Innafor å kaste ut sambo...?

Tigermor

Gift med forumet
August 2018
...fra soverommet?:hilarious:

Jeg sliter så mye med smerter i ribbeina. Kjempevondt og har fått anbefaling fra jordmor om å ta 1g paracet på kvelden. Det funker ikke noen ting, egentlig. Prøvd to kvelder nå :(

Uansett, etter en hel dag med de smertene er jeg utslitt på kveldene. Finner ikke noen god liggestilling og våkner med maks en time mellom igjennom hele natta fordi det gjør så vondt.
Når jeg har vært oppe å tisset, noe som sikkert skjer 5-6-7 ganger hver natt, så sliter jeg med å sovne fordi sambo snorker. :banghead:

Vi har et gjesterom med stor dobbeltseng. Er det stygt å «forvise» han dit i noen netter?

Jeg blir ei skikkelig sur og utrivelig kjerring når jeg blir så trøtt.
Hater det selv, og stemninga blir helt ødelagt mellom alle, men sliter med å ta meg skikkelig sammen fordi jeg jo skal gå uopplagt gjennom dagen og fortsatt deale med de ribbeinssmertene. Lunta blir kort, for å si det mildt.:angelic:

Hva mener dere?

Mener da det er mer innefor at du legger deg på gjesterommet og at han heller da bør være gentleman å tilby seg å bytte seng :)

Tror jeg hadde blitt lei meg om jeg ble "kastet" ut fra soverommet for noe jeg ikke kan hjelpe for som f.eks snorking...

Mener da det er mer innefor at du legger deg på gjesterommet og at han heller da bør være gentleman å tilby seg å bytte seng :)
Ja, det var smart tenkt.
Men dobbeltsenga på gjesterommet er ikke like god som vår seng :hilarious:

Ja, det var smart tenkt.
Men dobbeltsenga på gjesterommet er ikke like god som vår seng :hilarious:
Jeg har faktisk sovet i datteren min sin seng noen netter nå. Min egen er bedre sånn egentlig. Men siden jeg slipper snorking sover jeg ti ganger bedre :)

Jeg har faktisk sovet i datteren min sin seng noen netter nå. Min egen er bedre sånn egentlig. Men siden jeg slipper snorking sover jeg ti ganger bedre :)
Ja, jeg pleier å gå å legge meg på sofaen. Har seriøst verdens beste sofa. Da tilbyr sambo seg raskt å bytte når han står opp neste morgen. Han tror ikke jeg ligger godt, uansett hva jeg sier.
Det negative med å sove på sofaen er at jeg må lukte på hundefis fra bikkja hele natta :yuck:

Ja, jeg pleier å gå å legge meg på sofaen. Har seriøst verdens beste sofa. Da tilbyr sambo seg raskt å bytte når han står opp neste morgen. Han tror ikke jeg ligger godt, uansett hva jeg sier.
Det negative med å sove på sofaen er at jeg må lukte på hundefis fra bikkja hele natta :yuck:
Ja er i hvertfall den teknikken som funker best her med å få sambo til å tilby seg fremfor å sette frem krav :D

Ja er i hvertfall den teknikken som funker best her med å få sambo til å tilby seg fremfor å sette frem krav :D
Du er lur. Må bli flinkere til å tenke på den måten jeg også. Det skaper jo mye mer balanse i hjemmet enn om man krever.
Takk for rådet :)

Funker best sånn her også :)
Men skal sies at om jeg sa jeg ikke fikk sove fordi han snorket, hadde han tilbydd seg å legge seg på gjesterommet med en gang [emoji173]️ han vet hvordan det er når jeg får for lite søvn [emoji28]

Sniker fra juni.

Helt innafor! Her har samboer sovet på gjesteseng på rom med treåringen i noen uker. Jeg (som egentlig sover som en stein) våkner av hver minste lille lyd og når jeg våkner så får jeg ikke sove igjen pga kynnere, halsbrann osv. Så for å slippe en grinete fru, så var det nødvendig her i heimen:p skal sies at samboer synes gjestesengen er veldig god, mens jeg synes den er hard for ryggen..

Klart det er innafor. Ellers, har du prøvd sov-i-ro propper!m? Jeg sover alltid med en propp i det øret som vender opp/ut mot verden (sover på siden), og det gjør underverker for alt fra snork til fis og ulende vind.

Ser ikke problemet så lenge du forklarer han hvorfor, ikke bare kaster han inn der og lukker døren :P

Haha, nå hørtes det ut som at mannen din var et barn på kommentaren over.. Men snakk med han så forstår han nok :) Sikkert deilig for han også å få sove tungt gjennom natten uten at du reiser deg opp også. Selv om han snorker går han nok trolig fra dyp til lett søvn flere ganger :)

Mannen min snorker også, og jeg sover så sjukt lett/dårlig nå at hvis han snorker og jeg våkner, så er det umulig å sovne igjen. Han flytta frivillig inn på gjesterommet etter jeg sov dårlig et par netter :) Senga der er litt for hard for meg, men han syns det er digg.

Pleier det ikke fungere best å bare være ærlig? «Jeg sliter mye med søvn for tiden, og din snorking gjør det vanskeligere å sovne etter at jeg har vært på do. Gjestesenga er ikke like god for kroppen min som vår seng. Tror du du får til å sove greit der?» Ikke noe krav, ikke noe manipulering.

Akkurat nå ligger jeg på gjesterommet faktisk. Mannen har sovet så dårlig i det siste og når jeg sa at hunden har fått løpetid(hun sover i sin egen seng på soverommet) så sa han at da måtte han sove på gjesterommet(for hun bruker halve natten på å slafse, og det våkner han av). Så da sa jeg heller at jeg og dyret kunne legge oss på gjesterommet. I tillegg til det så er jo jeg oppe 7 ganger hver natt for å gå på do og ligger å vrir meg masse. Så de tre siste nettene så har vi alle sovet bedre.

Mye deiligere å kunne ligge alene og vri på seg så mye man vil uten å tenke på at man forstyrrer en annen.

Er jo ikke snakk om for resten av livet..

Men i stedefor å kaste han ut, så går det jo an å ta en samtale om det så kanskje han tilbyr seg å ta gjesterommet hvis du ikke vil sove der :P

I går kveld sovnet mannen min i senga til 9-åringen i er forsøk på å roe ned han. I ett-tida kom 7-åringen og la seg ved siden av meg. I to-tida våknet mannen og kom og så at plassen hans var opptatt, og gikk og la seg i senga til 7-åringen. Godt alle sengene er 2 m lange og med gode madrasser, for det er lenge siden sist alle sov hele natta der se la seg:)

Back
Topp