Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Bruker bare sokker med antiskli..![]()
Jobber på småbarnsavdeling og vil anbefale en innsko med såle på de barna som går.
OM brannalarmen går MÅ alle rett ut og vi har ikke mulighet til å bære alle barna. Heller ikke stoppe for å ta med oss bedre sko. Er det vått eller snø vil de bli våte og kalde på bena.
Skulle til å si det samme. Vi får ikke lov å ha bare gymsokker/antiskli. Må ha såle på skoen i tilfelle ut.
Om det virkelig brenner i barnehagen tar de nok barna ut i bare sokkelesten, ja..Hva gjør de i barnehagen dersom brannalarmen går da? Lar de barna gå ut i bare sokkelesten eller regner de med at de har tid til å ta på alle ungene sko på tur ut av barnehagen?
Ummm jo hvis de må stå i snø... Litt varmere med sandaler tror nå jeg...Om det virkelig brenner i barnehagen tar de nok barna ut i bare sokkelesten, ja..
Er jo ikke så mye mer annerledes enn med gymsokker eller sandaler....med tanke på brann altså..
Jo, det er jo sant...Ummm jo hvis de må stå i snø... Litt varmere med sandaler tror nå jeg...
Hva gjør de i barnehagen dersom brannalarmen går da? Lar de barna gå ut i bare sokkelesten eller regner de med at de har tid til å ta på alle ungene sko på tur ut av barnehagen?
Anbefaler sandaler med god støtte til 1åringer.. Bedre støtte og de sitter på foten. Mye tøfler faller av hele tiden.. Jobber som pedleder på småbarnsavd.
Jobber på småbarnsavdeling og vil anbefale en innsko med såle på de barna som går.
OM brannalarmen går MÅ alle rett ut og vi har ikke mulighet til å bære alle barna. Heller ikke stoppe for å ta med oss bedre sko. Er det vått eller snø vil de bli våte og kalde på bena.
Der jeg jobber er det litt gulvkaldt og de barna som har skinntøfler uten såle er ofte kalde på føttene.
Det er også lettere å få bort mat, modelleire og andre klissete ting som har falt på gulvet fra såler![]()
Det er slett ikke slik at barn generelt frarådes å bruke sandaler eller andre sko med såler selv om de går på småbarnsavdeling (og dermed er tre år og yngre). Ordentlige sandaler har gode såler og gir en bra fotavvikling også for små barn. Dette har jeg fått fra fysioterapeut, ortoped og kirurg på sykehus der min sønn blir fulgt opp. Han har brukt sandaler innendørs i flere år nettopp fordi dette faktisk er bra for føttene. Fint med variasjon tenker jeg, men det er feil å si at sandaler ikke er godt fottøy for små føtter.Jepp... men burde man ikke spurt en fotspesialist om noe slikt? Og ikke en som jobber i bhg og tenker på det mest praktiske?
Det er slett ikke slik at barn generelt frarådes å bruke sandaler eller andre sko med såler selv om de går på småbarnsavdeling (og dermed er tre år og yngre). Ordentlige sandaler har gode såler og gir en bra fotavvikling også for små barn. Dette har jeg fått fra fysioterapeut, ortoped og kirurg på sykehus der min sønn blir fulgt opp. Han har brukt sandaler innendørs i flere år nettopp fordi dette faktisk er bra for føttene. Fint med variasjon tenker jeg, men det er feil å si at sandaler ikke er godt fottøy for små føtter.