Pocahontas79
Betatt av forumet
Pga først gjennomføringen av IVF og deretter overstimulering har jeg vært sykemeldt i flere uker. Jeg har kontinuerlig informert jobben om dette og at det er vanskelig å vite hvor lenge det vil vare (har ikke informert om hva som er årsaken til sykemeldingen da dette er noe jeg vil holde privat). Jeg har også sagt de kan ringe meg uten å høre noe tilbake fra dem. I dag fikk jeg innkalling til oppfølgingssamtale ang min sykemelding fra HR sjefen i selskapet jeg jobber for. De vil jeg skal møte opp der på tirsdag for å diskutere sykemeldingen og evt tilrettelegging. Dette er vel noe de er pliktige til. Kjenner at dette byr meg særdeles i mot. Jeg vet at de tror det er pga mistrivsel at jeg er sykemeldt. HR sjefen er en særdeles lite hyggelig dame. Hun er utspekulert og behandler ikke folk med respekt.
Det er uaktuelt å gå på jobb så lenge legen sier at jeg ikke skal jobbe. Når han sier at det er ok å jobbe igjen og om formen tilsier det skal jeg selvsagt tilbake på jobb. Noen råd til hva jeg bør gjøre? Jeg er vel antakelig pliktig til å møte opp til samtalen? Ønsker ikke bli presset på hva som feiler meg da jeg ikke ønsker å si jeg er gravid ennå (er 7+3 i dag).
Råd og erfaringer mottas med takk!
Det er uaktuelt å gå på jobb så lenge legen sier at jeg ikke skal jobbe. Når han sier at det er ok å jobbe igjen og om formen tilsier det skal jeg selvsagt tilbake på jobb. Noen råd til hva jeg bør gjøre? Jeg er vel antakelig pliktig til å møte opp til samtalen? Ønsker ikke bli presset på hva som feiler meg da jeg ikke ønsker å si jeg er gravid ennå (er 7+3 i dag).
Råd og erfaringer mottas med takk!