Innkjøp av babyutstyr

Mamma_s

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
VIP
Marslykke 2016
Når er det "normalt" å kjøpe inn utstyr og ha ting klart? :) Jeg har lyst til å være ferdig til i slutten av januar, men når jeg sier det til familie og venner rundt meg så syntes de det er alt for tidlig?
Jeg tenker at det er bedre å ha det klart, fordi man vet jo aldri når babyen kommer. Er jo over 30 uker i januar så det kan jo skje og da vil jeg være forberedt! Er det bare jeg som tenker sånn eller? :D

Jeg tenker litt sånn også, har begynte å kjøpe inn litt idag (20uker nå), tenker att det er bedre å få ting unnagjort nå får evt bekkene begynner å trøbble seg eller når man begynner å bli aå stor att det er vannskelig å få gjort alle ting! ;-)

jeg er helt enig! nå er det ikke lenge til det er på tide å tenke på julegaver og alt som hører med... og jeg har ingen planer om å vagge rundt på shopping i timesvis nærme termin! hehe:-) og det kan jo skje noe uventet... jeg har fulgt med på alle mulige babysider og kjøpt vogn, bilsete, stellebord, seng når det var gode tilbud:-) og arva babycall og vognpose. ellers har jeg sikret meg det andre til jul av familie:-) mangler bare litt klær, bleier og sånne ting nå:-)

Jeg ønsker å være ferdig med de store innkjøpene før jul. Vil ikke gå og tråle butikkene med gigamage i januar / februar. Så tar jeg småtterier som ammepute, bodyer, bleier og stæsj litt sånn etterhvert :)

Slutten av januar er jo seent for oss, da kan jo baby plutselig komme også, hehe..

Tenker også det er greit å gjør det meste før man blir over uke 30, alt blir så mye tyngre da:p når jeg fikk første handlet jeg det meste når jeg var rundt 20 uker;)

Vi tenker å kjøpe de store og dyre tingene på januarsalg, men jeg har ikke termin før 30.mars da.;) Ellers begynner vi så smått etter oul med innkjøp av det andre.:)

Her er det meste klart allerede, og sånn var jeg med storesøster også..veldig glad for det med henne, du vet heller ikke hvordan formen er senere, liker å ha ting klart :)

Drøyer det til soverommene er ferdig pusset opp. Dvs des/jan. Fødte 12 dager over sist, så ikke noe hastverk :-P

Er 18uker. Har følgt med litt på diverse kjøp og salg sider/finn og kjøpt ting og tang man egentlig ikke trenger, men er kjekt å ha, som ser svært bra ut og nesten ubrukt for en billig penge siden vi fant ut at jeg var gravid igjen(uke 11). Men bilstol, vogn, stellebord og seng venter jeg med til etter nyttår, med mindre det dukker opp noe Veldig fint imelomtiden;-) klær og slikt arves etter storebror:-) av erfaring fra sist gang er det kjekt å ha de siste par mnd. Ledig slik at man får ladet opp og stresse ned8-)

Eg har det meste klart :) er 20 uker, eg orker ikke og vagge rundt når magen blir enda større.Vogn, vugge, bæresele ol er kjøpt.Klær også.Når det er salg i Januar er jo alle klin kokos uansett og det er jo tomt før eg får fatt på noe :p
Sparte 5000kr på vogna og eg tviler på at eg sparer mer i Januar.

Her har vi fått unnagjort en del kjøp allerede, blant annet på bilstol og vogn. Grunnen til at vi trådde til da var at da sparer vi mye penger enn hadde vi ventet, og i tillegg har vi for øyeblikket god plass til det :-) Jeg synes ikke det er for tidlig, men jeg liker å få ting litt unnagjort så jeg ikke sitter med panikken når jeg er stor og tung :-)

Jeg tror ingenting er "normalt" :p
Men det er vanlig å ha det meste på plass før babyen kommer. De fleste vil jo nyte den første tiden med den lille hjemme / rolige omgivelser i steden for å løpe rundt som en gal å handle inn :p
Jeg har absolutt ingen hastverk med å handle inn, men kjøper etterhvert som jeg kommer over gode tilbud. Har funnet en god del på kjøp/selg side på fb allerede, og da må man nesten slå til ;)
Jeg syns du skal gjøre det du føler for. Om du vil ha alt klart i januar, så skal du ikke bry deg om hva de andre måtte mene. :) "alle" har alltid en mening om alt ;)

Er vel bare å gjøre litt som enn føler for :-) husker siste ukene var veeeeeldig lange, så kanskje greit å spare litt småtteri som ikke er superviktig? Men har mye mer vond denne gangen, så skal nok ta mest mulig I januarsalget :-)

Jeg gjorde det tidlig forrige gang. Man blir jo ikke akkurat noe mindre sliten utover i svangerskapet da. Og når man ikke har noe fra før så er det lurt å handle inn tidlig :)

Denne gangen har vi alt vi trenger fra før.

