Ingen foster lyd..

Snart6barnsmor<3

Elsker forumet
jentene i juni13
Marsmagi 2025
I går var jeg hos legen til 18 ukers kontroll å alt var bare fint med meg og magen hadde vokst bare fint, men så skulle vi lytte til fosterlyden.. Men den fant hun ikke.. Hun leita og leita men fant den ikke.. Noe hun sa at hun aldrig hadde opplevd før å ikke finne den i uke 18, er 19 i dag da.. Vi ble enig om at det ikke var noe å bekymre seg om for jeg hadde kjent spark rett før jeg gikk inn til timen. Og jeg nettopp hadde vert på ul. Men jeg fikk en ny time om 2 uker for å ikke la det gå så alt for lang tid til neste kontroll.. Jeg har jo en doppler hjemme så jeg tenkte med meg selv st jeg bare kunne sjekke den selv men jeg finner den heller ikke.. Å har ikke kjent noen spark i dag.. Lurer på om jeg burde ringt legen.. Men kansje hun er bare rolig for at jeg var tenkt så mye på det.. Men det burde ho være liv der siden hun styra så i går....? Huff må vell bare slutte og tenke så på det....

Jeg hadde ringt gyn jeg, forklart situasjonen og hørt om de kunne skviset meg inn på ul... men jeg hadde vært fra.meg av bekymring da..

Sent from my GT-I9300 using BV Forum

Jeg og tror jeg ville ha ringt. Men jeg hadde aldri klart å være rolig el da.

Jeg hadde også ringt for en ul..

ring! bedre å ringe for mye enn for lite (som mange sier til meg nå)
greit å få bekymringer ut av verden.. klem

Jeg hadde ringt gyn/føden.
Dem tar deg nok in, siden du er så bekymret, å at du vanligvis kjenner liv hver dag.

Ja bedre å ringe en gang for mye.
Med forrige var jeg flere ganger inne på føden,pga jeg hadde blod i urin. De trodde det bare var uvi,men fikk komme allikevel. De er jo der for oss :)
Gynekologen min sa forresten i ettertid at blod i urin med uvi lignende vondt er normalt når man er gravid,uten at det er uvi. Pga stort press på blæra kan blodkar sprekke. Så tydeligvis ikke noe farlig men de tok meg imot allikevel :)

Og hører de ikke på deg,så mas. Hvis de ikke hører på oss gjør de ikke jobben sin ;)

Liker ikke mase.. Liker heller ikke å ringe føden me mindre jeg MÅ for sist jeg var gravid og ringte var det eij gammel dame som svarte og når hun hørte at jeg var ung så ba hun eij Anna ta Tlf for det var en ungdom som ringte.. Lite hyggelig.. Men nå som jeg endelig har fått slapper av så har jeg kjent noen spark fra lille :)

Godt du har kjent den lille,ble bekymret på dine vegne jeg nå....

Ville absolutt ringt føden likevel jeg. for og roe deg selv litt ned. Godt du har fått noen spark, men kan jo hende d burde sjekkes likevel?

Liker ikke mase.. Liker heller ikke å ringe føden me mindre jeg MÅ for sist jeg var gravid og ringte var det eij gammel dame som svarte og når hun hørte at jeg var ung så ba hun eij Anna ta Tlf for det var en ungdom som ringte.. Lite hyggelig.. Men nå som jeg endelig har fått slapper av så har jeg kjent noen spark fra lille :)

Ring allikevel. Jeg også hater å mase,men tenker at når jeg er gravid er det babyen min jeg maser for. Vil jo beskytte h*n for alt i verden,og nåde den som vil h*n vondt!

Sent from my LT15i using BV Forum mobile app

Bør vell ta en Tlf bare så jeg har jort det. Hun er jo unormalt rolig. Men vet ikke om det har noe å si i uke 18? Om de har et spesielt mønster om dagene ?

Håper du ringer. Kan ikke gå å være bekymret sånn.. Sender deg masse tanker og klemmer

Skulle ringe i dag morrest siden vi ikke hadde kunne dratt noen plass i går kveld uansett pga ingen kunne passet guttene. Men vi fant heldigvis fosterlyden senere på kvelden og i dag har hun romstert veldig i magen :) har kansje bare vært for mye stress denne uka... De påvirkes jo av det ..

Er du mye bekymret ville jeg ringt :-) bare for å slippe bekymringene :-) men det er ikke alle som er like flinke med de dopplene og noen ganger ligger de sånn at det er vanskelig å finne. Det er stor forskjell på alle babyer. Noen er veldig aktive så man kjenner de godt mens andre er utrolig rolige :-) dette blir mitt 6 barn og det har vært stor forskjell på aktiviteten der inne :-) kald saft pleier å gjøre de mer aktive :-) Lykke til videre i graviditeten :-)

Skulle ringe i dag morrest siden vi ikke hadde kunne dratt noen plass i går kveld uansett pga ingen kunne passet guttene. Men vi fant heldigvis fosterlyden senere på kvelden og i dag har hun romstert veldig i magen :) har kansje bare vært for mye stress denne uka... De påvirkes jo av det ..

Å så flott :D
Har vært bekymra jeg

Godt det ser ut til å gå bra :)

Derfor jeg digga min jordmor før,for hun hadde ul apparat og sjekka hver gang med det. Mye enklere enn doppler,for da ser man med en gang. Kjenner jeg kommer til å bli engstelig denne gangen når jeg ikke har den luksusen.
Men den jordmoren jeg skal gå til nå har også ul apparat tilgjengelig da,så hvis det er noe så slipper jeg å bli henvist videre hvertfall ;)

Back
Topp