ingen soving eller spising

muffinsdronningen

Glad i forumet
Jg må spørre igjen...

Prinsen vår sovner ikke lett på dagen. Han kan være våken i flere timer, men tydelig veldig trøtt. Har prøvd det meste, vogn, byssing....

så kommer kvelden og han nekter å ta pupp - hylskriker, og ingenting hjelper. Det er stort sett på kvelden han nekter å ta pupp. men han sutter febrilsk på alt som kommer i munnen.

Jeg har melk, det fosser...har prøvd flere stillinger, av og til spiser han i ett minutt og hyler han, andre ganger funker det....

hva kan vi gjøre?
 


muffinsdronningen skrev:
Jg må spørre igjen...

Prinsen vår sovner ikke lett på dagen. Han kan være våken i flere timer, men tydelig veldig trøtt. Har prøvd det meste, vogn, byssing....

så kommer kvelden og han nekter å ta pupp - hylskriker, og ingenting hjelper. Det er stort sett på kvelden han nekter å ta pupp. men han sutter febrilsk på alt som kommer i munnen.

Jeg har melk, det fosser...har prøvd flere stillinger, av og til spiser han i ett minutt og hyler han, andre ganger funker det....

hva kan vi gjøre?


Vi hadde det likt med vår mellomste på 2 år. Han sov minimalt på dagtid, og styrte noe veldig ved puppen, særlig utover dagen og kvelden. For meg hjalp det å gå inn på et mørkt rom, og legge meg for å amme. Noe annet som også hjalp, var å først legge ham til med smokken i munn for så å ta den ut å hekte han rett på puppen. Jeg vet ikke hvorfor han var slik, jeg hadde også nok melk da. Men han var en liten raring da han var baby, ikke skulle han sove og bare tull med spising men det har blitt folk av han også ;-)

Et godt råd er hvertfall å aldri tvinge han på puppen. Nekter han, og hylskriker, så prøv igjen litt senere. Lykke til - jeg vet det er slitsomt!

Men får du han ikke til å spise, så prøv å pumpe deg for å se om han tar flaske. Mat må han jo ha...
 
kan han ha kiss?
 


LadyOnHeels skrev:
kan han ha kiss?


hvordan finner man ut det?

i morres brukte vi enogenhalv time på og få han til å sovne....
 
Slitsomt det der.. Min gutt stresser også med pupp på kvelden, men det er fordi han er overtrøtt. Jeg tror han bare vil ha kosen og ikke melken og blir derfor rasende når det kommer melk også. Må ofte legge han uten ett skikkelig måltid, men tar han da oppigjen etter en times tid og gir mat da. Han legger seg kl 18 og sover til neste morgen.

Dagsoving er litt trøblete hos oss også, men mest fordi lurene blir så altfor korte og dermed må det maange til i løpet av dagen. Vår opplevelse er at når han er overtrøtt er det vanskelig å få han til og sovne. Som regel er han trøtt mye tidligere enn jeg forstår, så jeg øver på å være flink til å se tretthetssignalene før han begynner å sutre.

Vet ikke om mine erfaringer er til noe hjelp, men håper dere finner ut av det!
 
Vi har heller ingen rutine på dagsoving, noen dager sover han nesten hele dagen, andre dager sover han nesten ingenting.
Han her kan også sutte febrilsk på hendene, men har forstått at det ikke er ensbetydene med at han er sulten, det kan også bety at han er trøtt.
Han vil heller ikke ha så mye pupp når vi legger oss så jeg har bare latt han ligge inntil meg også har han sovnet der. Nå kan jeg til og med legge han rett i egen seng også har han klart å finne roen selv der, virker som han liker å ha litt "plass" rundt seg så han får snudd seg fra side til rygg og omvendt.
Jeg har også erfart med samtlige av mine barn at dersom de er urolige/ ikke får sove så hjelper det å synge, det roer de skikkelig. De har hatt en favoritt sang hver, eldste jenta roet seg veldig av å høre på Bæ bæ lille lam, gutten roet seg av ro ro til fiskeskjær og han her liker so ro lille mann. :-) Tenk på en sang du har sunget/ lyttet mye til mens du var gravid og prøv den. ;-)
 
Back
Topp