Ingen liv!

Prinsemamma23

Betatt av forumet
Er det bare jeg som overreagerer siden jeg ikke kjenner liv i dag? Har kjent hver dag til i dag.. Ringte legen å fikk beskjed om at det var for tidlig å gjøre noe.. Har mistet en gang før så er veldig engstelig dette svangerskapet.. Har begynt å få vondt i magen no i kveld, tørr ikke å ringe legevakten igjen siden jeg fikk den beskjeden tidligere.. Har hatt endel kynnere tidligere..!

Atte de sa hva? For tidlig?? Hadde aldri godtatt det!
Har du drukket kaldt å søtt å lagt deg ned?
Vis det ikke er liv så må du ringe. Håper du treffer noen med mer forståelse

Atte de sa hva? For tidlig?? Hadde aldri godtatt det!
Har du drukket kaldt å søtt å lagt deg ned?
Vis det ikke er liv så må du ringe. Håper du treffer noen med mer forståelse
Ja, han jeg snakket med mente det var så opp og ned med å kjenne liv at han kunne ikke berre gå ut fra det..! Har drukket ja, å har slappet av i hele dag.. Hadde jeg hatt blødning, rier, hodeverk eller var dårlig fysisk i form så måtte jeg ringe fikk jeg beskjed om..! :/

Ja, han jeg snakket med mente det var så opp og ned med å kjenne liv at han kunne ikke berre gå ut fra det..! Har drukket ja, å har slappet av i hele dag.. Hadde jeg hatt blødning, rier, hodeverk eller var dårlig fysisk i form så måtte jeg ringe fikk jeg beskjed om..! :/
Er så rart hva de preller av seg - hadde kanskje ringt igjen og håpet på å få snakke med en annen.

Fikk beskjed om å ringe hvis ingen av de vanlige triksene funket (drikke eller spise veldig kaldt/søtt, ligge på siden osv)

Hadde jeg vært deg så hadde jeg dratt ned, da er de pliktig å ta deg inn. Si du har vondt i magen og er veldig bekymret. Det er bedre at de sjekker og beroliger deg, enn at du går sånn og bekymrer deg! Masse lykke til ihvertfall :)! Det er helt sikkert ikke noen fare, kan være den rett og slett har turna litt og sparker på et sted hvor du ikke kjenner det så godt :)

Da hadde jeg løyet tror jeg.. Hvertfall med min. Jeg er i uke 27 nå.. Å min er veldig aktiv hver dag. Hadde han plutselig stoppet så hadde jeg fått panikk :o

Takk for råd..:) Ja, vil ringe igjen med tanke på hva som skjedde sist. Det er vell mitt valg om jeg vil betale legevakten for at dei skal lytte på meg enn han som sitter i den andre enden, så forstår ikke alltid hva dei tenker med..:)

Min jordmor sa at man skal kjenne liv daglig fra uke 23/24. Hvor langt er du på vei? Hennes tips for å sjekke liv var; drikk minst 1/2 liter cola, en svær snickers og vent en time. Et glass saft er ikke nok fikk jeg streng beskjed om! Har du ikke kjent noe da så ringer du legevakt eller sykehus. Masse lykke til nå.

Min jordmor sa at man skal kjenne liv daglig fra uke 23/24. Hvor langt er du på vei? Hennes tips for å sjekke liv var; drikk minst 1/2 liter cola, en svær snickers og vent en time. Et glass saft er ikke nok fikk jeg streng beskjed om! Har du ikke kjent noe da så ringer du legevakt eller sykehus. Masse lykke til nå.
Jeg er uke 25+4.. Har spist 4skiver med nugatti i dag..! Å sist jeg spiste 1 skive med nugatti så var det full fres i magen.. Tusen takk.:)

Takk for råd..:) Ja, vil ringe igjen med tanke på hva som skjedde sist. Det er vell mitt valg om jeg vil betale legevakten for at dei skal lytte på meg enn han som sitter i den andre enden, så forstår ikke alltid hva dei tenker med..:)
Sniker fra desember. Jeg ville ringt på fødeavdelingen og snakket med dem,der blir du sikkert tatt mer seriøst enn på legevakten. I forrige svangerskap ringte jeg to ganger fordi jeg ikke kjente liv og fikk komme inn med en gang for å sjekke begge gangene. Skal nevnes at alt var i orden,men var godt å få sjekket det opp:)

Sniker fra desember. Jeg ville ringt på fødeavdelingen og snakket med dem,der blir du sikkert tatt mer seriøst enn på legevakten. I forrige svangerskap ringte jeg to ganger fordi jeg ikke kjente liv og fikk komme inn med en gang for å sjekke begge gangene. Skal nevnes at alt var i orden,men var godt å få sjekket det opp:)
Fikk du komme inn på fødeavdeligen da ?

Beste er nok å ringe føden, de har mye mer kunnskap enn leger. Var bekymret for det samme, hadde mye mindre liv enn normal ene dagen. Siden jeg kjente litt liv så utsatte jeg det, var full fres et par dager etterpå :p De snur seg jo enda, og kan ligge å sparke innover feks. Men ring føden, man skal ikke gå å bekymre seg, ihvertfall ikke når man er så langt at de redder fosteret om noe er galt :)

Fikk du komme inn på fødeavdeligen da ?
Ja,fikk komme på føden begge gangene. Hadde det vært dagtid hadde jeg kommet på svangerskapspoliklinikken,men på kveldstid blir det føden (hvertfall på Ullevål der jeg var). Nå vet ikke jeg hvilket sykehus du skal føde på,men jeg ville ringt dit og spurt om råd uansett. Da får du nok hvertfall ikke så dumme svar som du fikk på legevakten (for noe tull at det var altfor tidlig!)

Ja,fikk komme på føden begge gangene. Hadde det vært dagtid hadde jeg kommet på svangerskapspoliklinikken,men på kveldstid blir det føden (hvertfall på Ullevål der jeg var). Nå vet ikke jeg hvilket sykehus du skal føde på,men jeg ville ringt dit og spurt om råd uansett. Da får du nok hvertfall ikke så dumme svar som du fikk på legevakten (for noe tull at det var altfor tidlig!)
Okei.:) det er ikke sikkert det er likt her, jeg skal føde på haugesund sykehus.:) Men kan få litt svar og tips.:) Ja, var litt fortvilende når jeg har blitt lovet ekstra oppfølging med tanke på at jeg mistet en gang før..

Okei.:) det er ikke sikkert det er likt her, jeg skal føde på haugesund sykehus.:) Men kan få litt svar og tips.:) Ja, var litt fortvilende når jeg har blitt lovet ekstra oppfølging med tanke på at jeg mistet en gang før..
Ja,det skjønner jeg. Ring føden og hør du:) alt er helt sikkert i orden,men man blir så bekymret av å gå hjemme og tenke på det. Og de gangene jeg var der var de veldig hyggelige og sa begge gangene at det var veldig bra at jeg ringte og at jeg bare måtte ringe igjen når som helst.

Ja,det skjønner jeg. Ring føden og hør du:) alt er helt sikkert i orden,men man blir så bekymret av å gå hjemme og tenke på det. Og de gangene jeg var der var de veldig hyggelige og sa begge gangene at det var veldig bra at jeg ringte og at jeg bare måtte ringe igjen når som helst.
Okei, da gjør jeg det.:) Tusen takk for tips og hjelp.:D

Som de andre sier så ring fødeavdelingen... Det har jeg gjort de gangene jeg ikke har kjent liv, og jeg fikk komme på kontroll med det samme :) fikk beskjed om at det er bedre å ringe en gang for mye, enn en fang for lite :)

Back
Topp