Ingen sminke under uttak?

*blomsterpia*

Forumet er livet
Juli13-jentene
Nå høres jeg sikkert forferdelig forfengelig ut[:D]

Er det vanlig at man ikke kan bruke noe form for kosmetikk eller parfyme under uttak? Står i brevet mitt at det ikke må brukes, så jeg bare lurer på hvorfor? [:D]

Har alltid hatt på meg litt sminke jeg...ikke hørt noe annet.
Men parfyme har jeg ikke hatt på meg.

Hvorfor skal man ikke kunne ha på seg litt sminke?

Jeg har alltid på meg litt mascara og rouge. Vanlig rutine på morgenen, uttak eller ei.

Ja ikke sant, hvorfor skal man ikke kunne ha sminke[8|]

Trenger jo ikke smøre på med festsminke, men litt maskara og pudder gjør jo at man føler seg flere hakk bedre[;)]

Står at jeg må dusje før inngrepet, og ikke bruke kosmetikk. Men de er jo ikke akkurat oppi ansiktet og jobber under uttak[:D]

eg hadde på tror eg [&:] øyenskygge og maskara[:)]og parfyme,det har eg alltid på[:D]

Det stod det samme i papirene jeg fikk, så tok ikke på meg sminke med en gang den dagen. Tenkte som så at man behøver jo ikke pynte seg for å ta ut eggene da. Tok med sminkepungen i veska og sminka meg før vi dro tilbake til sentrum. Tror det har noe med at man skal være klar til å kunne legges i narkose om nødvendig (noe jeg ikke tror har skjedd en eneste gang, men de liker å være på den sikre siden).

Jeg hadde hverken sminke eller parfyme på under uttaket.

Er jo et kirugisk inngrep(på en måte), og da skal man ikke ha noen form for kosmetikk, i tilfellet man må bli lagt i narkose.

jeg fikk heller ikke noe beskjed om dette...brukte både parfyme,deo men droppet sminken,skulle jo bare på sykehuset...

Det er nok ikke alle klinikkene som har denne regelen, men Tromsø er ganske nøye på å informere pasientene om dette. Vi fikk også beskjed om at vi på uttaksdagen kun skulle spise en lett frokost bestående av et par skiver med ost, og et lite glass med juice. Ingen kaffe eller te.

Eg fekk ikkje nokon beskjed ang sminke og parfyme, men fekk beskjed om å ikkje eta eller drikka noko (bortsett frå litt vatn til medisinen).

Jeg fikk beskjed om å spise normalt, og det sto ingenting om sminke, så jeg hadde på meg eyeliner, mascara, deo og parfyme (som jeg alltid har når jeg ferdes blant folk[8D])!

Det er nok forskjellig fra sted til sted [:)] Jeg valgte å følge de instruksjonene jeg hadde fått fra Tromsø.

uten sminke for di skal se fargen i ansiktet(hvis noe skulle sje)
eggene er veldig sensitiv for parfymelukt (sterke lukter) derfor skulle det ikke være noe av det..
fikk ha på deodorant som ikke var sterk lukt og fuktighetskrem ,det var det jeg fikk beskjed jeg kunne bruke...

ORIGINAL: babyT

Det er nok forskjellig fra sted til sted [:)] Jeg valgte å følge de instruksjonene jeg hadde fått fra Tromsø.

Samme her[:)]

Jeg hadde på meg maskara og bittelitt foundation, ikke noen som sa noe på det[:)] 
Og det var ingen problemer med å se at jeg var litt blek da jeg reiste meg likevel[:D]

ORIGINAL: Cizza03

jeg fikk heller ikke noe beskjed om dette...brukte både parfyme,deo men droppet sminken,skulle jo bare på sykehuset...

Back
Topp