Ingen mage, litt bekymret

Lolipop

Glad i forumet
Julimammaer 2016
Sensommerbarna 2016
Hei. Jeg har en liten bekymring, eller hvertfall en liten ting jeg tenker på. Jeg har ikke fått antydning til mage, og vil liksom høre hvor naturlig eller ikke dette er. Hvor ellers kan man spørre om dette enn i et forum hvor de fleste er like langt som en selv. Jeg er 17 uker på vei, og dette er mitt første barn. Det hører med til historien at jeg har gått ned 10kg pga oppkast, men at noen av de har begynt å komme tilbake. Jeg forventer ikke stoor mage, men jeg kjenner ingen forskjell der nede. Innimellom er det litt "hardt" nederst, men ikke alltid. Jeg vil ikke fly til legen for hver minste lille bekymring, har vært der endel pga ekstrem kvalme. Har hatt to ul i uke 8 og 12 pga blødning og kvalme, og da var alt veldig bra.

Jeg vet det for mange kan være et dumt spørsmål, men for meg er det litt sårt, fordi jeg vil jo bare at ting skal gå bra.

Hvordan var dere rundt dette tidspkt med førstemann?

Tusen takk :)
 
Med første hadde jeg ingen mage før jeg var over halveis. Nabojenta så du ikke var gravid før to dager før termin. Tror det alt er normalt:) jeg får litt raskere mage denne gangen, men har fortsatt ikke "gravidmage" er 19 uker på fredag.
 
Hei. Jeg har en liten bekymring, eller hvertfall en liten ting jeg tenker på. Jeg har ikke fått antydning til mage, og vil liksom høre hvor naturlig eller ikke dette er. Hvor ellers kan man spørre om dette enn i et forum hvor de fleste er like langt som en selv. Jeg er 17 uker på vei, og dette er mitt første barn. Det hører med til historien at jeg har gått ned 10kg pga oppkast, men at noen av de har begynt å komme tilbake. Jeg forventer ikke stoor mage, men jeg kjenner ingen forskjell der nede. Innimellom er det litt "hardt" nederst, men ikke alltid. Jeg vil ikke fly til legen for hver minste lille bekymring, har vært der endel pga ekstrem kvalme. Har hatt to ul i uke 8 og 12 pga blødning og kvalme, og da var alt veldig bra.

Jeg vet det for mange kan være et dumt spørsmål, men for meg er det litt sårt, fordi jeg vil jo bare at ting skal gå bra.

Hvordan var dere rundt dette tidspkt med førstemann?

Tusen takk :)

Jeg hadde heller nesten ikke noe mage før egentlig nå :) uke 22 :)
 
Med første hadde jeg ingen mage før jeg var over halveis. Nabojenta så du ikke var gravid før to dager før termin. Tror det alt er normalt:) jeg får litt raskere mage denne gangen, men har fortsatt ikke "gravidmage" er 19 uker på fredag.

Enig. Selv om jeg har fått mage, så ser den ikke ut som gravidmage ennå på meg heller:)
 
Jeg fikk ikke mage før jeg var over halvveis med første. Og jeg klarte ikke kjenne hvor livmora var før magen begynte å vokse :)
 
Venninna mi hadde ikke mage i det hele tatt, gikk fortsatt i de vanlige buksene på overtid. Noen bærer barnet med inne i kroppen :) Man så ikke at jeg var gravid før etter 20 uker første gang.

Men må også si jeg ser det spørsmålet går litt igjen i uke 16-17-18, selv ble magen min mindre i den perioden. Man mister symptomer og venter på spark, magen blir ikke like oppblåst osv. Så er man nok litt spent og redd for oul :)
 
Med første så tok det lang tid før jeg fikk mage. Var nærmere 25 uker, og da kom den over natten. Så er helt normalt :)
 
Tusen takk for alle svar jeg vet at det nok er normalt å bekymre seg litt over det. Men jeg klarte ikke legge det helt vekk. Jeg tenkte i den retning at hva om den ikke lever og vokser mer, men at jeg ikke hadde fått noen blødning enda. Det er deilig å få bekreftet at det er normalt. En liten stemme inni meg sa det hele tiden, men den bekymra stemmen tok alt for mye plass.

