Ingen matlyst...

Strikkemammaen

Betatt av forumet
*Aprilbaby 2018*
Jeg har fått tilnærmet lik null matlyst. Har dere noen tips til mat som går lett ned? Jeg orker ikke tanken på brødskiver og slik til frokost og lunsj. Tok en Smoothie til frokost, men det er lite næring å klare seg på gjennom en hel dag.

Vi har laget hjemmelaget syltetøy, så jeg presset ned ei skive med det på. Frister ikke, og er ikke sunt, men det er nå noe å gå på i alle fall :)

Orker ikke tanken på brødskiver selv. Men nystekte rundstykker går fint, og da aller helst finest mulig uten noen form for hele korn eller frø på :p Vanligvis liker jeg det grovest mulig, men ikke nå for tiden.

Så her består frokosten stort sett av rundstykke med ost, en blåbær/bringebær yoghurt og et glass melk eller vann. :) I dag prøvde jeg rundstykke med en fiskekake på, og det gikk også fint. :)

Hvis smoothie er det eneste som funker for deg så kan du jo lage litt mektig smoothie med yoghurt og proteinpulver f.eks. :)

Ingen matlyst her heller, men i dag er det oppkuttet frukt og popkorn som jeg klarer:happy: noen dager funker rugsprø med jalapeño tubeost! Tenker at det går greit at jeg ikke har de beste og mest varierte matvanene i disse få ukene hvor kvalmen er verst!

Matlysten her er helt borte. Orker ikke tanken på det en gang

Jeg har fått tilnærmet lik null matlyst. Har dere noen tips til mat som går lett ned? Jeg orker ikke tanken på brødskiver og slik til frokost og lunsj. Tok en Smoothie til frokost, men det er lite næring å klare seg på gjennom en hel dag.
For å få i deg litt mer kan du tilsette malte mandler og knuste linfrø i smoothien- da får du både fiber og fett.

Jeg har vært lite uggen, men den ene uka jeg var skikkelig blæh synes jeg kavring med melk var VELDIG godt. Ikke så sunt da...

Har faktisk mye matlyst enkelte dager, men blir dårlig av for mye/fet mat. Men noen dager frister ingenting. For å få i meg NOE spiser jeg sånne grove butikk-rundstykker. De er nok ikke såå sunne, men det er så godt. Det med ost og agurk på... mmm! Ellers har jeg drukket et glass blåbærbiola daglig for å hjelpe magen + det er jo litt næring.

Har heller ingen matlyst, trompspiser fordi jwg vet jeg må ha i meg mat. Går i ristet brød og yoghurt ;)

"godt" å lese at vi er flere... Null matlyst stort sett hele døgnet her, verst tidlig og på kvelden... Men bringebærbiola, smoothie og reke-/røykalakssmørbrød går merkelig nok ned innimellom :happy:

Ift smoothie anbefaler jeg som 'Førstegangs36' nevnte, å tilsette ekstra i den for mer næring! Jeg pleier å bli ganske mett av mine, men bruker og da (alltid) et egg eller to, kanskje havregryn(mikser lenge), avocado, olje og lignende :hungover::joyful:

"godt" å lese at vi er flere... Null matlyst stort sett hele døgnet her, verst tidlig og på kvelden... Men bringebærbiola, smoothie og reke-/røykalakssmørbrød går merkelig nok ned innimellom :happy:

Ift smoothie anbefaler jeg som 'Førstegangs36' nevnte, å tilsette ekstra i den for mer næring! Jeg pleier å bli ganske mett av mine, men bruker og da (alltid) et egg eller to, kanskje havregryn(mikser lenge), avocado, olje og lignende :hungover::joyful:
Tilsett også ingefær, det er bra for kvalmen :)

Back
Topp