Ingen fosterlyd!!:,(

Sinderella

Glad i forumet
ei jeg kjenner var hos legen, og der hørte de ingen fosterlyd. hun ble sendt på ul nå.... hjelp, hva skjer tror dere?

hvor langt er hun på vei da??

Om hun er mindre enn 16 uker på vei er det nokså vanlig at de ikke finner hjertelyden - nettopp av denne grunn vil ikke mange leger/jordmødre sjekke hjertelyden for ikke å uroe den gravide...

Krysser fingrene for at alt er ok jeg, og at legen ikke er særlig god på å finne det :)

Spørs hvor langt hun er på vei da.

I mitt ande svangerskap fant hverken jeg, JM, fastlege el fødselslege fosterlyden ved hjelp av doppler etc før jeg var i uke 27.
Jeg var ikke bekymret, da jeg vet at det ikke er unormalt!
Men jeg kjente bevegelse fra uke 14 da, og så han på UL i uke 16 og 18.

Det er nokså vanlig som de andre sier.. Men det kan jo også være at fostret er dødt. Man kan aldri vite før man har sett det..

Legen min fant ikke hjertelyden i uke 18 en gang... Men det fordi morkaken lå foran... 

Så trist og høre :(
Får håpe de får klaff snart igjen da, hvis de prøver :)

Huff, hardt når sånt skjer :/

i mitt forrige svangerskap fant de ikke hjertelyden med doppler til tider. å ej kjente svært lite til tider ingen aktivitet. dette pga morkaken å godt mulig måten snuppa vår låg på. dinne gangen fant de ikke hjertelyden på sykehuset rundt uke 24. prøvde alt. måtte tilslutt ul til for å sjekke at alt var bra. så ikke så veldig uvanlig. krysser fingrene for at alt er bra!!!

chriz skrev:
i mitt forrige svangerskap fant de ikke hjertelyden med doppler til tider. å ej kjente svært lite til tider ingen aktivitet. dette pga morkaken å godt mulig måten snuppa vår låg på. dinne gangen fant de ikke hjertelyden på sykehuset rundt uke 24. prøvde alt. måtte tilslutt ul til for å sjekke at alt var bra. så ikke så veldig uvanlig. krysser fingrene for at alt er bra!!!

det er oppdatert med at det ikke gikk bra.

huff ja stakkars stakkars, hun er jo helt ifra seg:( også hadde jo fosteret vært dødt i litt over 1 mnd til og med :=O synes det var lenge altså? noen som har opplevd det ?

Hun fikk 4 tabletter som hun må ta hjemme, og ikke en gang utskrapning eller noe! merkeligemoticon

LoveSummer skrev:

huff ja stakkars stakkars, hun er jo helt ifra seg:( også hadde jo fosteret vært dødt i litt over 1 mnd til og med :=O synes det var lenge altså? noen som har opplevd det ?

Hun fikk 4 tabletter som hun må ta hjemme, og ikke en gang utskrapning eller noe! merkeligemoticon

uff, uff, uff ... forferdelig!! Kan ikke si annet...

LoveSummer skrev:
fosteret hadde vært dødt i 1mnd!!!!emoticon det er helt jævlig nå, hun er fulstendig ødelagt.

Hadde akuratt den samme smellen i uke 11 i høst. Jeg hadde ikke fått vite det på mange ukr jeg heller, om jeg ikke tok tidlig ul og kontroller ofte. Det er skikkelig grusomt og få den smellen. Man kan risikere å ikke få vite noe før på ordinær ultralyd. Vær der for venninna di.... sorgen letter litt etter litt, og endrer seg med tiden. Men det er utrolig vondt akuratt der og da.

Ja huff det er jo helt forferdelig:( jeg synes virkelig synd på henne.... jeg HÅPER jo bare at hun etter litt vil prøve å bli gravid igjen. Så hun ikke har fått het skrekken liksom.

Hun har ikke barn fra før heller. Hun har slitt ekstremt disse 3 mnd hun har vært gravid også, for hun har VELDIG fødselsangst osv... Hun har vært liveredd, og har vel egentlig tenkt at ting bare har vært litt "pesete" Men nå for ca 2 uker siden, så kunne hun endelig glede seg litt over ting. og hun begynte å innse at hun faktisk skulle få en baby. 

MEN så skjedde jo dette da..... Huff tragiskemoticon

Back
Topp