Innbytte bil

*aprilglede*

Glad i forumet
Noen som har erfaringer med hva en kan forvente å få i pris når en bruker innbyttebil i forhold til hva prisene er på finn? Vet at jeg ikke får like bra pris som om jeg skulle solgt den privat, men vi må hvertfall bruke den ene bilen til innbytte..

Det kan vel variere, du bør i allefall undersøke på forskjellige plasser. Vi solgte min bil for en stund siden, vi fikk tilbud om alt fra 25000,- til 45000,- hos forhandler. Vi valgte å selge den på finn, og fikk der 65000,- for den.

Ja er klar over det...:) venter tvillinger og må bytte ut bilen, og må ha en til å frakte snuppa i bh med.. så er redd for at den ene bilen må gå til innbytte.. kan jo fort ta litt tid om ikke... 

Hadde jeg vært dere så ville jeg ha sett på finn hva tilsvarende viler går for, og annonsert den. Samtidig ville jeg ha sjekket hos diverse forhandlere hva de kan tilby i innbytte.

Man får nesten uten unntak en god del mer ved å selge privat, MEN, dersom man bruker den som innbyttebil, så kan man få en bedre deal på ekstrautstyr på nybilen da.

Det viktigste er uansett at dere begynner å sjekke rundt så fort som mulig.

Forhandere skal tjene på den og gir deg mindre + at det kan være små ting de finne ut etterpå at de må gjøre med den før den er salgsvare

Ulempen med å selge selv er alt styret med visning/prøvekjøring, sette seg inn i papirer som er viktige å få gjort riktig og ikke bli lurt + at  kjøper kan holde dere ansvarlig på feil som ny eier finner ut av i ettertid, om det er feil dere burde visst om osv..kjøpsloven gjelder til en viss grad når dere selger som private

Hør flere steder hva du kan få i innbytte og sammenlign prisene på finn, er det snakk om kanskje 10 tusen i forskjell tror jeg jaggu jeg hadde driti i de pengene..mye styr å selge bil, om den ikke blir solgt VELDIG Lett!

*aprilglede* skrev:
Ja er klar over det...:) venter tvillinger og må bytte ut bilen, og må ha en til å frakte snuppa i bh med.. så er redd for at den ene bilen må gå til innbytte.. kan jo fort ta litt tid om ikke... 

Min erfaring er at det går kjapt og selge bil.
Som oftest tatt rundt ei uke når vi har solgt :)

Men kommer jo selfølgelig litt an på om en har en lettsolgt bil da :p

Du vil alltid få mindre hos forhandler, fordi de skal tjene på å selge bilen din igjen. Det beste du gjør er å ringe rundt til de aktuelle forhandlerne, å få priser hos hver. Det kan variere mye. Så får dere finne ut om prisen dere får høres grei ut, viss ikke så kan dere jo prøve å selge privat.

Rebecca85 skrev:
Forhandere skal tjene på den og gir deg mindre + at det kan være små ting de finne ut etterpå at de må gjøre med den før den er salgsvare

Ulempen med å selge selv er alt styret med visning/prøvekjøring, sette seg inn i papirer som er viktige å få gjort riktig og ikke bli lurt + at  kjøper kan holde dere ansvarlig på feil som ny eier finner ut av i ettertid, om det er feil dere burde visst om osv..kjøpsloven gjelder til en viss grad når dere selger som private

Hør flere steder hva du kan få i innbytte og sammenlign prisene på finn, er det snakk om kanskje 10 tusen i forskjell tror jeg jaggu jeg hadde driti i de pengene..mye styr å selge bil, om den ikke blir solgt VELDIG Lett!

Ja jeg tenker litt at om det er 10 så ok, la gå for bryet.. Men kommer vi opp i 30 i diff på en bil så er det jo litt.. Vi har akkuratt hatt begge bilene på service, så de skal være i tipp topp, men en vet jo aldri.. Har selv kun kjøpt bil igjenom forhandler..

*UtspyttaLaban* skrev:

*aprilglede* skrev:

Min erfaring er at det går kjapt og selge bil.
Som oftest tatt rundt ei uke når vi har solgt :)

Men kommer jo selfølgelig litt an på om en har en lettsolgt bil da :p

Vi har hatt den ene bilen på finn i 2 mnd og har kun hørt fra svindlere.. kan jo være med tidspunktet og, nov des er gjerne ikke de beste mnd å selge bil i? Prisen skal være helt ok i forhold til andre tilsvarende biler..

Sjakkruta skrev:
Du vil alltid få mindre hos forhandler, fordi de skal tjene på å selge bilen din igjen. Det beste du gjør er å ringe rundt til de aktuelle forhandlerne, å få priser hos hver. Det kan variere mye. Så får dere finne ut om prisen dere får høres grei ut, viss ikke så kan dere jo prøve å selge privat.

Vi må ha en ford s-max for å få plass til alle, men har ikke råd til en ny... Så er litt begrensa i hvem vi kan ringe og høre med prisen og, de må jo ha en bil vi vil og kan ha! hehe uff, vi har litt dilemma.. :)

*aprilglede* skrev:

Sjakkruta skrev:

Vi må ha en ford s-max for å få plass til alle, men har ikke råd til en ny... Så er litt begrensa i hvem vi kan ringe og høre med prisen og, de må jo ha en bil vi vil og kan ha! hehe uff, vi har litt dilemma.. :)

Det blir litt som å lete etter nålen i høystakken, men man taper uansett ikke noe på det; se på finn.no, finn alle private selgere som selger en Ford s-max som dere kan tenke dere, ring å hør om de kan være interesserte i å ta bilen deres som delbetaling.

Det samme kan dere selvfølgelig gjøre med forhandlere som selger ford s-maxer på finn.no som dere kan være interesserte i.

Back
Topp