Innkalling til oul

Rog90

Glad i forumet
Fikk inkalling til oul i dag. Ser jeg er 18+5 når jeg skal. Det står i brevet at det ikke er vanlig å kunne se kjønnet så tidlig, men det stemmer vell ikke?

Det skal dei kunne fint, om bebin ligger "riktig" :)
Men dei meiner vel at det er ikke en medisinsk grunn for å SE kjønnet. Så er ikke alle som leiter hvis man spør...
Man har liksom ikke "krav" på å få vite det hvis ikke omstendighetene er der :p

Vanlig å få vite kjønn mellom uke 17-20! Jeg fikk vite det i uke 14 med nr 2. Tror nok de mener at å finne kjønn er ikke hovedoppgaven deres, de fokuserer på å undersøke om babyen er frisk. Hvis ikke du har en veldig sjenert baby som skjuler det så får du vite det :)

Ok, selvfølgelig er det andre viktigere, men gøy å vite kjønnet også :)

Jeg tror nok de formulerer det sånn, fordi vi gravide i økende grad har en klar - og feilaktig -forventning til hva som er fokus på oul. Det er jo, fra svangerskapsomsorgens side, ikke bare sånn at de andre tingene er viktigere. Det er de andre tingene som er hele formålet; sjekke antall foster, sjekke morkakens plassering, sjekke for misdannelser etc. Kjønn og bilder er bare en hyggelig ""bivirkning", men det har jo blitt litt sånn at mange ser på det som hovedgrunnen og forventer det. Og det fokuset tror jeg flere fødeavdelinger forsøker å vri litt. De fleste får jo vite det, men det er altså ingen garanti - fordi det egentlige formålet er noe annet :)

Back
Topp