Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Ivaraher har du sikkert et godt poeng ifh til meg [:D]
ORIGINAL: racesnuppsi
takk for svar! [:)]
hva avgjør om man skal ha kort eller langt regime da?
og ja, jeg skal ta en sprøyte til helt på slutten [:)]
Det er mange faktorer som avgjør.
Det aller vanligste er langt regime med full nedregulering. Grunnen til at dette brukes mest er at det er lettere å kontrollere syklus og faren for spontan eggløsning er mye mindre. Ved langt regime "nullstiller" man kroppens egenproduksjon av kjønnshormoner, noe som er en fordel når man skal stimulere frem egg.
Kort regime brukes som regel på damer i som nærmer seg overgangsalder, dersom man har hatt spesielt plagsomme bivirkninger av spray og ved noen andre tilfeller som jeg ikke husker i farta. Ved kort regime begynner man rett på sprøytene på dag 2-4 i syklusen, altså ingen nedregulering. Derfor må man ha en sprøyte til mens man holder på med dette, for å forhindre spontan eggløsning. Usikker på når man begynner med denne ekstra sprøyten, men tror det er etter 5 dager med puregon/gonal-f/menopur. Jeg mener å ha lest at man får noe færre egg med kort regime. Mulig de prøver dette på damer som har vært overstimulert eller på grensen til det nettopp for å minimere faren for at det skal skje igjen? Vet ikke, bare spekulerer akkurat her [;)]
Den sprøyten du skal ha helt til slutt heter Ovitrelle. Denne tar alle, uansett regime. Ovitrelle kalles også eggløsningssprøyte. Den har som funksjon å sluttmodne eggene og gjøre de klare for uttak.
[:)]