert uten nevneverdig tap, og det er jo bra.

Tenker det er perfekt å handle når som helst mellom OUL og fødsel, så lenge formen er god. Jeg skal ikke ha så mye, i og med at det er når 2. Men det er jente nå, og forrige var gutt, så litt må vi nok ha :-) mest klær tenker jeg...

Vi har det meste fra før. Men har kjøpt tripp trapp stol, new born Seat og maxi cosi cabriofix bilstol, nettopp pga tilbud ;) Mangler kun en vippestol, da vi lånte vekk vår rett før jeg ble gravid igjen :p Å litt klær om det skulle være en gutt :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi har bestilt barnevogn, sengekant, stellematte(pad) og reiseseng på jollyroom. Så har vi barneseng, nyfødtkrybbe, myyye klær, stellekommode og vippestol fra vi var små. Også låner jeg brystpumpe, bilstol og bæresele fra søskenbarnet mitt som fikk baby i mai i år:) så her er jo faktisk det meste under kontroll allerede:o :)

Sent from my iPad using BV Forum

Er forresten veldig tilhenger av å kjøpe brukt :) både på finn og på facebookgruppene:)

Sent from my iPad using BV Forum

Back
Topp