Inkontinens - kniiiip!

Isis

Glad i forumet
It's gonna be May 2019
Ufattelig teit og kjedelig. Helt siden jeg ble gravid har jeg synes at urinblæra har vært litt slappere. Trykket er ikke det samme for å si det enkelt. Jeg har tenkt at jeg bør knipe litt for å øve rett etter jeg har vært på do. Prøver å sitte litt ekstra lenge for å være sikker på at blæra har tømt seg helt.

I den siste tida har jeg slitt med voldsom hoste og når jeg hoster kraftig nå (dvs hele tiden) så lekker jeg som ei sil. Selvom jeg akkurat har tømt meg! Faen altså. Skikkelig irriterende (og pinlig og flaut). Bruker vanlig bind nå, skifter ofte og dusjer meg nedentil. Men jeg er bare 15+3. Det blir vel ikke bedre frem mot fødsel og etter?! Antar det bare er å knipe. Skal til legen for oppfølging av hoste og skal ta det opp der også.

Noen andre som har opplevd dette og har gode råd?

Jeg har også hatt problemer med det både nå og forrige svangerskap. Men var helt bra etter fødsel sist :-)

om du prøver å holde igjen strålen når du tisser, så er det veldig god trening for de musklene. Det gjør jeg alltid, selvom jeg ikke er gravid.

om du prøver å holde igjen strålen når du tisser, så er det veldig god trening for de musklene. Det gjør jeg alltid, selvom jeg ikke er gravid.
Ikke helt heldig å holde igjen når man tisser. Da risikerer man å ikke få ut alt og få urinveisinfeksjon. Men kniper ellers:)

Ikke helt heldig å holde igjen når man tisser. Da risikerer man å ikke få ut alt og få urinveisinfeksjon. Men kniper ellers:)

man får jo ut alt, men trener godt opp muskulaturen når man prøver å stoppe strålen. Jeg hadde problemer med blæren da jeg var liten, men har klart å få kontroll på den igjen ved å trene opp muskulaturen :)

Tisser på meg når jeg kaster opp:/
Jeg også... Trenger ikke være gravid en gang, er slik til vanlig også :( fryktelig kjipt!

Jeg har forresten hørt at å stoppe strålen når man tisser er en veldig god måte å trene opp knipemusklene på :)

Du skal øve deg på å stoppe strålen men ikke gjøre dette ofte for da kan det ligge resturin igjen og skape urinveisinfeksjon som en over sier. På samme måte som når man kniper urin skal man gjøre hver dag. Jeg prøver å huske å gjøre det 10 ganger , 3 ganger om dagen. Men glemmer det noen dager :-/

Har også hørt at du ikke skal stoppe strålen for ofte, det er ikke bra. Men målet med knipeøvelsene er at man skal kunne klare det.

Samme her. Det er utrolig kjipt! Jeg er sånn til vanlig også, ikke bare når jeg er gravid... Kjip greie det der. Spesielt når man kaster opp hver dag i flere uker!!
Liker ikke! Himmel, det er mye jeg ikke visste om å være gravid. Jaja, bratt læringskurve. Og bare veien mot målet:)

Back
Topp