Innetempetatur

Terne

Rugeklar!!
*MIA*
Maiblomstene 2016
Novemberlykke 2018
jeg er en forferdelig frysepinne. Nå er vi på besøk hos svigermor og temperatur er et stadig problem. Jeg sitter inne med ull og fleece og ser gradestokken viser 24 grader. Skjønner jo at varmere enn det er det ikke vanlig å ha det (ikke oppvarmet i dag, sola skinner på), men jeg kunne godt tenkt meg å fyre opp :)

Jeg trives i ca 26 grader, da har jeg bukse og genser, evt teppe om jeg sitter helt i ro. Nå skal jeg dusje og gruer meg. Termostaten står på 25 grader! Brrrr!!! Er iskald på beina!

Slik er jeg også. Trives best med termostaten på 25-26 grader.
Han vil ha den på 21-22- Brrrr

Det holder med 21-22 grader, så derfor sluttet jeg å ha varme på for flere uker siden :P

Må ha det ganske varmt jeg også. Er jo "bare" å kle på seg. Men når man er på 3. laget med klær, så synes jeg vertene også kan justere seg Bittelit.

Her går vi med lite klær og av med aircon, 30 grader ute så teit å bruke masse strøm å få ned varmen;)

Jeg trives også best i varme. 24-25grader.
Men forventer ikke det når jeg er hos andre..

jeg er en forferdelig frysepinne. Nå er vi på besøk hos svigermor og temperatur er et stadig problem. Jeg sitter inne med ull og fleece og ser gradestokken viser 24 grader. Skjønner jo at varmere enn det er det ikke vanlig å ha det (ikke oppvarmet i dag, sola skinner på), men jeg kunne godt tenkt meg å fyre opp :)

Jeg trives i ca 26 grader, da har jeg bukse og genser, evt teppe om jeg sitter helt i ro. Nå skal jeg dusje og gruer meg. Termostaten står på 25 grader! Brrrr!!! Er iskald på beina!

Har vi samme svigermor? ;)

Jeg liker å ha det på 21-22 grader, men må stille opp om vinteren for å få samme effekt, er litt dårlig isolert her. Har bestandig pledd på meg når jeg sitter i sofaen da.

Må ha det ganske varmt jeg også. Er jo "bare" å kle på seg. Men når man er på 3. laget med klær, så synes jeg vertene også kan justere seg Bittelit.
Kan vel ikke regne med at vertene skal justere seg når det allerede er 24 grader? er vel egentlig ikke veldig vanlig å ha særlig mer enn 24 grader inne selv om jeg ser det er flere her.
Vi har som regel mellom 24-25 og da går både vi og barna med bukse og t- skjorte :-)
Er vel egentlig ikke så sunt med for varmt inneklima heller.

I stua blir jeg gal om tempen er over 23 grader!

22-23 grader er perfekt! Da kan jeg sitte i t-skjorte og være barbein. Blir det varmere klarer jeg ikke å fungere.

Heldigvis er mann og barn også normalt varme av seg og behøver ikke høyere temp. :P

her er det alltid mellom 22 og 23 grader, da går jeg med bukse og t skjorte :) når det blir mer må jeg lufte for jeg synes det blir for varmt :p

25-26 Ihvertfall jeg fryser hele tiden å er alltid kald. Kunne godt hatt d varmere inne å men gubben kreperer alt av fyringa mi

Kan vel ikke regne med at vertene skal justere seg når det allerede er 24 grader? er vel egentlig ikke veldig vanlig å ha særlig mer enn 24 grader inne selv om jeg ser det er flere her.
Vi har som regel mellom 24-25 og da går både vi og barna med bukse og t- skjorte :)
Er vel egentlig ikke så sunt med for varmt inneklima heller.

Neida, vi pleier ikke å ha 24 grader hos svigermor. Her er ofte kommentaren "eg fyrte ikkje opp for her var 17 grader når eg stod opp (kl 7)" en slags gjenganger. "Herregud her er jo 22 grader!" Utbrytes hvis mannen prøver å ymte frempå at vi må legge i ovnen og jeg sitter med ull fra topp til tå innpakket i et teppe. Han og svigermor sitter i tskjorte og nickers. 24 grader i dag er pga store vinduer i stuen. Her blir ikke fyrt opp i dag, men jeg har med meg varme klær til å ha uttapå hverandre utover kvelden. Blir det 26 grader snakkes det ikke om annet enn hvor varmt her er.

Syns det verste er badet. Grusomt med kalde bad! Heldigvis er termostaten i ustand i gangen så den må stå på 22permanent, det hjelper litt på om morgenen.

Mellom 18 og 23 grader er visst det beste for helse osv men da mistrives jeg så til de grader, så jeg kan aldri ha det så kaldt hjemme.

Back
Topp