Inkontinens

Olivia09

Betatt av forumet
Jeg prøver igjen jeg, er det noen her som har blitt operert for dette? [:)] Altså en TVT-O plastikk.... Rart om det ikke skulle være noen her etter som det er et relativt vanlig problem etter fødsel [&:]

Spørsmålet er: tok det lang tid før det ikke gjorde vondt i lysken/ der båndet er satt fast? Er ca en uke siden jeg ble opr. og etter som jeg kun fikk litt over en ukes sykemelding venter jeg i spenning på at det ikke skal være vondt [:'(]

Jeg skal utredes for det når det er gått ett år siden fødsel. Det er strengt tatt I DAG[:)] Så vi får se om Haukeland sender meg et brev snart...

ORIGINAL: Fru Riskorn

Jeg skal utredes for det når det er gått ett år siden fødsel. Det er strengt tatt I DAG[:)] Så vi får se om Haukeland sender meg et brev snart...

Lykke til [:)]

mamma gjorde det nettopp, men siden hun måtte operere på nytt 2 ganger etterpå så tviler jeg på at det teller... hun var vel sykemeldt en mnd tid...

ment som dytt og håper noen kan svare deg[:)]

ORIGINAL: Nesing

Jeg er operert med denne teknikken, men ettersom jeg i tillegg hadde en rekke andre ting som jeg også ble operert for samtidig kan jeg ikke svare deg, dessverre. Håper smertene snart slipper taket! 

Har vel noen runder igjen med operasjoner før jeg er "ferdig", men pga nye utredninger osv så tok de dette først, skal nok ikke klage over at det er små "vondt" egentlig, for det som kommer er nok endel værre.... Syns det er så trasig å ikke kunne løfte opp guttungen som slett ikke forstår at mamman må ta det litt med ro [&:][:(]

Hva går operasjonen utpå ?

Jeg driver og lekker hele tiden.. Kniper og kniper men ingenting funker.. [&o] Kan ikke engang hoppe tau, gjøre bråe bevegelser eller noe, før det kommer i trusa.. Og jeg kan ikke være tissetrengt lenger.. Greier ikke å holde på noe lenger.. [:'(][:'(][:'(]

ORIGINAL: MsMoHo

Jeg driver og lekker hele tiden.. Kniper og kniper men ingenting funker.. [&o] Kan ikke engang hoppe tau, gjøre bråe bevegelser eller noe, før det kommer i trusa.. Og jeg kan ikke være tissetrengt lenger.. Greier ikke å holde på noe lenger.. [:'(][:'(][:'(]

De legger et bånd som støtte mot blæra( i det området) og fester det i lysken på hver side, det skal legge trykk mot uriveiene slik at man ikke skal lekke under aktivitet, legen sa at ca 80% ble helt bra etter en slik opr. jeg merker STOR forskjell allerede for når jeg hoster så kommer det INGENTING [:)] Gleder meg til å begynne å bli mer aktiv igjen. Men de er veldig skeptisk til å operere for dette før man har fått de barna men skal ha, man kan ikke føde vaginalt etter en slik opr. selv med keisersnitt vil det kunne komme tilbake for det har noe med svekkelse av musklatur i bekkenbunnen i følge min lege.

ORIGINAL: Olivia09

De legger et bånd som støtte mot blæra( i det området) og fester det i lysken på hver side, det skal legge trykk mot uriveiene slik at man ikke skal lekke under aktivitet, legen sa at ca 80% ble helt bra etter en slik opr. jeg merker STOR forskjell allerede for når jeg hoster så kommer det INGENTING [:)] Gleder meg til å begynne å bli mer aktiv igjen. Men de er veldig skeptisk til å operere for dette før man har fått de barna men skal ha, man kan ikke føde vaginalt etter en slik opr. selv med keisersnitt vil det kunne komme tilbake for det har noe med svekkelse av musklatur i bekkenbunnen i følge min lege.

Ahh, tusen takk for svar ! [:)]

Da er den operasjonen uaktuell for meg, har kun en unge.. Og har virkelig planer om flere.. [:)]

ORIGINAL: Olivia09

Sånn utføres operasjonen da [8D]
http://ewhu.co.uk/sites/default/files/pdf/TVTO%20procedural%20documentation.pdf

Back
Topp