Innfluense sprøyta...??..

-blomsterpiken

Forumet er livet
Juli13-jentene
VIP
Noen her som har tatt den? Som skal ta den? Snakket med legen min i går og siden eg var i 2 trimester??,så var eg i risikogruppa.. Så skal ned senere idag og få tatt den...

Jeg har ikke tatt den,men ungene tok den forige gang (2009?)
Usikker denne gangen,men skal ta en prat med legen...ungene skal iallefall ta den igjen hvis de trenger det,siden de er i risikogruppen...

Jeg skal ikke ta den.....
Jeg er ikke helt trygg på den..
Sist jeg var gravid i 2009 så ringte jeg til sykhuset til legen som vi hadde ivf til å spurte om jeg burde ta den å hun anbefalte meg å ikke gjøre det! litt merkelig da....Siden de går ut å sier at gravide trimester 2 burde ta den.

Nå er det bare snakk om influensavaksinen - Det er ikke samme Vaksinen som ble gitt i 2009 ....

Men kommer nok ikke til å ta den for det om..

ok :) tror ikke jeg blir å ta den heller....

Legen min anbefalte meg,og forsikret om at den ikke er en farlig variant slik som den i 09,som noen har skrevet her.

Jeg klarte ikke å bestemme meg der og da,og har foreløpig endt på nei,men jeg er fortsatt i tvil. Det kommer jeg kanskje til å være helt til influensasesongen er over,enten jeg får den selv eller ei ;-)

okei...hva er forskjellen på den nå og den i 2009? :)

Jeg har ikke tatt den, og har hatt influensa.. Både jeg og baby lever fortsatt! Bare å passe på å ta paracet før feberen går over 38.5..

Den i 09 var laget i hui og hast pga H1N1-viruset som oppsto da. De rakk ikke å forske på den. Den i år,beskytter også mot H1N1 (og to andre influensaer), men er bare en variant av den man har gitt i mange mange år justert for å virke mot de tre virusene som går i år, så den er visst veldig trygg. Men det er klart - det er sikkert NOEN som reagerer på denne også? Det er det jo sikkert med alle vaksiner.

Jeg har tatt vaksinen. Har et godt forhold til fastlegen min og stoler på helsemyndighetene. For min del er det viktig å gjøre det beste for meg og barnet. Det sies noen steder at antistoffene kroppen produserer etter en vaksine faktisk kan være positivt for barnet i dets første leveår.

Det er viktig å understreke at jeg ikke synes du skal basere avgjørelsen basert på info på nett og forum.

Anbefaler deg å prate mer med legen din og jordmor hvis du er i tvil. Avgjørelsen må være din alene og du må tenke over hvorfor du tar den avgjørelsen du evt faller på.

Sender deg gode tanker, og ønsker deg lykke til :)

Snakket med dem på lege kontoret og dem ba meg så ta kontakt med jordmor for å snakke med henne. Så eg skal ned i morgen og ta den,hun anbefalte meg og ta sprøyta.

Jeg stoler på at vaksinen er trygg, men kommer ikke til å ta den likevel.

Jeg kommer ikke til å ta den.
Regner med det går bra i år som før :)

Var hos jordmor denne uka, og hun anbefalte meg å ta den. Har også vært veldig i tvil på om jeg skulle ta den, men valget falt på at jeg tok den.

Eg komme ikkje til å ta den, men det e fordi eg har en lei tendens til å få sterke bivirkninger på alt av medisin..:)

Jeg skal ta den. Legen min anbefalte meg det. Jeg hadde influensa sist sv.skap. Ble ekstra dålig da.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum

Jeg var innom legen mandag pga en virus infeksjon. Fikk anbefalt å vente fordi jeg er i første trimester.

Jeg tok den i dag, så da satser jeg på å ikke få noe influensa. Har fått øyekatarr da, så må nok få noe for det og ta det enda mer med ro nå (ikke at jeg kan skjønne hvordan i all verden jeg skal kunne gjøre det. Sto opp til jobb i dag, var på jobb mine timer, kom hjem og sov 4 timer på sofaen. Har nå spist litt mat og er klar for senga igjen) for når jeg får betennelser sånn (øyekatarr, munnsår osv) er det ofte et forstadie til at jeg blir skikkelig, grundig syk over litt tid.

Back
Topp