Har ikke kjøpt noe enda, vil gjerne ha rommet klart, sånn at man kan ha tingene der.
Skal starte på rommet om en uke, så om 4 ukers tid satse jeg på at rommet er klart, og da skal jeg begynne å tenke på det.
Er førstegangs, så er jo egentlig helt på jordet i forhold til hva jeg trenger, og hva man ikke trenger men som man kommer til å få lyst på :p

Har ikke kjøpt noe enda, vil gjerne ha rommet klart, sånn at man kan ha tingene der.
Skal starte på rommet om en uke, så om 4 ukers tid satse jeg på at rommet er klart, og da skal jeg begynne å tenke på det.
Er førstegangs, så er jo egentlig helt på jordet i forhold til hva jeg trenger, og hva man ikke trenger men som man kommer til å få lyst på :p
Spørs om rommet blir tatt i bruk den første tida da. Her flyttet hun ikke inn på eget rom før hun var 6 mnd ;)

Spørs om rommet blir tatt i bruk den første tida da. Her flyttet hun ikke inn på eget rom før hun var 6 mnd ;)

Ja... Det er sant. Men er det ikke greit å ha det nogenlunde klart, sånn at man slipper styre etter at babyen er kommet?
Det skal sies at det som skal bli barnerom her, er det rom som i dag ikke bare skal males, men det må legges gulv og litt andre ting også.

Ja... Det er sant. Men er det ikke greit å ha det nogenlunde klart, sånn at man slipper styre etter at babyen er kommet?
Det skal sies at det som skal bli barnerom her, er det rom som i dag ikke bare skal males, men det må legges gulv og litt andre ting også.
Hvis det er mye grunnleggende som må ordnes så hadde jeg helt klart gjort det før babyen kommer ja!

Her er jeg veldig usikker på hvordan jeg skal løse dette problemet med rom. Vi har vårt soverom nede i første etasje, samt soverommet til storesøster. Jeg ser for meg at når babyen kommer så flytter jeg og babyen opp til et eget soverom i tredje etasje, den første tiden, for å skjerme de andre. Men da må jeg helt ned i første hvis jeg skal stelle på badet. Og hvor skal barna sove alene etter hvert.... Jeg aner ikke :P vi har jo rom nok, bare vet ikke hvor jeg vil plassere dem :P

Hvis det er mye grunnleggende som må ordnes så hadde jeg helt klart gjort det før babyen kommer ja!

Her er jeg veldig usikker på hvordan jeg skal løse dette problemet med rom. Vi har vårt soverom nede i første etasje, samt soverommet til storesøster. Jeg ser for meg at når babyen kommer så flytter jeg og babyen opp til et eget soverom i tredje etasje, den første tiden, for å skjerme de andre. Men da må jeg helt ned i første hvis jeg skal stelle på badet. Og hvor skal barna sove alene etter hvert.... Jeg aner ikke :p vi har jo rom nok, bare vet ikke hvor jeg vil plassere dem :p

Hmmm... Logistikken må gå opp ja. Det hørtes tungvint ut med baby i tredje og bad i første, samtidig, så vet keg jo egentlig ikke hvor viktig det er å ha badet nærme. Men har bare tenkt at det er lurt. Kan ikke han flytte opp og du og babyen være nede? Om dere virkelig ikke kan sove sammen da. Det er jo mye mer kos, men gir sikkert dårligere søvn for alle....o_O

Hmmm... Logistikken må gå opp ja. Det hørtes tungvint ut med baby i tredje og bad i første, samtidig, så vet keg jo egentlig ikke hvor viktig det er å ha badet nærme. Men har bare tenkt at det er lurt. Kan ikke han flytte opp og du og babyen være nede? Om dere virkelig ikke kan sove sammen da. Det er jo mye mer kos, men gir sikkert dårligere søvn for alle....o_O
Jeg bare tenker at mannen får ansvaret for storesøster... Og da er det greit at jeg og baby får sove om morgenen når de står opp og skal på jobb og i barnehage.

Jeg kan vel ha stellebord oppe også da. Kan skifte i senga også. Men må være obs på at sengetøyet ikke blir skittent :P

Mye å ta stilling til. Blir forvirret bare av å tenke på det :P

Back
Topp