Ingen fødsler varer mer en 3 timer

Trodde ikke aktiv fødsel startet ved vannavgang? Når vannet går får man jo beskjed om at det kan ta opp til 36 timer eller noe før fødselen starter. I hvert fall det jeg fikk beskjed om. Og hvis det ikke starter av seg selv etter det blir man satt i gang.
Nei det kan godt hende, var det jeg leste meg opp til når jeg gikk gravid sist, men det er ganske lenge siden da. Men innen 48 timer etter vannavgang skal barnet ut pga infeksjonsfaren
 
Da jeg var på føden i går sa jordmoren vi snakket med noe jeg syntes var veldig merkelig. Jeg påpekte at jeg hadde hatt en ganske så rask fødsel tidligere, som kun varte i tre timer (aktiv fødsel). Da sa hun det at ingen har lenger fødsler en det, for det hadde ikke kroppen taklet!? Så hva med de som mener de har hatt fødsel på 36 timer, de bare lyver de da eller? :p

Sniker :) Kanskje hun mente selve pressingen?
 
Jeg var i aktiv fødsel i 8timer med første og 4 timer med nr 2, så det kan umulig stemme. Å da regner jeg ut fra det var 5cm (ble kun målt ved 3 og 5cm) å det var regelmessige, gode og effektive rier. Med første presset jeg også i 1t 40min uten at det var noe stress rundt det, ingen hjelpe tiltak eller ekstra mennesker i rommet. Må ha vært ei surrete jordmor som sa dette :p
 
Jeg var i aktiv fødsel i 8timer med første og 4 timer med nr 2, så det kan umulig stemme. Å da regner jeg ut fra det var 5cm (ble kun målt ved 3 og 5cm) å det var regelmessige, gode og effektive rier. Med første presset jeg også i 1t 40min uten at det var noe stress rundt det, ingen hjelpe tiltak eller ekstra mennesker i rommet. Må ha vært ei surrete jordmor som sa dette :p
Oi, fikk du presse så lenge? Eller, så lenge alt sto bra til med både deg og baby er det vel kanskje ok? :) Men jordmor sa til meg at det ikke er vanlig å presse mer en en time for det er krevende både for mor og barn.
 
Back
Topp