Ingen fødsler varer mer en 3 timer

anines

Elsker forumet
Da jeg var på føden i går sa jordmoren vi snakket med noe jeg syntes var veldig merkelig. Jeg påpekte at jeg hadde hatt en ganske så rask fødsel tidligere, som kun varte i tre timer (aktiv fødsel). Da sa hun det at ingen har lenger fødsler en det, for det hadde ikke kroppen taklet!? Så hva med de som mener de har hatt fødsel på 36 timer, de bare lyver de da eller? :p
 
Lurer på hva den tutla definerer som aktiv fødsel gitt :p

Her varte bare pressriene i ca en time... Da hadde jeg alt vært på sykehuset i over 12 timer. Vil si jeg var i fødsel mens jeg var der hehe
 
De har vel ikke aktiv fødsel i 36 timer?
Nei, det har de nok ikke. Men likevel, er vel ikke en fasit som sier at alle fødsler varer aktivt i 3 timer? Fødselen min var helt sykt intens i og med at den var så kort. Hadde ikke noe særlig vondt før jeg var i aktiv fødsel. Skjønner godt om kroppen ikke takler den type intense smerte over en lenger periode, men synes bare det var en merkelig ting å si?
 
Lurer og på hva hun mener som aktiv fødsel. Jeg kom inn på sykehuset med 5 cm med første, og enda tok det 9 timer før hun kom. Hadde en time med pressrier. Og jeg hadde gått hjemme hele dagen med rier før vi reiser på sykehuset. Så det var da en merkelig ting og si av en jordmor :p
 
Lurer og på hva hun mener som aktiv fødsel. Jeg kom inn på sykehuset med 5 cm med første, og enda tok det 9 timer før hun kom. Hadde en time med pressrier. Og jeg hadde gått hjemme hele dagen med rier før vi reiser på sykehuset. Så det var da en merkelig ting og si av en jordmor :p
Når jeg søker på det står det at definisjonen av aktiv fødsel er fra 3-4 cm åpning og at man har gode rier..
 
Når jeg søker på det står det at definisjonen av aktiv fødsel er fra 3-4 cm åpning og at man har gode rier..
Ah, greit og vite. Men hadde sikkert 10 timer i aktiv fødsel forgje gang da. Og alt for mange timer i åpningsfasen før det igjen:p Men da har jeg bestemt at jeg bare skal ha 3 timer aktiv fødsel denne gangen :p siden ingen har lengre fødsler enn det;) Haha
 
Ah, greit og vite. Men hadde sikkert 10 timer i aktiv fødsel forgje gang da. Og alt for mange timer i åpningsfasen før det igjen:p Men da har jeg bestemt at jeg bare skal ha 3 timer aktiv fødsel denne gangen :p siden ingen har lengre fødsler enn det;) Haha
Ja, mener å ha lest et sted at gjennomsnittet for førstegangs er mellom 8 og 12 timer, så da lå du jo i hvert fall innen for der da. Men greit at nesten bare blir 3 ja! :p
 
Det kan være at hun mener at pressriene ikke skal overstige 3 timer. Slik jeg har forstått det så regnes det som styrtfødsrl hvis den varer i 3 timer eller kortere hos førstegangsfødende og 2 timer ved senere fødsler.
 
Det kan være at hun mener at pressriene ikke skal overstige 3 timer. Slik jeg har forstått det så regnes det som styrtfødsrl hvis den varer i 3 timer eller kortere hos førstegangsfødende og 2 timer ved senere fødsler.
Ja, sånn jeg har skjønt det og. Men da jeg var der var det også helt fullt på alle rom, så jeg spurte litt om det også, og da sa hun bare sånn at "nei men da er jo hun som kom inn nå ferdig om tre timer, så kommer neste i tre timer osv.." :p Haha.
 
Nei, det har de nok ikke. Men likevel, er vel ikke en fasit som sier at alle fødsler varer aktivt i 3 timer? Fødselen min var helt sykt intens i og med at den var så kort. Hadde ikke noe særlig vondt før jeg var i aktiv fødsel. Skjønner godt om kroppen ikke takler den type intense smerte over en lenger periode, men synes bare det var en merkelig ting å si?
Absolutt merkelig ting å si. Men mange sier de fødte i 30-40 timer, men de var jo ikke i aktiv fødsel hele tiden. Selv om de har rier og det gjør vondt, så er det fortsatt ikke aktiv fødsel. Men ikke mer enn 3 timer er jo bare tull. Min fødsel varte i 11 timer, men jeg var i aktiv fødsel i rundt 8 timer.
 
Jeg holdt på i 36 timer totalt men var ikke i aktiv fødsel mer enn gjerne 12 :p
Hadde en stjernekikker så derfor den varte så lenge
 
Ingen er i aktiv fødsel i flere døgn,da hadde man ikke vært levede etterpå:p
Jeg har blitt satt i gang sju om morgen,fått rier en time etterpå.Men man er jo ikke i fødsel selvom:) fødte ni på kvelden så den aktive fødselen varte vel en time sist gang med epidural
 
Tror det er fra ca 3 cm! Dvs at jeg per def var i aktiv fødsel i ca 30 timer. Men det varierer jo veldig hvor intense rier man har opp til det. For meg opplevdes det som å være i aktiv fødsel fra 1 cm. Jeg lå og vred meg i senga hele veien i 40 timer :p
 
Den aktive delen av min fødsel (fra 4 cm til barnet var ute) tok 8 timer.
Totalt (fra det var 3 min mellom riene til han var ute) tok det 40 timer.
Der, motbevist :p
 
Men aktiv fødsel starter ved vannavgang eller 4 cm åpning, alt ettersom hva som skjer først. Ei jeg lå på barsel med venta i 4 døgn fra vannet gikk til akutt keisersnitt. Hun klarte ikke gå på flere dager, og det var sykehusfeil, but still, laaaangt over tre timer
 
Tror det er fra ca 3 cm! Dvs at jeg per def var i aktiv fødsel i ca 30 timer. Men det varierer jo veldig hvor intense rier man har opp til det. For meg opplevdes det som å være i aktiv fødsel fra 1 cm. Jeg lå og vred meg i senga hele veien i 40 timer :p

Det er veldig individuelt.Jeg gikk med 3 cm åpning i flere dager uten å kjenne på noe som helst,ble noe vondere ved 4 cm men likevel :)
 
Men aktiv fødsel starter ved vannavgang eller 4 cm åpning, alt ettersom hva som skjer først. Ei jeg lå på barsel med venta i 4 døgn fra vannet gikk til akutt keisersnitt. Hun klarte ikke gå på flere dager, og det var sykehusfeil, but still, laaaangt over tre timer
Trodde ikke aktiv fødsel startet ved vannavgang? Når vannet går får man jo beskjed om at det kan ta opp til 36 timer eller noe før fødselen starter. I hvert fall det jeg fikk beskjed om. Og hvis det ikke starter av seg selv etter det blir man satt i gang.
 
Enig med alle:p hun må ha ordlagt seg feil eller sagt noe feil.
 
Aktiv fødsel er fra 4 cm og gode rier til baby er ute. Vanligste hos førstegangs er 8-10 timer. Et par timer kortere med flergangs. Hun kan heller ikke ha ment pressing, man får jo som regel ikke lov til å presse i mer enn 1 time før tiltak blir satt inn (tang, sugekopp, keisersnitt). 3 timer er alt for lenge å presse... Rar ting å si ja....
 
Back
Topp