Jeg er ikke alt for aktiv på forum, mest fordi jeg ikke alltid føler jeg har noe fornuftig og vettug å komme med. Men jeg håper jeg kan hjelpe dere tilbake. Jeg fortsetter å følge med, og hvis jeg ser en utfordring jeg har en løsning på så er jeg der
 
Hadde ikke mage før i uke 30 med nr 1...jeg har heller ikke særlig mage nå, bruker vanlig klær.
 
Var langt over halvveis før jeg fikk mage sist:) kunne nesten skjule det helt på slutten faktisk:p innimellom nå har jeg litt mage men det er nok mest oppblåsthet for for eksempel nå kjennes det helt som før. Og at alt har sett fint ut på ul synes jeg høres ut som et bra tegn;) babyene er jo faktisk ikke særlig store ennå!
 
Jeg hadde de samme bekymringene som deg, og ble derfor overrasket da jeg var hos jordmor i uke 16 og hun målte at livmoren hadde kommet opp til navlen! Det kjente jeg virkelig ingenting til. Syns det er vanskeligere å kjenne livmora nå enn i uke 12, så jeg har bare gitt opp det. Har fått antydning til mage nå siste uken (er i uke 17), men det er bare luftmage... Normal om morgenen, svær om kvelden.

Har du vært hos jordmor ennå og målt? Min jordmor sa jeg bare kunne ringe hvis jeg plutselig skulle bli bekymret, for å be om å høre hjertelyd. For meg var kontrollen i uke 16 veldig betryggende.
 
Med første hadde ikke mage før etter halvveis.. Fortsatt da kunne jeg lenge bruke mine egne bukser uten stress.
Mens denne gang måtte jeg frem med mammabukse i ca uke 10.
Så, alt er normalt da vi alle er forskjellige og hvert svangerskap er forskjellige.
 
Førstegangs her også. Har jo litt mage fra før. I uke 17 hadde jeg ikke mage jeg heller. Følte det tok evigheter å vente på den. Plutselig over natta i uke 18 kom den litt. Og nå i slutten av uke 19 poppa den plutselig ut. Den kommer nok etterhvert
 
Sniker fra august. Jeg fikk ikke mage før uke 23-24 med førstemann, og det er veldig individuelt når magen kommer. Tror ikke du trenger å bekymre deg:)

Er i uke 15 med nummer to nå, og nesten ingen mage nå heller:yuck:
 
Jeg hadde ikke noe mage føre i 5-6 mnd med første min.Da fikk jeg en liten bump bare.Alle synes jeg hadde bitteliten mage til fødsel også, bare en liten kul.:) ut kom dei ei lita jente.Men siden jeg er høy og er veldig lang i overkropp, så lå Dattern min veldig langt inn, og hadde uansett god plass å vokse på.Så var helt normalt det også :) nå derimot begynte jeg med mage allerede i 10 uka med en liten bump, men veier mye mere nå enn jeg gjorde med nr 1 også.Men fortsatt ikke så stor mage ;-) Gleder meg til ett par uker føre termin nå og, da skal jeg lage avstøpning av magen som jeg også gjorde med nr 1 :p
 
Heisann. Jeg er i samme situasjon som deg, førstegangsgravid og hatt hyperemesis siden uke 6, er nå 19 uker på vei og man kan ikke se så mye til magen. Jeg har også gått ned 8 kg og står fortsatt stille der. Men sett på både tul og oul at alt er i orden med babyen og den vokser som den skal og veier det den skal selv om det går utover mor og helsen hennes :) Også hørt hjertelyden hennes hver uke hos lege og jordmor fra uke 6, så hun lever i beste velgående. :) Også blitt fortalt at magen kommer etterhvert, og det håper jeg på, man vil jo ha mage og vise til når man sier man er gravid liksom, hehe. Så vi får bare smøre oss med tålmodighet og vente på at magen popper :)
 
Vi får smøre oss med tålmodighet ja :) Jeg ble utrolig lettet av alle svarene her, så nå tenker jeg ikke så mye på magen. Får heller nyte at jeg kan knyte skoene og barbere leggene uten problem ;-) Det blir fantastisk å få en gravid-mage å strutte med, og også for å vite at alt er OK. Sånn sett gleder jeg meg mye til bevegelse også, men som førstegangs er det ofte litt tid igjen enda :)
 
17+2 her, førstegangsgravid. Kasta opp daglig siden uke 5-6, gått ned 6 kg og ingen mage ;) Men den kommer nok! :) Kiloene også regner jeg med...! ;)
 
Back
Topp