ingen jordmor:(

winky

Flørter med forumet
jeg og min samboer venter vårt første i november..
og nå er vi kommet så langt at vi skulle egentlig ha hatt time til jordmor, men dessverre vi har ikke mulighet å ta deg inn. vi er fult..
så er det kommet nye regler at de ikke kan ta inn hvis du ikke bor i nærheten av det helsesentret...
helt utrolig sykt... og vi som bor i Norge, så skal det mangle jordmødre..
vi som har mange spørsmål og legen sier vi skal ta det opp med jordmor,!!
men daaaa vi har jo ikje det..
finnes det ingen regler som sier at man har krav på jordmor???????

noen andre som ikke får jordmor heller???

har ei venninne som bor 3 km fra nermeste jordmor.  hun må kjøre 5 mil til sin jordmor. pga kommunegrensa

Hæ? seriøst? Hvilken helsestasjon er det du tilhører da? Ofte kan legens tilholdssted ha noe å si på hvor du skal gå til jm, selv om de fleste får ei i nærheten av seg. (gjelder i Bodø altså) Du får evt ringe å høre om noen andre har kapasitet til å ta deg inn, for trodde alle hadde "krav" på det.

jeg har ringt til alle helsesentran her i Bodø, og de sier det er fult og det har kommet inn nye regler at man tilhørerer det helsesentret som er nærmest.... pga det er altfor få jormødre her i byen...
og da jeg sa at de var fult, så sa de at da kunne ikke de hjelpe meg.
ønsket meg lykke til og sa hadet....
helt utrolig...

joda Odland er flink han men da vi spørr spørsmål så sei han at det tar vi en annen gang.. han svarer ikke på spørsmål som vi lurer på.
og de fleste spørsmål vi har sier fastlegen at de beste svar får du fra jordmor....

hvor kan jeg da henvende meg for å få krav på jordmor då???
sia alle de helsesentran sei d samme då????

Jordmortjenesten

Jormortjenesten har tilbud til alle gravide i kommunen og samarbeider med legekontorene om svangerskapskontrollen.

Jordmødre finnes ved følgende helsestasjoner:
  • Sentrum helsestasjon. Telefon 75 55 54 40
  • Alsgård helsestasjon. Telefon 75 55 72 00

Ta en telefon til den helsestasjonen du tilhører og si at det står på kommunens hjemmeside at jordmortjenesten har tilbud til ALLE!! Trodde egentlig det var flere jm i byen, men var bare disse som kom opp. De kan prøve å nekte meg jm når jeg skal ringe å bestille time[:@]

ORIGINAL: Miba

Jordmortjenesten

Jormortjenesten har tilbud til alle gravide i kommunen og samarbeider med legekontorene om svangerskapskontrollen.

Jordmødre finnes ved følgende helsestasjoner:
  • Sentrum helsestasjon. Telefon 75 55 54 40
  • Alsgård helsestasjon. Telefon 75 55 72 00

Ta en telefon til den helsestasjonen du tilhører og si at det står på kommunens hjemmeside at jordmortjenesten har tilbud til ALLE!! Trodde egentlig det var flere jm i byen, men var bare disse som kom opp. De kan prøve å nekte meg jm når jeg skal ringe å bestille time[:@]

Og hvis det ikke funker er det bare å tipse lokalavisen!

Jordmoren min ble syk etter at jeg hadde vært der 1. gang. Ble "skjøvet ut i kulden" med samme beskjed som deg.

hvor står egentlig disse reglene???
 de må jo stå noen plasser.......

Jeg var heldig å fikk jordmor her i Bodø.
Men på slutten av svangerskapet var det et stort oppslag om mangel på jordmødre i kommunen.
Var bare et visst antall som fikk...[&:]
Latterlig...

Jeg gikk bare til fastlegen min. Hun er så grei. Orker ikke pjatt. Syntes det er greit gå inn sjekke det som skal sjekkes så ut [:D]. Hun har 3 unger så hun har erfaring så følte meg trygg og godt tatt vare på.
Så finn deg en snill og grei fastlege så går det fint. Massse lykke til med svangerskapet.

er vell ikke så alt for mye du kan gjøre med saken når det faktisk ikke er nok jordmødre her i byen..gå til fastlegen din istede....  synes nå selv ikke at det er sååå mye bedre å gå til jordmora enn til lege..

Back
Topp