Ingen mage, litt bekymret

Hei. Jeg har en liten bekymring, eller hvertfall en liten ting jeg tenker på. Jeg har ikke fått antydning til mage, og vil liksom høre hvor naturlig eller ikke dette er. Hvor ellers kan man spørre om dette enn i et forum hvor de fleste er like langt som en selv. Jeg er 17 uker på vei, og dette er mitt første barn. Det hører med til historien at jeg har gått ned 10kg pga oppkast, men at noen av de har begynt å komme tilbake. Jeg forventer ikke stoor mage, men jeg kjenner ingen forskjell der nede. Innimellom er det litt "hardt" nederst, men ikke alltid.
(...)
Hvordan var dere rundt dette tidspkt med førstemann?

Tusen takk :)
Alle er så utrolig forskjellige med dette med magen. Noen bærer dypt og vises nesten ikke, andre får tydelig mage i uke 6. Begge deler er like normalt, og baby får den plassen den skal ha. Det er også avhengig av høyde på mor og hvor vidt man har bakovervendt livmor (som fotballfrue). Da vises rett og slett magen mindre, selv om baby følger vekstkurven sin og har det fint :)

Jeg var bekymret i uke16-18 fordi jeg mente jeg hadde alt for stor mage i forhold til mine forventninger. Sf-målet viste at jeg ligger midt på treet mtp størrelse. jeg bærer utenpå kroppen i større grad enn de jeg kjenner som har vært gravide. jeg er ganske mye lavere enn de fleste i min omgangskrets (1.55) og ikke har plass til noe mer inni :p
Du kan få jm eller lege til å måle SF dersom du er redd for veksten til mini. Det er så mange bekymrimger i en graviditet, hvor vidt jm eller lege synes du ønsker for mange kontroller er ikke en av dem du bør tenke på.
Lykke til <3
 
Jeg må fortelle noe rart jeg opplevde hos legen i går. Var innom på en kort ultralyd sjekk og når hun tok rundt livmoren min med begge hender " poppet" den plutselig frem og jeg fikk gravid mage hehe.. Når jeg ligger er den helt flat og når jeg reiser meg har jeg rund mage! Det meste der er jo fett og luft som blir presset ut men det er likevel slik gravidmagen min er denne gangen hehe.. Er 18+3 :)
 
Takk igjen for gode og hjelpende tilbakemeldinger :) Jeg ble litt rolig da jeg leste andres erfaringer. Den er fortsatt like uendret, men jeg kjenner at det strammer seg endel, og det er vel et tegn ;-)
 
Fikk ikke mage før rundt uke 20 første gang,dette er jo mitt 4 svangerskap og 3 barn så ble stor tidelig men føler det har stabilisert seg litt nå:)
 
Jeg må fortelle noe rart jeg opplevde hos legen i går. Var innom på en kort ultralyd sjekk og når hun tok rundt livmoren min med begge hender " poppet" den plutselig frem og jeg fikk gravid mage hehe.. Når jeg ligger er den helt flat og når jeg reiser meg har jeg rund mage! Det meste der er jo fett og luft som blir presset ut men det er likevel slik gravidmagen min er denne gangen hehe.. Er 18+3 :)
Går du til henne i tananger? Fant ut at Brit hadde ultralyd utstyr for litt siden og følte meg skikkelig snytt haha
 
Hei. Jeg har en liten bekymring, eller hvertfall en liten ting jeg tenker på. Jeg har ikke fått antydning til mage, og vil liksom høre hvor naturlig eller ikke dette er. Hvor ellers kan man spørre om dette enn i et forum hvor de fleste er like langt som en selv. Jeg er 17 uker på vei, og dette er mitt første barn. Det hører med til historien at jeg har gått ned 10kg pga oppkast, men at noen av de har begynt å komme tilbake. Jeg forventer ikke stoor mage, men jeg kjenner ingen forskjell der nede. Innimellom er det litt "hardt" nederst, men ikke alltid. Jeg vil ikke fly til legen for hver minste lille bekymring, har vært der endel pga ekstrem kvalme. Har hatt to ul i uke 8 og 12 pga blødning og kvalme, og da var alt veldig bra.

Jeg vet det for mange kan være et dumt spørsmål, men for meg er det litt sårt, fordi jeg vil jo bare at ting skal gå bra.

Hvordan var dere rundt dette tidspkt med førstemann?

Tusen takk :)

Sniker :) Jeg fikk mage i uke 28 da jeg var gravid! Kunne selv se mage fra uke 24, men fra uke 28 kunne folk se det. Kunne skjule magen under tøy som ikke satt tett frem han kom!
 
Jeg er 23+2 og begynner å se litt mage nå viss jeg har på tettsittende klær. Jeg var veldig utomodig og litt urolig men den kommer når den kommer :)
 
Jeg er 21 uker idag og magen min er stooor syns jeg! Er førstegangs, og har hatt mage siden uke 12 ca. Jordmor sier det kan være fordi jeg har morkaken bak, og den derfor presser magen min litt frem :)

Men husk at vi alle er forskjellige, og man blir bare smågal om man skal sammenligne seg med andre. Er du usikker, så anbefaler jeg deg og ringe lege eller helsestasjonen for å snakke med dem om det. Da blir du nok fort litt roligere, for det er mange som ikke får mange før de er laaaangt uti svangerskapet. <3
 
Back
Topp