Inn i skogen

Picea

Elsker forumet
Så er dette en slags ønske-om-barn dagbok, og litt mer enn som så. Håper det er ok for de som måtte sveipe innom [;)]

Det er nå... snart 3 måneder siden jeg mistet i MA, med påfølgende utskrapining. Oppå alt dette opplevde jeg også at en dyp uenighet med min farfar skulle ta en brå vending til det verre i kjølvannet av aborten og der han så gjevt hadde snakket om å bli oldefar og hvordan jeg skulle overta gården ble til utkastelse og tap av familie på stort sett hele farsiden. Jeg bare sier det; familie er verst. Dermed klinte exdama til min samboer til med samværsnekt og jentungen på 5 ble plutselig tatt ut av barnhage og nektet å ha noe med oss å gjøre (fordi min mann rota det til med ferieplaner var han for ustabil til å se barnet sitt). Nå har jeg vært sykemeldt siden august pga av siste 3 måneders tragiske begivenheter. Jeg sier som dr. House:
"People don't get what they deserve, they just get what they get."

Vi ville helst vente til det verste hadde gitt seg, men jammen er det ikke så lett... og jeg gikk bare 1 måned på p-piller før jeg heller ville spille på sikre perioder, til vi så på hverandre og leste BABY med store bokstaver i hverandres øyne. Så nå har vi hatt oss som kaniner hele min fruktbare periode, så får vi se da[:)]

Jeg er 28 år, jobber vanligvis 100% i lekebutikk, er i etableringsfasen med design og idéutviklingsfirma, jeg er også utdannet kunstner og fotograf fra Glasgow og holder noen kunstutstillinger nå og da. Inntil aborten skrev jeg mest på barnimagen, men hey.. mulig det var tid for forandring.
Min mann er like gammel og begynner nå på dykkerutdanning(omskolering), han liker tv-spill, svømming og daglige skogturer -og BABYER! (ikke bayer, men det liker jeg).

Jeg håper skjebnen slår til med krapyl nr. 2, for vi ønsker oss liv og røre, og masse leker[:D]
 
Så trist å bli sviktet av familen[:(]

Ønsker dere all lykke til med prøvingen, og håper det går bedre denne gangen[:D]

Stoor klem[:D]
 
Hei!

Jeg satt akkurat og leste litt på ditt [;)]

Ja familie kan man nesten ikke regne med. Hvertfall ikke onkler og tanter etc, håper ikke ALLE er så uheldig.. dette unner jeg ikke min verste fiende engang(kanskje med unntak av de som faktisk har satt igang alt).

Lykke til selv!, sliti med ryggvondt og småmurring siden eggløsning her... litt tidlig å merke noe ennå, men siden jeg allerede har vært gravid en gang, vet jeg litt hva å se etter [8|]
 
siste dagers mentale og fysiske helse:

Tidenes festhelg kom på toppen av en særdeles slitsom eggløsning, med humør som halvflat padde-fremdeles i live! karret mannen og jeg oss igjennom fest med overnatting fredag til lørdag, dermed fisketur med hans kollegaer på dagen, og halloweenfest med mine venner på kvelden. Søndagen gikk med til bursdagskakelaging til min far og.. tja, krangling. Så jævli forbanna og sur og gretten jeg har vært siden torsdag... huff[:@]

eggløsingen var forøvrig ganske tydlig.. kjente det jomma litt i systemet og jeg var klar som ett egg for det meste ;p

nå blir det ikke mer drikking før jeg eventuelt har en negativ test (håper ikke!!!)
 
herlig... ingenting som å kaste bort store deler av dagen på internett næt!
 
Takk for svar Nirmik og emmeline [:D]

Da skal jeg legge fra meg tidsfordrivet, og få gjort noe nyttig!

 
Kjedelig å lese at du har hatt det tøft [8|]

MEEEN: jeg må få lov til å si at du skriver utrolig bra. Var en fryd å lese (sånn rent litterært altså - mener ikke at det var en fryd at du har det tøft). Gleder meg til å sniktitte i dagboken din fremover.

Krysser fingrene for at ditt opphold på FS blir kort!
[:)]
 
ORIGINAL: Fuglen

Kjedelig å lese at du har hatt det tøft [8|]

MEEEN: jeg må få lov til å si at du skriver utrolig bra. Var en fryd å lese (sånn rent litterært altså - mener ikke at det var en fryd at du har det tøft). Gleder meg til å sniktitte i dagboken din fremover.

