"ingen gjenboere"

PlasticApple©

Forumet er livet
Hva betyr det når det står i en bolig anonse??

Jeg trudde det var at det ikke spøkte der..

At det ikke er noen som kan se inn i leiligheten din.....[;)]
f.eks. ved at det er et hus/en naboblokk rett ovenfor, hvor de som bor der kan se inn i leiligheten din...det er ofte ett problem (syns jeg da) når hus/blokker står for tett...

BV skulle hatt ett eget selvutnenvt leksikon... eller har vi det????? *tenke på Dållface*

ORIGINAL: taswe

at dersom du har leigd der før, så vil de ikkje at du skal leige der igjen..

det var det sambo og sa, men han og var usikker...hmmm

hehehehe

Nei det betyr at det er ingen som kan se inn til deg og det sies ofte om ende leiligheter/rekkehus osv..

ORIGINAL: DBL

hehehehe

Nei det betyr at det er ingen som kan se inn til deg og det sies ofte om ende leiligheter/rekkehus osv..

okei[:D] meen.. såg på en sokkelleilighet i går... å den sto der det på... kan jo se inn til de..

ORIGINAL: PlasticApple©

Eg spurte far, og han sa det betydde det.. Han e slik som kan alt om husleigeloven og andre lovar, så eg stole på han iallefall. =)

ok.. det høres jo mest ut som det kan være det ja[;)]

ORIGINAL: ¤vimpane¤

At det ikke er noen som kan se inn i leiligheten din.....[;)]
f.eks. ved at det er et hus/en naboblokk rett ovenfor, hvor de som bor der kan se inn i leiligheten din...det er ofte ett problem (syns jeg da) når hus/blokker står for tett...

Dette stemmer!
Har søkt litt rundt på nett nå..

Fra ordboka:

gjenboer
gjen|boer el. ~buer m2 nabo som en bor rett overfor vi har ikke g-e

Fra boligabc:
Gjenboer: Eier eller fester av fast eiendom på den andre siden av vei eller gate.
I forhold til "nabovarsel" ved bygging oppgis dette:

"Nabo" er eier av eiendom som har felles grense med byggherrens eiendom.

"Gjenboer" er du dersom du bor tvers over vegen for byggeplassen. Også gjenboer har krav på varsel om byggetiltak. Du er også gjenboer om du ligger slik til på andre siden av veien at eiendommen ville ha grenset til byggeplassen om veien ikke var der, eller du bor på andre siden av et annet smalt, langstrakt areal.

Og i en ordliste for boligkjøpere på nett:
Gjenboer - En beboer som har innsyn til en bolig eller leilighet.

Det er denne betydningen som somregel er brukt i boligannonser, selv om det reelt egentig betyr om det bor noen rett over veien for deg, om de ser inn avhenger jo av detaljer som om de har et par høye trær mot veien, f.eks...

*stella* har rett.

Hvis du sjekker bolig annonser vil du lese det står ingen gjenboere, det er ett populært salgsord for det betyr at ingen naboer har innsyn til ditt hus eller leilighet.

Stella har helt rett.. husker det spm var oppe her for ikke så lenge siden og..
jeg har alltid trodd det har betydd ingen spøkelser, så jeg lærte også noe nytt den dagen[:D]

ORIGINAL: ~monicola~

At ingen har direkte innsyn i den leiligheten - eksempelvis mange blokker ved hverandre - ingen gjenboere betyr da at ingen vindu i naboblokken har direkte innsyn til din leilighet [:)]

japp[:D]

hmmm......BV er helt fantastisk......dette er en av de tingene jeg egentlig alltid har lurt på og som jeg aldri har husket åsjekke ut......nå fikk jeg vite det takket være dere.....[:D]

ORIGINAL: PlasticApple©

Eg spurte far, og han sa det betydde det.. Han e slik som kan alt om husleigeloven og andre lovar, så eg stole på han iallefall. =)

hehe oki, jeg er gammel eiendomsmegler og vi bruker det hvertfall der hvor man ikke har folk helt oppå seg og folk ikke kan se inn.

Back
Topp