Innkjøp ✨

Unngår bevisst det dyreste eller nyeste når det kommer til barnevogn. Har nok blitt litt skadet av å ha bodd i sossestrøk der folk måler hverandre på sånne ting, og kjenner behov for å være litt motvekt. Kjøpte en brukt Cybex Balios S Lux sist gang, og har vært strålende fornøyd med denne.

Unngår bevisst det dyreste eller nyeste når det kommer til barnevogn. Har nok blitt litt skadet av å ha bodd i sossestrøk der folk måler hverandre på sånne ting, og kjenner behov for å være litt motvekt. Kjøpte en brukt Cybex Balios S Lux sist gang, og har vært strålende fornøyd med denne.
Skal sjekke ut den! Har sett litt på den talos s lux også, ser ganske like ut.

Har brukt langt over 14k per vogn til mine små :shy:
Denne gangen vil jeg ha elektrisk, og den er jo en smule dyrere enn det igjen :hilarious:
Det hadde vært digg det!! Er det den cybex priam du har sett på da? Såg at man kunne kjøpe sånne snø/terreng hjul til den også, sånn den får 4 faste hjul!

Vi skal ha Bugaboo Fox 5, eller 3.
Vi hadde Fox 3 med han som nå er 2, og var kjempe fornøyd! Angret bittert på at vi solgte den :banghead:
Jeg hadde faktisk bugaboo cameleon for sånn 14 år siden når eldste jenta var baby. Det var sikkert første generasjon av vogna. Den var så god å trille og den hadde skikkelig bra demping!! Men jeg prøvde en fox5 på en butikk her om dagen, og jeg synes den var skikkelig stiv, virket ikke som det var noe som helst demping i dem lengre?

Vi startet vognkarrieren vår med ei vogn som heter Trille Hippa Light.
Den er DRITGENIAL, med 2 bagdeler (den ene oppi den andre, slik at den kan løftes utav), vippe på bagdelen slik at når den settes på gulvet kan man vippe/vugge på baggen, ekstra lang bagdel (lurer på om den er 95 cm eller noe sånn) og sykt digg å trille. Den kommer nok til å være "hjemmevognen" vår som babyen kan bruke til å sove i hjemme. Den er ganske stor og tung, så tungvint å ta den med seg.

Vi har en sånn, "trilletralle" som vi kan sette bilstolen oppi, som heter Quinny Zapp, den er genial til å bruke senere med sittedelen på shopping osv for den er liten og kompakt, lett å ta meg seg over alt og du kan snu sittedelen begge veier. Den kommer nok til å bo i bilen mtp henting i bhg og skole.

Vi har en Baby jogger City Elite, som mannen har lagt sin elsk på. Den veier jo ingenting og er lett å kjøre. Men er faktisk usikker på om vi har bagdel til den. Så den blir nok ikke brukt før om lenge.

Så! Kommer vi til favorittvogna! Britax Go Big!
Den er helt magisk! Den kjøpte vi grisebillig på finn med alt tilbehør. Den er veldig lett, den er digg å trille på, god plass og ikke dritstygg å se på! Den har jeg vært mest fornøyd med mtp brukervennlighet.

Vi hadde ei gammel vogn som ble brukt til soving i bhg også, men lurer litt på om vi lånte den og har gitt den tilbake. Så blir spennende å se når vi skal ta tak i opprydningen i bodene osv :smiley-ashamed005

Vi har to vogner etter de to første, så det blir nok ikke en ny vogn på oss. Har en TFK Joggster adventure fra største, veldig god å kjøre med, store lufthjul, god demping, låsbart forhjul og kan brukes til jogging noe jeg benyttet meg mye av. Stor og god, passer enda nesten 3-åringen. Men litt stor å prakke med i bila. Og sportsdelen kan bare være vendt foran. Så vi kjøpte også en easywalker Harvey (tror jeg) med vendbar ‘ergonomisk’ sittedel. Liten og lett, men vanskelig i snø. Tilsammen får vi delt behovet :)

Jeg hadde faktisk bugaboo cameleon for sånn 14 år siden når eldste jenta var baby. Det var sikkert første generasjon av vogna. Den var så god å trille og den hadde skikkelig bra demping!! Men jeg prøvde en fox5 på en butikk her om dagen, og jeg synes den var skikkelig stiv, virket ikke som det var noe som helst demping i dem lengre?
Det var det som gjorde at jeg ble frest, den gamle Cameleon som jeg hadde til hun som nå er 12 :love017

Husker ikke helt hvordan dempingen var på Fox3, men vi var i all fall veldig fornøyd med den :hello2

Det var det som gjorde at jeg ble frest, den gamle Cameleon som jeg hadde til hun som nå er 12 :love017

Husker ikke helt hvordan dempingen var på Fox3, men vi var i all fall veldig fornøyd med den :hello2
ja, så hadde jeg sånne store hjul som man kunne bytte de to mini fronthjulene, så den fikk 4 faste store, til snø/terreng osv!