Krysser fingrene for at ditt opphold på FS blir kort!
[:)]



Takker og bukker :)) Koselig å høre [:D]
 
Åhh så j. forbanna. Vi skal endelig få lov å ha dattera til samboern min i helga, etter at han nærmest har måttet krype for det der kvinnemennesket. Jeg har ikke sett snuppa siden juni nå(da jeg ble gravid og hun ble sydende sjalu), og vi har savna henne så mye! Like før samværsnekten gikk hun i barnhage hos oss, og vi hadde henne ca 40%.

Nå sender enda en sånn nedsettende mail der hun etterlyser leker hos oss, og da bl.a. en lekemikrofon. En LEKEMIKROFON?? Hvor smålig kan man bli?
Så må jeg fortelle henne at de eneste lekene hun har her som kommer derfra er noen lesebøker og rester av et sandwichsett, men jeg må jo hele tiden passe på og si det i en grei tone, så ikke hun plutselig sier; Nei, dere får ikke lov å ha ***** likevel, tenk! Så må jeg fortelle henne at hun har jo likevel leker her som VI har kjøpt inn lekekomfyr, sandkasse, cd-spiller, dukketeater, lekedyr(sleich til sikkert 1000,-), i tilegg til dette var vi så greie å levere ALLE klærne vi har hatt her, vi måtte faktisk bære alle klærne ++ 500 meter oppoverbakke fordi bilen vår fikk motorstopp i vinterkulda. Da vi kom på toppen fikk vi beskjed pr telefon og sette det utenfor døra så jentungen ikke skulle høre at vi var der. Så måtte vi bare gå ned igjen da og vente på falck.
Hun skal ha én lekemikrofon, mens vi gir henne klær vi har kjøpt inn til 1000vis av kroner? Vi måtte jo kjøpe inn alt varme klær for jentungen kom jo til oss med tynne bomullsgensere og dongeribukser midt på vintern. Hun kan da for helvete la være å mase etter lekemikrofoner?
Og sist da samboeren min endelig fikk se dattera, ble jeg nektet å komme, og han smuglet tegninger til meg fra snuppa tilbake. Det er jo helt tragisk.
Det er ikke lengre siden Mai, at vi alle satt sammen og spiste boller og brus og koste oss. Ustabile kvinnemennesker, og stakkars barna deres!
Nei og ikke fikk vi hente henne i barnehagen i morgen, siden forrige barnehage hadde sendt barnevernet bekymringsmelding angående mor, var det vår feil. Jesus.

Min <3 går til alle fedrene der ute som må krype og gråte bare for å kunne se barna sine. Fordi mødrene mener at det er rett og rimelig fordi ekteskapet/samboerskapet endte dårlig. Kom ikke her og fortell meg at det er uvanlig, pappaer må kunne se barna sine selv om de klusser til med ferieplaner og får nye barn. [:@]

Mannen min ringte meg i dag, og sa at ****** maste etter meg og savna meg, men moren tør ikke ringe meg, men heller sende nedsettende mails.
Urk, det gjør vondt når foreldre bare ser sin egen triste snute, men ignorer barnas.

Bah, der fikk jeg ut en del, sorry, men det måtte ut et sted.
 
Så over til mer svangerskapsaktige saker :)

Er nå.. ca 5dpo, og på begynnelsen av dagen følte jeg meg ikke veldig gravid, men nå "føler" jeg litt symptomer igjen :p For ett mas ;p
Er støl nede i systemet, og korsryggen, men usikker på om det kan ha med ukas treningsøkter å gjøre. Hadde svømmeøkter på mandag, og i går, samt en lengre skogtur på tirsdagen. Merka det godt i ryggen på slutten av svømminga i går.. så hvem vet. Kanskje jentungen kan fortelle meg det når hun kommer i morgen ;) Hun spurte meg flere ganger sist jeg var gravid, uten at vi hadde sagt noenting! Plutselig kunne hun si i et øyeblikk "skal du ha bebi?"
eller "vil du ha bebi?" Pussig [;)]

Gleder meg hvertfall masse nå, savner henne noe så sinnsykt. Savner den lille kalde kroppen som kommer krypende opp i senga vår på morningen for å bli varma (hun sparker jo av seg alt som heter dyner og tepper -gjør alle barn sånn?). I morgen skal vi kjøpe inn litt godis og en ny film og kose oss, og lørdag satser vi på skogtur og bål med bordercollie-favoritten hennes. Skal bli så godt med barneglede igjen [:)]

Håper virkelig at spiren sitter på første. Vi trenger noen oppturer med alt som har vært
 
