Ingen kynnere?

tolilla

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Himmelbarn
Høsthjerter 2017
Oktoberlykke 2019
Juliknøttene 2022
Hmm, jeg ser at det i flere tråder diskuteres kynnere, og basert på deres beskrivelser kan jeg ikke si at jeg har hatt noen i det hele tatt..

Er det flere her som ikke kan si at de har hatt kynnere?

Jeg skal til jordmor om en uke, så tenkte ta det opp med henne da. At kynnerne er livmorens måte å forberede seg til fødsel på, så har jeg jo ikke lyst til å være så uforberedt ;) o_O

Hadde nesten ingen kynnere som 1.gangsfødene jeg, men de har bare blitt hardere etter hvert svangerskap jeg har gått igjenom! Nå er jeg på mitt 4. Å må puste meg igjenom men slik har det aldri vert før! Åsså tror jeg vi damer er veldig forsjellige! Så tror ikke du har noe og være redd for [emoji4][emoji1360]

Med forrige (første) skjønte jeg heller ikke hva dette snakket om kynnere var før i uke 39 eller deromkring. Denne gangen (nr2) har jeg kjent på de i mange uker alt.

Det er jo vanlig at mange svangerskapsplager forsterkes for hver graviditet. Og fødsel nr 2 går som regel veldig mye raskere enn fødsel nr 1 (med unntak). Det er jo fordi kroppen jar vært igjennom det før og "vet" hva som skal gjøres mer effektivt.

Jeg ville overhodet ikke vært bekymret gor om du ikke kjenner kynnere. Det kan tom hende du har det uten at du kjenner det.

Jeg har ikke så voldsomt, og heller ikke så vonde som mange her. Merker godt at magen strammer seg, og det kan skje mange ganger om dagen, men så lenge jeg er relativt rolig når det skjer gjør det ikke vondt.

Det kan nok være du har hatt det, men ikke skjønt at det er kynnere. Noen vil beskrive det som at babyen tar salto i magen, eller "hold". De skal ikke være vonde, slik flere av oss beskriver, men som det blir skrevet over her, så kjennes de bedre for hvert svangerskap.

Jeg ville ikke vært bekymret, kroppen din jobber nok i smug ;)

Jeg er førstegangs og fikk kynnere regelmessig rundt uke 29-30. Nå får jeg ca 2 ganger om dagen, også varer det rundt 10 minutter hver gang. Det gjør dritvondt, må stoppe og puste meg gjennom. Nå skal det sies at jeg har vært plaget med heftige menstruasjonssmerter tidligere, vet ikke om det kan ha noe å si? Altså om de med mye menstruasjonssmerter fra før er mer tilbøyelig til å få sterkere kynnere også?

Jeg er førstegangs og fikk kynnere regelmessig rundt uke 29-30. Nå får jeg ca 2 ganger om dagen, også varer det rundt 10 minutter hver gang. Det gjør dritvondt, må stoppe og puste meg gjennom. Nå skal det sies at jeg har vært plaget med heftige menstruasjonssmerter tidligere, vet ikke om det kan ha noe å si? Altså om de med mye menstruasjonssmerter fra før er mer tilbøyelig til å få sterkere kynnere også?
Jeg kan avkrefte den sammenhengen for min del, iallefall. Lite vonde kynnere her, både forrige gang og nå. Ang sammenhengen har jeg litt motsatt feeling, faktisk. Tror min toleranse med smerter ifb mensen gjorde sannsynligvis fødselen utrolig lett sist også.. Jeg mener med hånda på hjertet at menssmerter er vondere enn fødsel..

Hadde ingen med første, ikke hatt noen denne gangen heller. Klager ikke :)

Hadde aldri en kynner med nr 1, nå med nr 2 er det ille.

Jeg har ganske mye kynnere, men det eneste tegnet er at magen blir hard. Det gjør somregel ikke vondt, og jeg vet ikke om jeg hadde visst at det var kynnere hvis ingen hadde sagt det.

Du har nok noen kynnere, du bare legger ikke merke til dem..

Det kan nok være du har hatt det, men ikke skjønt at det er kynnere. Noen vil beskrive det som at babyen tar salto i magen, eller "hold". De skal ikke være vonde, slik flere av oss beskriver, men som det blir skrevet over her, så kjennes de bedre for hvert svangerskap.

Jeg ville ikke vært bekymret, kroppen din jobber nok i smug ;)

Ah, takk for det, jo noe mere "hold" har jeg nok opplevd, så da kan det nok være det!

Jeg har ganske mye kynnere, men det eneste tegnet er at magen blir hard. Det gjør somregel ikke vondt, og jeg vet ikke om jeg hadde visst at det var kynnere hvis ingen hadde sagt det.

Du har nok noen kynnere, du bare legger ikke merke til dem..

Åh såpass. Jeg har liksom sett for meg noe som kommer og går, slik som rier, siden det er lett å misforstå, men da vet jeg litt mer! Tusen takk!

Jeg kan avkrefte den sammenhengen for min del, iallefall. Lite vonde kynnere her, både forrige gang og nå. Ang sammenhengen har jeg litt motsatt feeling, faktisk. Tror min toleranse med smerter ifb mensen gjorde sannsynligvis fødselen utrolig lett sist også.. Jeg mener med hånda på hjertet at menssmerter er vondere enn fødsel..

Åh, så godt å høre! Jeg får rier når jeg har mensen, så veldig deilig hvis det kan sammenlignes. Da skal jeg overleve! :D

Med første hadde jeg mye kynnere fra tidlig i svanergskapet (hatt det med alle tre nå i grunnen :P ), men jeg visste ikke at det var kynnere før jordmoren sa det på en kontroll da hun skulle sjekke magen, hehe! I det hun sa det gikk det dog opp et lys for meg, for da kjente jeg jo igjen følelsen fra flere uker tilbake :)

Som mange har nevnt over ehr, så er det ikke alle som merker kynnerne sine. Jeg tror nok ikke kroppen din går uforberedt inn til fødsel uansett ;) Noen har mye kynnere og lange fødsler, andre kjenner ingenting til kynnere og har enkle, raske fødsler :) Men det kan jo være greit å ta det opp med jordmor dersom dette er noe du gor og tenker og grubler på :)

Hmm, jeg ser at det i flere tråder diskuteres kynnere, og basert på deres beskrivelser kan jeg ikke si at jeg har hatt noen i det hele tatt..

Er det flere her som ikke kan si at de har hatt kynnere?
Ingen grunn til å tenke på det, bare nyt at du slipper! Eg hadde ikke en eneste kynner med de to første og det gikk helt fint. Har kjent pittelitt nå men ikke noe bemerkelsesverdig så kjempe glad eg slipper det verste

Jeg skal til jordmor om en uke, så tenkte ta det opp med henne da. At kynnerne er livmorens måte å forberede seg til fødsel på, så har jeg jo ikke lyst til å være så uforberedt ;) o_O

Med nr 1 fikk jeg inne kynnere før i uke 37. Og denne gangen har jeg så langt kun hatt kynnere om jeg er stresset eller gjør for masse. Men kjenner det begynner å komme oftere og oftere nå, og at det er mindre som skal til før de kommer.

Får ingen kynnere (førstegangs, 30 uker på vei)
Men kan få etter orgasme :) Men opplever da altså ingen kynnere, sånn ellers i hverdagen.

Back
Topp