Innafor å dele nyhet i uke 12 på fb?

MammaMai2017

Glad i forumet
Maiblomstene 2017
Vi er førstegangs og over oss av lykke og stolthet. Jeg skal på en siste ul idag før uke 13. Vi har veldig lyst til å dele det neste fredag. Da er vi 12+0.
Er det innafor? Eller bør vi vente lenger?

Skjønner at dere vil dele, men hva med å heller si det til nære og kjære face-to-face og vente til etter OUL på FB, bare for å være helt sikre? :)

Vi har sagt det til de nærmeste allerede. Eller ikke alle, men familie. Vi tenkte å si det til venner neste uke.
Føler uke 18 er såååååå lenge til. Prøvd i nesten to år, og alle våre venner har fått barn. Bare oss igjen. Vi har sett såå mange morsomme Facebook-nyheter. fra våre venner. Har vært dødens misunnelig på de som kan dele noe så vakker. Endelig kan jeg det selv. Og derfor føler vi det er så vanskelig :-(
Men vi får de. Skal hvertfall ta svarene deres til etterretning :-)

Vi kommer ikke til å dele på facebook uansett vi. Ville ventet til etter ul før jeg evt hadde annonsert noe i hvertfall :)

Vi har sagt det til de nærmeste allerede. Eller ikke alle, men familie. Vi tenkte å si det til venner neste uke.
Føler uke 18 er såååååå lenge til. Prøvd i nesten to år, og alle våre venner har fått barn. Bare oss igjen. Vi har sett såå mange morsomme Facebook-nyheter. fra våre venner. Har vært dødens misunnelig på de som kan dele noe så vakker. Endelig kan jeg det selv. Og derfor føler vi det er så vanskelig :-(
Men vi får de. Skal hvertfall ta svarene deres til etterretning :)
Del det i uke 12 hvis det føles riktig for deg :-) Vi kommer også til å dele det tidlig, uke 13-14.

Jeg tenker at det er forståelig og absolutt helt innafor dersom dere ønsker det:) Vi gjorde det samme da jeg gikk gravid med førstemann. Nå vurderer jeg å droppe annonseringen helt, men forstår veldig godt de som legger det ut:)

Helt opp til dere :)

Selv venter vi til etter OUL :)

Jeg syns dere skal gjøre det om dere har lyst og det føles riktig. Med første sa vi det med engang til foreldre og søsken og på facebook i ca uke 12. Føltes helt rett da! Angrer heller ikke på det. Denne gangen har vi ikke hatt den samme lysten til å dele.. Uke 12 kommer neste uke og vi tenker at familien må få nyheten da :) Har ikke så lyst til å dele på facebook denne gangen. Vet ikke hvorfor.. Jeg syns det bare er koselig når andre deler det på facebook;)

Det sies jo at det er ikke noe større sjans å miste når du er i uke 12, enn hva det er senere i svangerskapet. Man kan selvfølgelig oppdage ting på oul som gjør at det er uforenelig med liv, men det er heldigvis veldig sjeldent. Sist offentliggjorde vi det på Facebook etter oul, men det var mest fordi jeg ikke er så glad i oppmerksomhet. Denne gangen vet jeg ikke hva vi gjør. Jeg er 12+4 i dag, og har så smått begynt å si det til familie og nærmeste.

Gjør det som føles rett for dere :-)
Vet ikke hva vi blir å gjøre denne gangen, men jeg kan ikke vente på å rope fra høyeste fjelltopp at det ventes smått! :-P

Det er innenfor om dere føler at det er viktig for dere :) Det er helt opp til hver enkelt hvordan man vil dele den fantastiske nyheten. For våres del skal har vi sagt det til mine og hans foreldre, samt søsteren hans og en venn. Pga av tilrettelegging på jobb må jeg fortelle det til mine nærmeste kollega når jeg er i uke 10. Føles rart å si det til dem før jeg forteller det til resten, som får vite det i uke 12. Men har ikke noen planer om å publisere på Facebook. Føler Facebook er blitt upersonlig og de som trenger å vite om graviditeten får vite det uansett. Men man kan jo forandre mening :)

Det er helt opp til dere :)
Og dere skal på ul etter uke 12, og da er jo den største faren over.
Jeg tenker at om det går galt etter uke 12, er det så vondt at det kanskje ikke gjør noe å være åpen om det på nett også?
Jeg oppdaget MA i uke 14 sist, og var glad for at jeg ikke hadde delt noe på Facebook, det var nok av folk vi hadde fortalt det til som måtte få vite likevel. På den annen side har jeg valgt å fortelle om det hele til flere etter at jeg hadde mistet, som altså ikke visste at jeg hadde vært gravid, rett og slett fordi jeg ikke klarte å være meg selv og late som alt var i orden.
Denne gangen kommer vi til å dele noe festlig et par måneder før termin :)

Tusen takk for så mange meninger! Vi her jo enda en og en halv uke igjen til å tenke på. Så får jeg diskutere med mannen og høre hva han synes.
Takk igjen ❤️

Vi har heller ikke bestemt oss mtp deling på fb :) De nærmeste vet jo allerede da, resten av venner får vite om et par uker :) Men sitter litt igjen med følelsen av at noen av våre nærmeste synes vi ga beskjed litt tidlig... Blir nok å vente til etter OUL eller eventuelt ikke si noe på fb før babyen er født ;)

Jeg synes også dere må annonsere det når dere passerer 12 uker hvis det føles rett for dere. :) Skjønner at det er noe dere har lengtet etter og gledet dere til lenge. :) :)

Her ble det ikke delt offentlig sist gang, verken at vi var gravide eller at ungen var født, og det blir det ikke denne gangen heller. Vi er selvfølgelig stolte og glade vi også, men det føles for oss helt unødvendig og feil å fortelle det til hele Facebook, rett og slett fordi jeg kjenner ikke alle "vennene" jeg har på Facebook så godt at det føles naturlig. Tenker at de som trenger å vite det, og som har noe med det, får vite det :) Vi er ikke sånne personer som deler eller skriver så mye på Facebook til vanlig heller, så det har nok litt med saken å gjøre, også.

Ikke for å skremme noen... sist delte vi i uke 12. Fikk dårlige nyheter på oul i uke 20....:/

Del om dere vil ;) men tenk dere godt om. Hva om du mister. ? Jeg fikk ma i uke 14 og taklet dårlig alle spørsmålene om termin, hvor er babyen osv osv tok ekstra lang tid å komme over sorgen. Så jeg angret stort at jeg la det ut på facebook.

Back
Topp