Svake menneske meg. 3 kopper kaffe og snus på en veldig laaang morgen. Og jeg som skulle holde meg unna alkohol, bukka under for stabelen med nyinnkjørt Aass Juleøl, på vei tilbake fra svømminga. Siden vi hadde vært så flinke var det vel bare på sin plass med 3 juleøl og army of two(x-box) før leggetid? ehe.

juleøl
 
Nå har jeg lest dagboken din, og håper virkelig dere får orden i samværsrett og eksdame og alt det måtte være. Synes forferdelig synd på dere og ikke minst jentungen.[&o] Håper rettferdigheten seirer til slutt!
Ønsker dere samtidig masse lykke til med prøving og at spiren sitter fort. [:)]

Klemmer fra meg
 
ORIGINAL: SI_86

Nå har jeg lest dagboken din, og håper virkelig dere får orden i samværsrett og eksdame og alt det måtte være. Synes forferdelig synd på dere og ikke minst jentungen.[&o] Håper rettferdigheten seirer til slutt!
Ønsker dere samtidig masse lykke til med prøving og at spiren sitter fort. [:)]

Klemmer fra meg


Tusen takk SI_86 [:)]
Veldig godt å tømme seg litt her, håper det er rom for det.

Gode vibber og virituelle klemzer tilbake[;)]
 
Å fy søren, nå kicka egg/livmor murringer inn! For en times tid siden begynte det å verke godt, med økt utflod.. og da blir jeg litt sånn.. hmmm.. tenk om det er sen EL? Jeg tester jo ikke, så jeg har ingen annen garanti enn at det kjentes ut som EL det jeg hadde i helgen(også riktig tid mht sykklus). Best å satse på litt sengegøy i kveld for sikkerhets skyld. Men, kan jo også hende at noe er på gang? Husker såvidt fra sist graviditet at jeg stussa på murringene i løpet av syklusen, men da hadde jeg jo gitt opp, så jeg ignorerte det mer eller mindre[:)]

Fikk også hodepine og generell kroppsverk med murringene, uten at jeg vet helt hvorfor. Pønskepønskepønske.....

 
Hehe, humping ble det, men shoten kom på feil sted gitt :P Jaja, vi er fast bestemt på å ikke stresse det hele.. så vi får bare vente å se [;)]

God helg[:)]
 
Lang dag gitt!

Puh, usliten grantre søker skogens ro.
Sov faktisk helt til 9 i dag! Mannen har endelig litt fri, før ny skolegang begynner og jeg vekte ham med kaffe og pepperkaker på senga i dag. Koselig,
og godt med en stressfri morgen igrunn:) (særlig når den forbanna husmusa vår bråka hele natta lang. Jeg sverger -det begynner å bli personlig. Først sto jeg opp og kjefta på a' midt på natta -lukka døra inn til stua og sovna så vidt igjen, før utysket tok bolig i veggen mellom stua og soverommet. Guuuuuud!!! Dermed måtte jeg kaste inn håndklet og finne litt leftover tortiachips. Da ble det stille. Omsider. Er det sånn det er å ha nattvåkne barn?)

Dermed ble det full vaskings av rommet til snuppa som vi endelig skulle få ha etter mye om og men. Jeg har gledet meg som et barn til å se henne igjen:)
Hengte opp litt bilder over senga hennes, og satt kursen mot både soverom og stue, for å rydde opp etter nattas husmuserier. De bæsjer!

Dermed var det bare å hive seg i bilen, og da kicka ryggen inn. Hurra. Lenge siden sist jeg har hatt så store smerter, og dermed fulgte eggstokker og livmor og hva enn som finnes nedi der på. Det hele ble naturligvis prydelig toppet med kvalme, og mesteparten av turen satt jeg med nesa i vindussprekken og var for dårlig til å klage eller gjøre noe som helst. Typisk.

Gjenysnsgleden med snuppeliten var stor og vi goffla i oss pizza, før vi tilbragte 2 timer i svømmehallen. I kid you not -hun har havhestgener.
Hopplahoppla i alt vannaktig som fantes. Tøff liten berte! Vi var særdeles stolte over å et barn som tøffa rundt som en liten vannloppe :)

Deilig fredag sånn egentlig... [:)]

Og enda deiligere da kollegaen min ringte og sa at de hadde årna alt, og jeg slapp og dra for å jobbe klokka 9 på kvelden[;)]


Nå har pappamannen lest huttetuenes land, og vi er klare for å gjøre sånn voknse ting på egenhånd: fallout 3 på x-box[:D]

Hviiiile!
 
*Hilser pent* Helu!!

Du skriver veldig bra![;)] Ønsker deg lykke til med alt fra familiegreier til samvær til babymaking!![:D][:D]

Skal bli gøy å følge deg![:)]
 
Back
Topp