Innkalling til oul..

så heldige dere er som har fått time! jeg var hos legen for lenge siden men skulle ikke forundre meg om han ikke har sendt henvisning.. Får ta meg en tlf til legekontoret i morgen.. Er kjekt å ha noe å se frem til også selv om det er lenge til :)

Jeg har heller ikke vært hos lege eller jordmor enda, så henvisninga er ikke sendt en gang :b

Va hos legen første gang forrige fredag. Ble sendt da så vente spent:)

<3 Gutt født okt.2012, ny baby på vei m termin 20.mars! <3

åj det var lenge til! :/ er jo nesten hallveis i svangerskapet da.. :p

Med førstemann var jeg på oul uke 20, de hadde ikke ledig kapasitet før da. Og legen min søkte da i uke 5, og fikk brev om time i uke 8. Det var lenge å vente. :)

Venter på innkalling.. Ble sendt for 3uker siden ifølge legen
Min ble sendt 4uker siden! Enda ikke fått svar. Ringte sykehuset og de har mottatt søknaden, men dato ikke satt. Skjønner ikke hvorfor det tar så lang tid?!

Min ble sendt 4uker siden! Enda ikke fått svar. Ringte sykehuset og de har mottatt søknaden, men dato ikke satt. Skjønner ikke hvorfor det tar så lang tid?!
Åå, så kjedelig :-/ tenkte å ringe til sykehuset til uka for å høre. Mulig legen har glemt det bort, han er visst ganske stressa og har mye å gjøre... Venter...

22.oktober

Har fått 8.10. Noen sykehus sender ikke innkallelse før i uke 15 ellers 16. Fikk innkallelse sent sist gang, bare et par uker før jeg skulle, men var vanlig praksis hos sykehuset på den tiden.

har heller ikke vært hos lege eller jordmor ennå, har time neste uke og da er jeg 13+3 så på tide :) Men trodde det var normal praktis å ha oul senere nå, hadde jaffal sist gang i uke 20 og de sa det var normalt for då var det lettere å se... stemmer det?

Er jo fem/seks uker siden jeg var hos legen og synes det er rart jeg ikke har fått innkallingen enda. Forrige svangerskap gikk det maks en uke fra kontroll til brevet lå i posten....tror jeg må ringe å sjekke.

Her i byen e d vanlig praksis at man får oul mellom uke17 og 20, mn i praksis e d nesten alltid nærmere uke 20.. Leenge å vente ja!:/

<3 Gutt født okt.2012, ny baby på vei m termin 20.mars! <3

Er jo fem/seks uker siden jeg var hos legen og synes det er rart jeg ikke har fått innkallingen enda. Forrige svangerskap gikk det maks en uke fra kontroll til brevet lå i posten....tror jeg må ringe å sjekke.
Oida, det hadde jeg sjekka opp ja.

har heller ikke vært hos lege eller jordmor ennå, har time neste uke og da er jeg 13+3 så på tide :) Men trodde det var normal praktis å ha oul senere nå, hadde jaffal sist gang i uke 20 og de sa det var normalt for då var det lettere å se... stemmer det?
Ordiner ul skal gjennomføres rundt uke 18. Dvs typisk i uke 17-19, dette for at terminberegningen skal være mest mulig korrekt. Oul går også greit i uke 20, er man i uke 15 eller tidligere, blir man ofte bedt å komme tilbake, for da er det for tidlig til å se alt skikkelig ( utviklingen av hjernen og hjertet spesielt).

Back
Topp