Inkalling Riksen - ny her

Temo

Forelsket i forumet
Jeg synes dere virker som en så utrolig fin og støttende gjeng her inne på assistert.[:D] Har fulgt med dere en stund allerede, da ting begynte å ta sin tid. Det har vært utrolig nyttig og en god hjelp for å foreberede meg litt mentalt på det man trodde man ikke skulle trenge.

Nå har jeg fått innkalling til IVF-seksjonen på Riksen. Det står bare at jeg innkalt til undersøkelse, så jeg måtte ringe og høre hva det var, og da sa sekretæren at det var for å vurdere om de måtte undersøke eggelderne mine mer. Hmm - det betyr vel at de vil ha en lap. og det vil jeg helst slippe. Synes det virker så unødvendig med et kirurgisk inngrep på en frisk person..

Noen som vet om de krever lap før IVF på riksen? Eller om det eventuelt holder med en sånn konstrastundersøkelse?

Har helt stabil syklus, ingen plager ved el eller tr, så mistenker ikke endometriose. Og ble jo faktisk gravid i høst, etter ett års prøving.

Sorry, dette ble visst litt langt, men som dere vet tar det opp stoor plass i hodet

Hei og velkommen til oss[:)][:)][:)] Jeg hører ikke til riksen, så vet ikke hvilke rutiner de har, men kanskje det er innvendig UL du får. Det hadde iallefall jeg[:)] Ønsker deg masse lykke til iallefall og håper på snarlig spire i magen din[:)]

Tusen takk for lykkeønskninger, Mulan og Randålf[:D]

Ja, regner med det blir en GU, evt med innvendig ultralyd (som jeg allerede har tatt tre av hos priv gyn før henvisningen). Men hvis de henviser meg til lap, tar vel det sin tid også.  Men det nok bare å smøre på med tjukke lag av tålmodighet Glad for å være igang ihvertfall!

Hei og velkommen inn her Temo![:)]
Her inne finne du ein fantastisk gjeng! Dei støtter deg gjennom tjukt og tynt[:D]

Anng. riksen så kjenner eg ikkje til dei og deires metodar, men dersom det er forsamtale du skal til, så blir det nok innv. ul og sædprøve av mannen!
Men det skulle jo då stått i brevet du fekk.. Så er vel kanskje ikkje det du skal da i denne omgong! Kan jo være at lap er eit alternativ, det slapp eg sjøl unna når eg blei henvist til Haugesund sjukehus i haust som var. Men kanskje å ta sånn hsg-røntgen er ein mulighet? Det er vel med væske for å sjekke om egglederne er tette eller ei.. Men ta i alle fall og nevn at du har vært gravid ein gang før, så de tar det til etteretning. Visst ikkje din gyn. skrev det ned i henvisningen da! Der skal det jo stå alt som er blitt prøvd ut om eg ikkje tar feil!

Du må ha masse lykke til! Krysse fingre for at oppstarten ikkje er så langt unna, og at du er like heldig som meg å får klaff på 1.forsøk!![:)]

God klem!

Tusen takk, [miss]. Har fulgt med deg siden du ble gravid også - du virker som en så sprudlende og herlig jente. Med så masse omsorg for alle her inne. Veldig gøy at det gikk på første forsøk for dere - krysser fingrene for det samme. Eller helst at det går av seg selv før det da - kan jo ikke slutte å håpe.

Tror jeg ville foretrekke kontrastrøntgen fremfor lap - hvis det er mulig altså. Får bare spørre.

Jeg hørte heller ikke til på riksen, men haukeland. [:)]
Jeg hadde ikke lap, heller ikke hsg, men ca. 1 million innvendig UL og GU, kan jo hende du skal på atter en sånn[:)] 
Masse lykke til, håper det går fort for dere nå[:)]

Velkommen hit! [:)]

hei og velkommen inn her[;)]håper du trives her inne, kjempe flott gjeng her[:D]

Du har fått fine svar av de andre, så jegvil ønske deg velkommen inn hit og ønske deg lykke til.
Sel var jeg på Porsgrunn, som du ser er det en stund siden mitt siste og andre IVF nå.....men jeg følger med jentene her inne alikevel ettersom jeg har vært i samme situasjon selv....liker å pjatte med de koslige damene her inne på godt og vondt[:)]

Velkommen hit til oss[:D]
Håper du får et kort opphold her,og at du blir gravid snart[:)][:)]

Stor klem

Hei og velkommen hit. Håper oppholdet blir kort.

Jeg hører til Riksen. Tok LAP i januar. Jeg fikk velge selv om jeg ville ha LAP eller slik kontrastundersøkelse.
På første time hadde jeg innvendig UL. (Det har jeg forresten hatt alle gangene utenom på selve insemineringen)
Lykke til! [:)]

ORIGINAL: ..Lykke..

Velkommen hit til oss[:D]
Håper du får et kort opphold her,og at du blir gravid snart[:)][:)]

Stor klem

sign[:)]

Hei og velkommen til deg!!! Jeg hører ikke til Riksen, men Porsgrunn, og jeg har ikke hatt LAP eller HSG-røntgen. De finner ingen feil med meg, og jeg har heller ingen smerter ved EL eller TR og stabil syklus på 30 dager. Legen der mente det ikke var nødvendig med LAP i første omgang. Har hatt 2 AIH og fått beskjed om at jeg iallefall ikke har tette eggledere...

Aner ikke hva du får beskjed om. Jeg hadde iallefall bare innvendig UL!

Lykke til[:)]

ORIGINAL: Nitho

Hei og velkommen hit. Håper oppholdet blir kort.

Jeg hører til Riksen. Tok LAP i januar. Jeg fikk velge selv om jeg ville ha LAP eller slik kontrastundersøkelse.
På første time hadde jeg innvendig UL. (Det har jeg forresten hatt alle gangene utenom på selve insemineringen)
Lykke til! [:)]

Det var godt å høre at du fikk velge!

Det var mange fine svar. Dere er virkelig utrolig søte[;)]
Håper også på et kort opphold her - og at alle dere andre kommer dere videre så fort som mulig.

Back
Topp