Ingen hjertelyd her heller...

SBML

Elsker forumet
Vært hos jordmor for første gang idag... Koselige jordmora mi![:)]

15 uker i morra, protein spor og ingen hjertelyd...

Skal jeg bekymre meg???? Er litt delt liksom! Har jo ikke så mange gravidsymptom om dagen. Men det er jo typisk denne tida jeg er inne i nå.

Flere erfaringer om å ikke finne hjertelyd så "seint"?

jeg var hos lege i går, å fikk høre hjertelyd[:)], men jeg er jo bare 12 uker da.. men da sa legen at jeg måtte ikke bli bekymret viss han ikke fant noe. for var vist ikke altid like lett å finne den.. kansje du skulle bestillt tidlig ul for å få sjekket d? :)

jeg har vært hos legen i dag og er 15 uker i dag. Hun fant ingen hjertelyd, men sa at det var helt normalt, for babyen er så liten, så de kan ikke vite hvordan den ligger inni der og da kan den være vanskelig å finne.
Jeg er ikke bekymret, for jeg har vært på tidlig ul og sett at alt er bra[:)]

da jeg var hos jm ville hun ikke prøve å høre etter hjertelyd engang,for hun sa det var for tidlig.
så da slapp jeg bekymre meg hvis vi ikke hadde funnet den[:)] og det er jeg veldig gla for.
så ikke bekymre deg[:D]

Sent og sent. Husker både legen og jordmor aldri ville lytte etter hjertelyd så tidlig på meg.

Så det er mer vanlig enn uvanlig å ikke finne den når du bare er 15 uker. Jeg syns ikke du skal uroe deg.

Det er jo derfor de råder til å ikke kjøpe en doppler fordi det gir mye uro når man ikke finner hjertelyden. Mye unødvendig uro.

Takk jenter!!![:)] Godt vi er flere!![:D]

Mener at de fant hjertelyden i uke 14 med de 2 andre... Men, som dere og jordmora sa, det er jo ingen selvfølge!!

Var på tidlig UL i uke 10 og da var det liv, men det er jo 5 uker siden... Har akkurat dratt på meg gravidbuksa, og det ville være litt kjipt å gå med den og egentlig ikke være gravid![&:]

Jaja, jeg kunne bare ringe å få ny "hjerteleting" om jeg ikke klarte å roe meg. Så da får vi se hvordan jeg blir framover!

Og jeg er av typen som aldri kunne hatt dopler![:)]

Forrige gang hørte vi ingenting før i uke 16.... ikke vær redd [;)]

ORIGINAL: Markmusa

Forrige gang hørte vi ingenting før i uke 16.... ikke vær redd [;)]

Takk!!! Skal prøve å roe meg[:)]

Heeeeei :)

Er vel rimelig ny her i forumet. Er gøy å se så mye svar fra dere om forskjellige ting som mange lurer på.

Trenger litt hjelp selv... :/

Jeg har kun vært på innvendig ultralyd, den 3 februar og da var jeg 9 uker + 4. jeg har kun regnet ut termin etter dette på egenhånd. Hvor mye kan den innvendige ultralyden stemme? har vært hos fastlegen og hørt hjertelyden på babyen. Da var jeg ca 13 uker på vei. Og legen kunne ikke si noe termin. Han tippet først desember, noe som ikke kan stemme overhodet.

Håper kanskje jordmor sier noe til uken, for jeg har ikke ultralyd før 20 april.

[;)]

ORIGINAL: Carrie86

Heeeeei :)

Er vel rimelig ny her i forumet. Er gøy å se så mye svar fra dere om forskjellige ting som mange lurer på.

Trenger litt hjelp selv... :/

Jeg har kun vært på innvendig ultralyd, den 3 februar og da var jeg 9 uker + 4. jeg har kun regnet ut termin etter dette på egenhånd. Hvor mye kan den innvendige ultralyden stemme? har vært hos fastlegen og hørt hjertelyden på babyen. Da var jeg ca 13 uker på vei. Og legen kunne ikke si noe termin. Han tippet først desember, noe som ikke kan stemme overhodet.

Håper kanskje jordmor sier noe til uken, for jeg har ikke ultralyd før 20 april.

[;)]

På UL regner de ut ifra fosterets utvikling og størrelse så ville gått for den....

Her vil de ikke sjekke hjertelyd før etter jeg har vært på UL...UL er i uke 18 og neste kontroll blir ca 4 uker etter...Så ikke vet jeg...

Back
Topp