ingen ende for stakkars Linus

2x 24November

Forumet er livet
VIP
Da har vi vært på PPT for å ta språktesten med Linus. var der på torsdag. 
Han var kjempeflink og samarbeidsvillig så hun fikk gjort alt hun ønsket å gjøre og mere til :) resultatet var det jo litt værre med.
Hun tok jo som sagt masse tester og skrev "svarene" inn i et sjema. når hun var ferdig regnet hun ut resultatet. Hun visste meg en skala fra 1-9 der 9 var det beste. Linus lå på 2. Hun sa at han lå på stadiet med et barn på 2 år. Så nå skulle hun sette igang å søke om å få "spesialundervisning" til han i barnehagen :) 

Etter jeg hadde vært på PPT med han dro jeg rett på skolen. Så på tlf i det siste friminuttet før jeg la tlf i jakkelomma. Da siste timen var ferdig så jeg på tlf igjen og der var det 5 ubesvarte anrop fra samboer i tillegg til meldinger. Fikk en dårligfølelse med en gang, for han pleier ikke ringe så mange ganger når han vet jeg er på skolen. Han ringer max 2 ganger, så skjønner han at jeg er opptatt og venter til jeg ringer tilbake. 
Ringte til han, og han kunne fortelle at Linus tisser blod, og han har snakka med legevakta som vil ha han inn med en gang. Men siden han var hjemme med både linus og Viljar (som begge har vært syke hele uka) og ikke har bil ble de enig om å vente til jeg kom hjem. Så jeg var innom apoteket og fikk kjøpt sånne poser for å samle opp urin i, og dro rett hjem, henta Linus og rett til legevakta. herregud som Linus skreik når han tissa :( Og joda.. fullt utslag på urinprøven.. Så da var det igang med NOK en antibiotikakur. han hadde jo urinveisinfeksjon i høst og, og i etterkant av den ble det tatt røntken og ultralyd av urinveiene og nyrene, (de skal gjøre det da uvi ikke er vanlig for små gutter, så det kan indikere noe feil i urinveiene) men de fant ikke noe galt. 

Legen på legevakta sa han skulle sende prøven til dyrkning og se om vi fikk noe svar da, men mulig han rett og slett bare var uheldig som har fått det 2 ganger på under 6mnd. 

når vi kom hjem fra legevakta klarte han å falle og slå leppe mot tv bordet så han fikk et skikkelig kutt og blødde masse. den verandaleppa. 
Og som om ikke det var nok falt han ut av senga 2 ganger om natta. 

snakker vi ulykkesfugl?? 
 
Stakkars, stakkars lille Linus! Veldig uheldig er han :(( Håper det går bra med han! Bra dere får god oppfølging ift språk :)
 
Uff da stakkars liten..Men i forhold til den testen,kan jeg spørre om hvor gammel han er ? for skal settes inn ekstra på guttungen her og,han er snart 3 men ligger ca på 1,5 års stadiet i språk..de har tatt noen tester i barnehagen..fikk vite det om torsdagen..var et hardt slag ja..
 


knotte81 skrev:
Uff da stakkars liten..Men i forhold til den testen,kan jeg spørre om hvor gammel han er ? for skal settes inn ekstra på guttungen her og,han er snart 3 men ligger ca på 1,5 års stadiet i språk..de har tatt noen tester i barnehagen..fikk vite det om torsdagen..var et hardt slag ja..

han er 3 år og 3,5mnd. Fram til han var 3 år hadde han ingen språk. da lå han nok på 1-1,5 år han og. Han kunne bare små enkle ord som mamma, pappa, is, der, bil og se. (han sa ikke pappa før han var 2 år og 7mnd) han fikk satt inn dren i ørene i august, og etter det har ordene kommet litt sakte men sikkert. Men han snakker ikke i setninger annet enn se mamma, der bil osv. kun 2 ord-setninger. 
 
ok er det han min kan og,bare enkle ord som mamma,hei,hade,æsj,den,se,ja og nei..eneste 2 stavelses setningen han sier er nei mamma..Har vært hos øre-nese-hals og der viser det seg at den ene tromhinna ikke vibrerer..så her skal de inn med ekstra i barnehagen.

Vi har hatt en tøff tid da fra han var nyfødt til 1,5 år men ikke fult så snill mann og jeg tenker at det kan og skyldes at han er sein pga det.(Jeg fant ut i 2010 at han ikke var så snill og da kasta jeg han ut) men var mye kjefting og det gjør jo noe med ungene..Jeg tok dette svært tungt for fikk en følelse av at det er min skyld at jeg ikke stimulerer nok men alle sier at det ikke er det..

