Innkjøp ✨

EnDrøm25

2020 ♡ 2021
Novemberbarna 2021
Pumpkin Bumps 2025
Ventetiden føles ikke like lang når man bruker tiden på å forberede seg på den lille som kommer!

24c3a725741a4214ff130a608543cfb0.jpg

I denne tråden kan vi dele alle innkjøp i tiden fremover. Fra klær, til leker, ting til barnerommet, utstyr og annet. En tråd full av lengsel og glede!​

Last edited:
Jeg er ikke i stand til å handle noe som helst enda :smiley-ashamed005
Men moonboon (el.l), bed side crib, balje, babycall, bilstol og ny bæresele er det som står på lista, utenom gulpekluter, stelleunderlag og flasker (hvis om) og sterilisator (hvis om) :dance008

Kjøpte første tingen i helgen, og det var sengetøy :love017
Eldste brukte jo aldri dyna si, bare sånn swaddle pose. Men klarte ikke dy meg og håper jeg skal klare å kose meg med forberedelsene denne gangen! :Heartred Sist var jeg så forferdelig redd for at noe skulle skje at jeg fikk panikk av nesting fordi jeg var livredd for å komme hjem uten baby. Fikk panikkanfall når vi skulle velge vogn, så det måtte bare mannen min ordne. Jeg nektet folk å arrangere babyshower osv. Jeg var så redd, og det var kjempe slitsomt og ødela mye for meg og jeg angra sånn etterpå fordi jeg hadde ingenting å bekymre meg for. Har lovet meg selv å ikke gjøre det igjen, selv om den andre graviditeten endte i MA og tredje i EXU. Er fast bestemt på å ikke la meg grave meg selv ned igjen og se lyst på fremtiden og heller ta ting som jeg ikke kan kontrollere som det kommer.
Nå vet familien det også så snart kommer de vel på besøk med litt ting og tang kjenner jeg de rett hehe. Blir spennende om det blir enda en gutt eller ei jente, blir det jente kommer folk til å gå amok med jentetøy tror jeg :laughing021 Gleder meg til dette svangerskapet og alt det bringer med både på godt og vondt, for det er såå ønsket :Heartpink:Heartblue

Vurderer sånn slynge eller moon boon lignende denne gangen, også må vi ha lekegrind med sånn som man kan ha i to forskjellige høyder. Med eldste bodde vi i 70m² leilighet med vannbåren varme så det var på ingen måte gulvkaldt. Nå har vi kjøpt 60 talls enebolig hvor det er meget gulvkaldt så kan ikke ha baby på gulvet :smiley-ashamed004 Må også kjøpe en ny og bedre bæresele :Heartred

Jeg har klikket hjem litt gravidklær, son plus size savnet jeg klær jeg følte meg i vel i forrige svangerskap. Ble mye yogabukser, men vil ha noe mer ordentlig denne gang. Ellers skal jeg faktis prøve å holde innkjøp minimalt. Har skrevet ønskeliste på noen strikkeplagg jeg håper svigermor vil strikke. Så vil jeg gjerne kjøpe ett nytt sjal. Hadde bærebaby sist. Vurderer å kjøpe moonboon også! :rolleyes:

Jeg har klikket hjem litt gravidklær, son plus size savnet jeg klær jeg følte meg i vel i forrige svangerskap. Ble mye yogabukser, men vil ha noe mer ordentlig denne gang. Ellers skal jeg faktis prøve å holde innkjøp minimalt. Har skrevet ønskeliste på noen strikkeplagg jeg håper svigermor vil strikke. Så vil jeg gjerne kjøpe ett nytt sjal. Hadde bærebaby sist. Vurderer å kjøpe moonboon også! :rolleyes:
Savner såååå å ha en bærebaby :sad015
Eldste min var det! Bar han over alt! Konstant!!
Nr 2 havna på ryggen etterhvert, men ble sjeldent bært. Fy fader, barseldepresjon dreper et menneske innvendig :sad015:sad015
Er råklar og så motivert å få en fin barseltid med sistemann nå :Heartred
Har x-antall sjal som venter på å bli brukt :love7

Ååå jeg som solgte unna masse baby saker etter sistemann som er ett år.. Hadde ikke helt trodd at vi skulle havne her :hilarious:

Fikk heldigvis ikke solgt klærne så de har jeg faktisk enda. Helt fra nyfødt og til ca 80. Blir det jente så får hun gå med litt blått også :hilarious:

Ellers så må vi nok kanskje til stor innkjøp, for vi har ikke nok plass i huset. Vi elsker huset vårt.. det har perfekt beliggenhet, men det er desverre for lite. Har 3 soverom men det ene er veldig lite. Så her må vi tenke på om vi skal selge eller bygge ut etterhvert..

