Ingen gestasjonssekk i 5+1?

Bokken

Flørter med forumet
Var hos gynekologen på det jeg mener er 5+1 eller 5+2, menstermin 5+0. Skulle bare se på noen blødninger, så han tok UL og konstaterte lite blødninger: men han fant heller ikke noen gestasjonssekk. Har hatt litt lave hormontall (men grei stigning, etter boka) så det + ingen funn på UL får meg til å tenke at dette går sakte -> ikke veien. Gynekologen ville ikke helt si verken det ene eller det andre, og bare fortsette med blodprøver. Har dere opplevd å ikke kunne se spor av graviditet på 5+1, 5+2?

Har ikke vært før uke 7+0 og begge gangene har gyn sagt at det har vært foster tilsvarende uke 6+0.. På senere ultralyder i uke 8-9 i samme svangerskap har det likevel vokst helt fint og vært på den uken det opprinnelig skulle være. Har ikke erfaring med så tidlig ul, men ofte sier gyn at man skal vente til etter uke 6 for å vite mer sikkert. Håper det bare var for tidlig for deg og at du ser mer om 1-2 ukers tid! Lykke til! :)

Har ikke vært før uke 7+0 og begge gangene har gyn sagt at det har vært foster tilsvarende uke 6+0.. På senere ultralyder i uke 8-9 i samme svangerskap har det likevel vokst helt fint og vært på den uken det opprinnelig skulle være. Har ikke erfaring med så tidlig ul, men ofte sier gyn at man skal vente til etter uke 6 for å vite mer sikkert. Håper det bare var for tidlig for deg og at du ser mer om 1-2 ukers tid! Lykke til! :)
Takk!
Jeg synes jo alltid det høres ut som dårlig nytt når man blir satt tilbake, og har erfaring av at det har tydet på kommende MA. Men fint å høre at det ikke trenger å være sånn, og at man kan være slow starters! Er ikke mye klokere en uke etter, venter på hcg-svar og mulig UL basert på dem. Takk!

Takk!
Jeg synes jo alltid det høres ut som dårlig nytt når man blir satt tilbake, og har erfaring av at det har tydet på kommende MA. Men fint å høre at det ikke trenger å være sånn, og at man kan være slow starters! Er ikke mye klokere en uke etter, venter på hcg-svar og mulig UL basert på dem. Takk!
Ja, skjønner bekymringen! I det svangerskapet jeg hadde MA hadde jeg veldig høy HCG og god stigning så tenker det absolutt ikke alltid er en fasit. Jeg er nå 35 uker med den som var satt tilbake fra uke 7 til 6 og baby vokser helt fint etter min mens-termin.. Heier på deg og spiren! Håper det ordner seg :) :Heartred

Ja, skjønner bekymringen! I det svangerskapet jeg hadde MA hadde jeg veldig høy HCG og god stigning så tenker det absolutt ikke alltid er en fasit. Jeg er nå 35 uker med den som var satt tilbake fra uke 7 til 6 og baby vokser helt fint etter min mens-termin.. Heier på deg og spiren! Håper det ordner seg :) :Heartred
Når oppdaget du Ma? Hvor høy hcg hadde du? Jeg har høy hcg og er i uke 4+6. målte hcg i uke 4+0 og 4+3. blir nervøs for Ma når du og hadde høy hcg og stigning.

Når oppdaget du Ma? Hvor høy hcg hadde du? Jeg har høy hcg og er i uke 4+6. målte hcg i uke 4+0 og 4+3. blir nervøs for Ma når du og hadde høy hcg og stigning.
Jeg var på ultralyd i uke 8 ca og da hadde det utviklet seg til uke 6. Hos meg var det mest sannsynlig to fostersekker så det var nok årsaken til høy hcg hos meg. HCG er så individuelt så ville ikke bekymret meg over at den er høy eller lav. Det er stigningen som er viktig! Husker ikke tallene dessverre.

Det er alltid bekymringer i ett svangerskap. Prøv å ikke bekymre deg over alle andre sine tall og symptomer. Jeg har hatt 6 svangerskap og bare 2 har jeg hatt MA. Så det går veldig ofte fint også! Masse lykke til!

Høy stigning er ingen indikasjon på MA. Dessverre er det sånn at du sjelden kan forutse det. Har hatt 3, og alle har forløpt normalt i starten. Kanskje litt lite symptomer på 2 av dem, men ellers ikke noe som skilte fra levendefødt barn.

Back
Topp