Men håper alt ordner seg for Linus da :) 
 
Huff og huff.. Håper antibiotikaen tar knekken på urinveisinfeksjonen raskt! Så bra at språket hans tross alt blir bedre og bedre og at det følges opp i barnehagen. Håper alt bare går oppover nå!!
 


knotte81 skrev:
ok er det han min kan og,bare enkle ord som mamma,hei,hade,æsj,den,se,ja og nei..eneste 2 stavelses setningen han sier er nei mamma..Har vært hos øre-nese-hals og der viser det seg at den ene tromhinna ikke vibrerer..så her skal de inn med ekstra i barnehagen.

Vi har hatt en tøff tid da fra han var nyfødt til 1,5 år men ikke fult så snill mann og jeg tenker at det kan og skyldes at han er sein pga det.(Jeg fant ut i 2010 at han ikke var så snill og da kasta jeg han ut) men var mye kjefting og det gjør jo noe med ungene..Jeg tok dette svært tungt for fikk en følelse av at det er min skyld at jeg ikke stimulerer nok men alle sier at det ikke er det..

Men håper alt ordner seg for Linus da :) 

ånei så fælt for både deg og gutten din. Ingen barn burde oppleve og bo med noen som er slem :( 
Men som du sier alle de andre sier så er det jo virkelig ikke din skyld. Om trommehinna ikke vibrere har han jo nedsatt hørsel, og det kan ingen slemme, eller for lite stimulering forårsake, og om du tenker deg godt om skjønner nok du og det :) Ikke ta dette på din kappe, selv om jeg skjønner veldig godt at du gjør det. Jeg tenker og om det er noe jeg har gjort eller ikke gjort som gjør at han ikke snakker, men han har jo en medisinsk lidelse, og jeg vil tørre påstå at Linus har den beste mammaen og pappaen han kan få, for vi står virkelig på hodet for han, og stimulerer han på alle mulige måter. Og det er jeg sikker på at du og gjør :) Håper det løsner litt for din gutt og når dere får hjelp :)
 
Neimen, stakkars lille Linus. Han er maks uheldig han. :(

Masse god bedring, håper han blir fort frisk. :)
 


2x 24November skrev:


knotte81 skrev:
ok er det han min kan og,bare enkle ord som mamma,hei,hade,æsj,den,se,ja og nei..eneste 2 stavelses setningen han sier er nei mamma..Har vært hos øre-nese-hals og der viser det seg at den ene tromhinna ikke vibrerer..så her skal de inn med ekstra i barnehagen.

Vi har hatt en tøff tid da fra han var nyfødt til 1,5 år men ikke fult så snill mann og jeg tenker at det kan og skyldes at han er sein pga det.(Jeg fant ut i 2010 at han ikke var så snill og da kasta jeg han ut) men var mye kjefting og det gjør jo noe med ungene..Jeg tok dette svært tungt for fikk en følelse av at det er min skyld at jeg ikke stimulerer nok men alle sier at det ikke er det..

Men håper alt ordner seg for Linus da :) 

ånei så fælt for både deg og gutten din. Ingen barn burde oppleve og bo med noen som er slem :( 
Men som du sier alle de andre sier så er det jo virkelig ikke din skyld. Om trommehinna ikke vibrere har han jo nedsatt hørsel, og det kan ingen slemme, eller for lite stimulering forårsake, og om du tenker deg godt om skjønner nok du og det :) Ikke ta dette på din kappe, selv om jeg skjønner veldig godt at du gjør det. Jeg tenker og om det er noe jeg har gjort eller ikke gjort som gjør at han ikke snakker, men han har jo en medisinsk lidelse, og jeg vil tørre påstå at Linus har den beste mammaen og pappaen han kan få, for vi står virkelig på hodet for han, og stimulerer han på alle mulige måter. Og det er jeg sikker på at du og gjør :) Håper det løsner litt for din gutt og når dere får hjelp :)

Må signere 2x 24November på alt her. Grusomt for dere å ha opplevd noe slikt, men du må virkelig ikke føle skyld for språkproblemene for det. Jeg har også en jente med dårlig hørsel og dårlig språkutvikling, og jeg har aldri tenkt tanken at det kan være dårlig stimulering eller min skyld på noen måte. Håper det løser seg for oss alle. :)
 


*Ann Helen* skrev:
Stakkars liten da :( Masse god bedring til Linus :)



 
Stakars, så uheldig og oppleve det to ganger da :(

God bedring og lykke til med språkhjelp i barnehagen :)
 
Back
Topp