inngrodde negler

~eXita~

Glad i forumet
Inspirert fra en annen tråd!

Jeg trodde ikke det fantes noe "hjelpemiddler" mot negler som vokser inn mot huden, så har ikke tatt det opp med lege!

Gutten min er så plaget med det, og negleklipp på tærne er en kamp hver gang, og jeg må klippe ofte for å unngå at de vokser inn i huden.

Noen nevnte å bløte med grønnsåpe i en annen tråd...
Hvilken grønnsåpe? kan jeg bruke vanlig landlord, eller krystall, eller burde jeg få medisinsk grønnsåpe på apotek??

Er det noe annet jeg kan gjøre??

ORIGINAL: RegniEsil

Eldste son min pleier å bruka vanlig grønsåpe som ein kjøpe på butikken. Laga til varmt vatn med mykje grønsåpe i, eller å ha grønsåpan på bommul og festa til tåa og han ligger med det om natta.

Eit anna tips eg har fått pga inngrodde neglene til han er å prøve å dytte bommul mellom nagelen og huden, slik at nagelen ikkje grev seg inni huden..

Elles så må ein berre prøve å unngå å klippa negelen for langt ned.. Ha litt lengde på den, slik at hjørna er fri for hud..

Han har dette på alle tærne, og jeg må holde dem korte for eller er de allerede grodd inn i huden.. Skal bare litt over en mm til. Så får ikke lagt noe bomull i mellom...
Men det jo hverdt et forsøk å legge fotene i bløt om det kan hjelpe!

ORIGINAL: Snarl

Vanlig grønnsåpe funker fint. Så er det viktig måten du klipper neglene på. De skal klippes rett over, ikke med bøy. Jeg har vokst opp mer dette, så hver gang jeg fikk nedgrodde negler så var det fram med neglesaksen for å "løfte opp" neglen litt og grønnsåpevann. Er usikker på hvorvidt neglesaksen gjorde noe, vondt var det i alle fall. Jeg fikk operert vekk en del av neglen til slutt, og siden har jeg ikke hatt problemer :)

Uff jeg gruer meg allerede til neste negle klipp.. [&o]
Jeg skal prøve å bløte dem med litt grønnsåpe vann først og se om det hjelper på! Han gråter jo nesten hver gang. [X(]

Jeg klipper neglene rett av, det har jeg fått med meg. [:)]

Back
Topp