• Elsker
Reactions: EK3
Etter ultralyd så kjøpte jeg to bodyer, og min venninne som var med kjøpte ett babypledd til den lille bamsemumsen i magen. :happy: det er det eneste så langt, skal prøve å ikke handle så ekstremt mye. Har veldig mye klær, men mest til gutt. Blir det jente så må hun nok ha litt blått i garderoben :D

Jeg har heldigvis det meste av både gravid- ammeklær og utstyr, og utstyr og klær til baby, siden vi visste at vi skulle ha en til. Men enkelte ting jeg vil kjøpe denne gangen: ny bedside crib som jeg solgte sist fordi jeg ikke var så fornøyd, sleep carrier og kanskje lekegrind denne gangen - så baby kan ligge mer trygt med både hund og da 3-åring.

Venter gutt nummer to og har også det meste fra før av, solgte unna en del klær i 80-86, men har stort sett det andre. Hittil har vi kjøpt reisevogn (som eldste skal bruke i år og minste fremover) og en lennylamb hybrid bæresele. Må nok ha litt mer ull/varme klær i 50-68 siden dette blir et høstbarn.

Noen som har erfaring med Cybex Priam til vinterbaby? Er det nok plass til alt av klær og vognpose frem til 6 måneder?
Her har flere rundt meg cybex og er veldig fornøyde, men de har alle hatt vår/sommer babyer, og hun ene opplevde at liggedelen ble trang i måned 4-5.
Jeg er veldig på nippet til å kjøpe da jeg har fått en god deal hos familie medlem, men det eneste som stopper meg er tanken på at den kan bli trang og at jeg må skifte den ut før det har gått 6 måneder

Noen som har erfaring med Cybex Priam til vinterbaby? Er det nok plass til alt av klær og vognpose frem til 6 måneder?
Her har flere rundt meg cybex og er veldig fornøyde, men de har alle hatt vår/sommer babyer, og hun ene opplevde at liggedelen ble trang i måned 4-5.
Jeg er veldig på nippet til å kjøpe da jeg har fått en god deal hos familie medlem, men det eneste som stopper meg er tanken på at den kan bli trang og at jeg må skifte den ut før det har gått 6 måneder
Ikke erfaring, men ville dratt og sett på de. For meg er det veldig viktig med romslig nok bag og mange av vognene jeg ser ute i bybildet nå ser veldig små og smale ut i bagene.

Jeg har det meste til baby, så har ikke handlet noe til babyen enda. Har derimot handlet en gravidmadrass til meg selv klokka 3 på natta etter å ha snurra for lenge i senga uten å få sove. Haha .Veldig spent på den. Det er en sånn med hull til magen. Hadde vært sykt digg om jeg fikk til å sove på magen med den.

Må lukke øya når jeg går forbi cubus osv.... tørr ikke tenke engang på noe før 2 trimester
Haha. Man fristes ja. Får foreløpig også raskt forbi, enn så lenge.

Hadde mitt første innkjøp i går. Var i Sverige og det var 3 for 2 på bodyer. Vet ikke hvor jeg skal legge klærne en gang!

I går hentet pappaen rååååsa badebalje på posten! Og i dag skal vi hente bilstol, base, og vognpose som vi bestilte på salg. Gleder meg! Aner ikke hvor vi skal plassere det :laughing002

Nestetrangen begynte å komme etter andre trimester ultralyd. Så nå har jeg gått til innkjøp av en gull verdt gravidpute.
Til baby har jeg bare kjøpt klær og smokk så langt. Masse ull, strikk og utendørsdress fra Colombia. Noe I str 56, noe allerede i 62. Et par flere bodyer og noen pysjamaser så tror jeg at første garderoben skal være klar :smiley-bounce012

Kjøpte babynest fra voksi igår, de hadde 70%.

IMG_6723.jpeg

Back
Topp