Ingen smertestillende man kan ta??

-Mammatil3-

Elsker forumet
Augustlykke 2022 ❤️
Er på min 5'te dag med intens hodepine, er det seriøst ikke noe man kan ta?! Jeg holder på å bli gal, det er en dundrende hodepine som er der fra jeg står opp, til jeg går å legger meg... og om jeg bøyer hodet føles det ut som det skal sprenge :( I hele går lå jeg med kald klut på panna, demper litt der og da, men tar det ikke bort.. uff :(

D høres ut som bihulebetennelse. Jeg har gått med betennelse i kjevebeinet, å fikk beskjed om at man kan ta paracet, men at man ikke skulle ta store doser over lengere tid. Men der er jo forskjellige meninger om alt. Ta en tur til legen å hør hva di sier

Eg tar paracet om eg får veldig vondt i hode eller en annen plass på kroppen....men tar aldri mer enn maks dagsdose å aldri over lengre tid :-)
Er om man tar høye doser over mer enn 7dager det er farlig (å da er det høyere doser enn maks dagsdose) er ihvertfall det eg har fått beskjed om fra lege, fødselslege, jordmor å nevrolog så eg velge å stola på det å tar paracet ved behov :-)

Da tror jeg faktisk jeg prøver med en paracet... Håper det hjelper! Ellers blir det legetime ja :/

Du kan ta paracet men ville ikke tatt mange.
Leste nettopp at paracet kunne påvirke potensen til guttebabyer.
Meeen det kommer jo stadig nye ting man ikke bør ta/spise.
Er du veldig plaget tror jeg ikke to paracet gjør skade.
Tok full dose selv i et par tre dager når jeg har vert veldig syk.

Du kan ta paracet men ville ikke tatt mange.
Leste nettopp at paracet kunne påvirke potensen til guttebabyer.
Meeen det kommer jo stadig nye ting man ikke bør ta/spise.
Er du veldig plaget tror jeg ikke to paracet gjør skade.
Tok full dose selv i et par tre dager når jeg har vert veldig syk.
Hadde kun paracet på 1gram, men delte den i to , og tok bare den ene. Så 500 mg. Er nok ikke skadelig små doser en gang blant. Men den tok ikke mye av hodepinen bort, så vet ikke om det var noe poeng :/

Hm.. jeg har noe som heter cluster hodepine (sikkert ikke det samme du har), men oksygen behandling for migrene og min type hodepine er veldig effektiv. Og det er eneste jeg kan ta siden jeg er gravid nå og den migrene medisinen jeg går på er uaktuell.. om du er mye plaget med migrene, så kan det være noe å ta opp med legen. Men som noen andre sa, det høres litt ut som en bihulebetennelse?

Hadde kun paracet på 1gram, men delte den i to , og tok bare den ene. Så 500 mg. Er nok ikke skadelig små doser en gang blant. Men den tok ikke mye av hodepinen bort, så vet ikke om det var noe poeng :/

Uff så kjedelig. Men det var verdt et forsøk. Man skal jo ikke pines heller!!

Hodepinen er mye bedre nå, ett par timer etter jeg tok tabletten. Så den hadde litt virkning, selv om ikke alt er borte. Drikker mye vann, det skal visst hjelpe! :)

Frisk/kjølig luft også :) hjelper massevis
Ja, da er det jo bra at det er nærmest høst her enda :D skal ut på luftetur med hunden nå, tror det skal hjelpe godt på :)

Pinex 1g stikkpiller anbefalte jordmor til meg! Mindre skadelig for deg å foster.. Prøv også å få massert nakke å skuldre. Jeg fikk plutselig hodepine over flere dager, dro til fysio og det var veldig stramme å
Stive nakkemuskler som var årsak

Drikk mye vann ja og unngå å se på tv, pc-skjerm og mobil. Det er iallefall drepen for meg når jeg har hodepine. Husk å drikke før du blir tørst og få frisk luft. Jeg har flere vannflasker liggende i kjøleskapet. Er det veldig intenst så tar jeg en paracet eller to.

Fra nå av holder jeg meg unna av alt som har med smertestillende de å gjøre. Til og med paracet. Det er forska på at det er absolutt ikke bra for fosteret. Legemiddelindustrien er livsfarlig.. skeptisk!

Jeg sliter med spenningshodepine. Kiropraktor, lite stress samt yoga funker for meg.

Back
Topp