Innesko i bhg

Bæbu tøfler fra superfit,kjempe gode :-)

Her blir det ikke barnehage før til høsten, men så små barn skal vel gå mest mulig uten sko. Jeg kommer i alle fall bare til å bruke gym sokker, antiskli sokker eller lignende.

Jobber på småbarnsavdeling og vil anbefale en innsko med såle på de barna som går.
OM brannalarmen går MÅ alle rett ut og vi har ikke mulighet til å bære alle barna. Heller ikke stoppe for å ta med oss bedre sko. Er det vått eller snø vil de bli våte og kalde på bena.

Der jeg jobber er det litt gulvkaldt og de barna som har skinntøfler uten såle er ofte kalde på føttene.

Det er også lettere å få bort mat, modelleire og andre klissete ting som har falt på gulvet fra såler :P

Da gutten vår var så liten brukte han Eccosandaler. God hælkappe og tett ved tærne. Hadde også myke skinnsandaler fra Nameit.

Har ulltøfler til 2,5 åringen min. Der er det gulvkaldt. På sommeren er det antisklisokker som gjelder.

Jobber på småbarnsavdeling og vil anbefale en innsko med såle på de barna som går.
OM brannalarmen går MÅ alle rett ut og vi har ikke mulighet til å bære alle barna. Heller ikke stoppe for å ta med oss bedre sko. Er det vått eller snø vil de bli våte og kalde på bena.

Skulle til å si det samme. Vi får ikke lov å ha bare gymsokker/antiskli. Må ha såle på skoen i tilfelle ut.

Eldste på 3 har sandaler, mens minstemann på 2år har tøffler

Sent from my HTC Desire S using Tapatalk 2

Hva gjør de i barnehagen dersom brannalarmen går da? Lar de barna gå ut i bare sokkelesten eller regner de med at de har tid til å ta på alle ungene sko på tur ut av barnehagen?
Om det virkelig brenner i barnehagen tar de nok barna ut i bare sokkelesten, ja.. :)
Er jo ikke så mye mer annerledes enn med gymsokker eller sandaler....med tanke på brann altså..

Takk for gode råd!

Om det virkelig brenner i barnehagen tar de nok barna ut i bare sokkelesten, ja.. :)
Er jo ikke så mye mer annerledes enn med gymsokker eller sandaler....med tanke på brann altså..
Ummm jo hvis de må stå i snø... Litt varmere med sandaler tror nå jeg...

Her tar de barna ut i sokkelesten selv om det er kaldt og regnvær og det bare er en varslet øvelse.
Jeg vet hvor forferdelig det er å gå med sko som har såle heledagen.
Jeg har vondt overalt i kroppen, og det har jeg alltid fått!
Sko i så mange timer er ikke bra for foten. Så her får vi bare bli kalde på beina, bedre det en å ha ødelagt rygg, fot osv resten av livet. Vi bruker skinntøffler med saueskinn inni..

Ummm jo hvis de må stå i snø... Litt varmere med sandaler tror nå jeg...
Jo, det er jo sant...;) I den grad man kan kalle det varmere! :P
Ingen krav til type innesko hos oss ihvertfall. Sjansen for brann er liten, men dersom man skulle være så uheldig så takler nok barna i nøden å stå i snø kort tid.

Jenta mi bruker skinntøflene fra Nøstebarn. De sitter kjempegodt på foten!

Hva gjør de i barnehagen dersom brannalarmen går da? Lar de barna gå ut i bare sokkelesten eller regner de med at de har tid til å ta på alle ungene sko på tur ut av barnehagen?

Da er det vel bare å la de løpe ut i sokkelesten? Også kan de ta tilflukt i en av de mange bolighusene som ligger rundt f.eks. Sjangsen for brann er vel litt mindre enn hvor sundt det er for foten å gå uten sko hele dagen.
Min gutt kan uansett ikke løpe ut alene, han må bæres. Barnehagen vår har uansett en utgang rett ut fra ALLE avdelinger + hoveddør ut og dør fra alle avdelinger ut i den gangen. Om det starter å brenne går det neppe i full fyr på alle avdelinger. Og noen vil nok klare å dra med seg noen tepper eller noe. Tar det problemet om det skulle skje kjenner jeg. Ikke hørt om mange barn som har pådratt seg ødelagte bein/føtter pga frostskader ved brann i bhg i Norge ihvertfall.

Burde vi i såfall gå med tøfler med såler hele kvelden hjemme også? Tilfelle brann? Vi har sko nede i 1.etg og brenner det i trappa må vi ut av vinduene i 2.etg. Det er ikke bra for foten. Små barn bør ha frie føtter :)
Så får andre ha sin mening. Hadde bhg krevd det, hadde jeg fått beskjed om det, og barna hadde fått beskjed om at å ta av seg tøfler er forbudt. Noe det ikke er.

Anbefaler sandaler med god støtte til 1åringer.. Bedre støtte og de sitter på foten. Mye tøfler faller av hele tiden.. Jobber som pedleder på småbarnsavd.

Jepp... men burde man ikke spurt en fotspesialist om noe slikt? Og ikke en som jobber i bhg og tenker på det mest praktiske?

Der jeg jobber er det litt gulvkaldt og de barna som har skinntøfler uten såle er ofte kalde på føttene.

Det er også lettere å få bort mat, modelleire og andre klissete ting som har falt på gulvet fra såler :p

Jeg er veldig enig i det praktiske... men hva med anbefalinger for barnets fot og barnets beste?
At din barnehage har kalde gulv er jo ikke representativt for alle barnehager eller grunn nok til å anbefale alle tøfler med såler. Mener nå jeg ihvertfall.

Jepp... men burde man ikke spurt en fotspesialist om noe slikt? Og ikke en som jobber i bhg og tenker på det mest praktiske?
Det er slett ikke slik at barn generelt frarådes å bruke sandaler eller andre sko med såler selv om de går på småbarnsavdeling (og dermed er tre år og yngre). Ordentlige sandaler har gode såler og gir en bra fotavvikling også for små barn. Dette har jeg fått fra fysioterapeut, ortoped og kirurg på sykehus der min sønn blir fulgt opp. Han har brukt sandaler innendørs i flere år nettopp fordi dette faktisk er bra for føttene. Fint med variasjon tenker jeg, men det er feil å si at sandaler ikke er godt fottøy for små føtter.

Det er slett ikke slik at barn generelt frarådes å bruke sandaler eller andre sko med såler selv om de går på småbarnsavdeling (og dermed er tre år og yngre). Ordentlige sandaler har gode såler og gir en bra fotavvikling også for små barn. Dette har jeg fått fra fysioterapeut, ortoped og kirurg på sykehus der min sønn blir fulgt opp. Han har brukt sandaler innendørs i flere år nettopp fordi dette faktisk er bra for føttene. Fint med variasjon tenker jeg, men det er feil å si at sandaler ikke er godt fottøy for små føtter.

Nei nei... det sa jeg ikke. Men ja, de sier det er det beste fottøyet. Men om man spør fotspesialister... om det å gå med bare føtter eller sko er best. Svarer de sko? Anbefaler de at man skal begynne å gå med sko innendørs fordi det er bedre å gå med bare føtter/sokker? Jeg har nemlig aldri hørt det, og hører gjerne på om det er eksperter som deler slik info :). Godt fottøy er godt fottøy, men det jeg sikter til er hva som er det aller beste for føttene totalt sett.

Back
Topp