Ååå jeg som solgte unna masse baby saker etter sistemann som er ett år.. Hadde ikke helt trodd at vi skulle havne her :hilarious:

Fikk heldigvis ikke solgt klærne så de har jeg faktisk enda. Helt fra nyfødt og til ca 80. Blir det jente så får hun gå med litt blått også :hilarious:

Ellers så må vi nok kanskje til stor innkjøp, for vi har ikke nok plass i huset. Vi elsker huset vårt.. det har perfekt beliggenhet, men det er desverre for lite. Har 3 soverom men det ene er veldig lite. Så her må vi tenke på om vi skal selge eller bygge ut etterhvert..
Vi har 4 soverom og mulighet til å lage et 5, men det blir veldig lite. Dog to vinduer da. Føler det er perfekt med en lekeplass rett utenfor døren, men det føles lite ut nå, så spent på når det kommer et barn til. Eneste vi tenker vi MÅ ha er ny bil som rommer 2 bakovervendte bilstoler + 4 personer. :smiley-ashamed004

Vi har 4 soverom og mulighet til å lage et 5, men det blir veldig lite. Dog to vinduer da. Føler det er perfekt med en lekeplass rett utenfor døren, men det føles lite ut nå, så spent på når det kommer et barn til. Eneste vi tenker vi MÅ ha er ny bil som rommer 2 bakovervendte bilstoler + 4 personer. :smiley-ashamed004
Vi har også 4 soverom, men har allerede vært på utkikk etter noe større en kort periode. Nå har mannen sagt seg enig i at vi må pusse opp bad og vaskerom, så kan hende vi blir boende en stund lenger! Vi har jo nok soverom, men skulle gjerne hatt mer oppbevaringsmuligheter :smiley-angelic003

Når det kommer til bil, har vi Tesla Y og derfor nok plass til 3 barn. Men, vi må ha andre type stoler for å få plass. Nå har vi to BeSafe Stretch, og det går ikke å få plass til en babystol i mellom der :hilarious:

Sitter å lurer på hvor jeg skulle ha plassert alt i vår «lille» leilighet med 1 soverom. Har knapt skapplass til mine klær. Badet er ikke stort nok til stellebord :smiley-ashamed004
Ser ut til at vi må sette i gang å bygge hus, har kun 8 måneder igjen :laughing002

Vi har også 4 soverom, men har allerede vært på utkikk etter noe større en kort periode. Nå har mannen sagt seg enig i at vi må pusse opp bad og vaskerom, så kan hende vi blir boende en stund lenger! Vi har jo nok soverom, men skulle gjerne hatt mer oppbevaringsmuligheter :smiley-angelic003

Når det kommer til bil, har vi Tesla Y og derfor nok plass til 3 barn. Men, vi må ha andre type stoler for å få plass. Nå har vi to BeSafe Stretch, og det går ikke å få plass til en babystol i mellom der :hilarious:
Vi har også Tesla Y, men nå får vi et 4 barn, og bilen har kun 5 seter :hilarious: Eldste vil jo være med av og til, så ser ikke for meg at vi gidder å kjøre 2 turer til og fra byen for å få med alle :smiley-ashamed004

Huset vårt er fra 2020, men oppbevaringsplass er lik 0.. skjønner ikke hva de som bygger i dag tenker. :bag:

Vi har også Tesla Y, men nå får vi et 4 barn, og bilen har kun 5 seter :hilarious: Eldste vil jo være med av og til, så ser ikke for meg at vi gidder å kjøre 2 turer til og fra byen for å få med alle :smiley-ashamed004

Huset vårt er fra 2020, men oppbevaringsplass er lik 0.. skjønner ikke hva de som bygger i dag tenker. :bag:
Hus fra 50 tallet her. Ikke en eneste bod, eller kott. Det skal sies vi rev ut alle innebygde skap under oppussing. Spent på hvordan ting skal løses nå med to små…

Hus fra 50 tallet her. Ikke en eneste bod, eller kott. Det skal sies vi rev ut alle innebygde skap under oppussing. Spent på hvordan ting skal løses nå med to små…
Ikke sant :hilarious: Jeg sitter å tegner kjøkken til vanlig, eller har gjort i 6 år tidligere. Da så jeg så mange rare løsninger på hus, der kjøkkenet måtte endres helt om for i det hele tatt få plass til det kundene ville ha. Det var kanskje enklere på 50-tallet uten alle tingene vi "trenger" i dag :hilarious:

Vi må også ha ny bil som rommer mere.. I tillegg må bilen ha 4x4 og være høy under ellers kommer vi oss ikke opp til huset på vinterstid.. ikke så lett. Og mye å tenke på da, både med hus og bil!

Oppbevaring er også et stort problem her! Aaaner ikke hvor jeg skal få plass til alt. Er trangt nok her fra før..

Vi må også ha ny bil som rommer mere.. I tillegg må bilen ha 4x4 og være høy under ellers kommer vi oss ikke opp til huset på vinterstid.. ikke så lett. Og mye å tenke på da, både med hus og bil!
Ja det er mye :smiley-ashamed004 Det som "brenner mest" er bil hos oss da vi kan bygge inn tv-stua oppe til et soverom. Mini bebis kan få det rommet :love017

Trenger egentlig både ny bil og nytt hus her også :hilarious:
Ny bil blir prioritert da, for mini sover jo på vårt rom en stund. Kanskje lengre enn "normalt" hvis rentene holder seg så høye.
Ikke en veldig økonomisk fornuftig avgjørelse vi har tatt her, men følelsene vant!:love7

Ser at mange sverger til Najell sleep carrier, noen som har erfaring med denne? Og hvilken gravidpute anbefaler dere..? Det er noe jeg må kjøpe så snart som mulig da jeg mest sannsynlig kommer til å trenge avlastning av bekkenet. Orker ikke kjøpe inn noe enda skal prøve å få dratt på en tidlig UL først i det minste .. :hilarious:

Back
Topp