Ingen bæsjebleie på 2 dager!

Ja det tror jeg :) samme med lille her. Kan gå fra 2-4 bleier om dagen, til ingen på 4 dager :p fullammer her også :)

Er det ikke til og med innafor å ikke levere bæsjebleie på 14 dager når man fullammer? :)

Ja mener jeg har lest flere plasser at barn som kun får mm ikke nødvendigvis trenger å ha avf på 1-2 uker at kroppen utnytter mm til det fulle og at det dermed ikke blir så mye avfallsstoffer

jeg også fullammer og lille gikk fram til idag 4dager uten avføringm. han har hatt så mye vondt i magen at han ikke har fått sovet og stort sett skreket npr han har vært våken :/ fisene hans luktet skikkelig ille så jeg tydde til maltekstrakt uten hell.. men idag kom det og GUD! for en lukt.. holdt helt særiøst på å spy - og jeg har skifta bæsjbleier på en (snart) 4åring den siste uka..

Huff da lykkeligfargeklatt!! :o stakkars da, har sikkert sliti med den da! Her har vi også hatt noen urolige netter! Promper og styrer rundt! Tror hu sliter litt her også! Skal kjøpe sviskemos i dag for å se om det kan lette på trykket. Orker ikke flere sånne netter. Her pleier lille å sove til 8:30-9:30 på morningene, men de to siste dagene (hvor avføring uteblitt) våknet 6:30/07!!! Wææææ ....

Huff da lykkeligfargeklatt!! :o stakkars da, har sikkert sliti med den da! Her har vi også hatt noen urolige netter! Promper og styrer rundt! Tror hu sliter litt her også! Skal kjøpe sviskemos i dag for å se om det kan lette på trykket. Orker ikke flere sånne netter. Her pleier lille å sove til 8:30-9:30 på morningene, men de to siste dagene (hvor avføring uteblitt) våknet 6:30/07!!! Wææææ ....

ja han slet nok veldig med den :/ sov 10.5t inatt (sett bort fra 13min matpause kl 06.00) og det er det ei stund sia han har gjort! såndet var nok godt å få det ut :)
- hvis du føler hu sliter mer enn vanlig ville jeg nok prøvd å gjøre noe..
prøvd termometer i rompa for å stimulere til bæsj? og holde noe varmt oppå magen kan gi effekt :)

ja han slet nok veldig med den :/ sov 10.5t inatt (sett bort fra 13min matpause kl 06.00) og det er det ei stund sia han har gjort! såndet var nok godt å få det ut :)
- hvis du føler hu sliter mer enn vanlig ville jeg nok prøvd å gjøre noe..
prøvd termometer i rompa for å stimulere til bæsj? og holde noe varmt oppå magen kan gi effekt :)
Takk for tips, hvor lenge skal termometeret være i rompa da?

Takk for tips, hvor lenge skal termometeret være i rompa da?

vettu, det er jeg litt mer usikker på.. jeg målte først tempen før jeg prøvde å stimulere litt helt i åpningen - skal visst ikke noe langt inn (max1cm) og max 1min.. leste nå at mange har god erfaring med å ta termometeret bare helt i åpningen og presse forsiktig bena til barnet mot magen..
var dog ikke anbefalt å gjøre dette så ofte (vel og merke mange forskjellige meninger om dette som alt annet)
jeg prøvde bare en gang uten hell..

Vi har brukt temp.måleren et par ganger. Med olje, jeg har liksom bare gjort som om jeg skulle ta tempen, men litt ut og inn. Da ser jeg at mini liksom presser litt samtidig, og så kommer det noen skikkelig ladninger! :D

Husker godt den lukta like før bæsjen kom på førstemann når det gikk uker mellom bæsjebleiene. Han var ikke plaget da. Nå har lille også begynt å få luktefjerter, men bæsjer stort sett hver dag, gikk en dag uten da. Men har nå begynt på fast føde (litt grøt) så tenker at lukta kommer av det denne gangen :)

Helt normalt! Kan hende han er litt plaget nå fordi han ikke er vant til at det går litt lenger mellom bæsjebleiene! Det går seg nok til :)

Her er det nok bæsjebleier vertfall. Har gått fra 1 til dagen. Til 4-5 per dag denne uken. I dag har han hatt 6 :-O er nok fordi vi har begynnt med velling på søndag. Trudde dei fikk hard mage av annen føde enn mme, men ikke her vertfall :-P hehe. Han virker ikke plaget fordeom. Bare mye i første bleien for dagen. Resten er bare litt med noen timers mellomrom.

Her har hun bæsjet hver 2.-4. dag nesten helt fra starten. Promper som en mann da ;-) Virker ikke plaget av det, bare litt i begynnelsen. Uvant for storesøster har hatt 1-2 bæsjebleier hver dag og har fortsatt i en alder av 2,5 år.

Jeg har lest at det ikke er anbefalt å bruke temp.måleren unødvendig da det kan føre til skade på lukkemuskelen. Men det er jo så mye info ute å går så vet ikke hva man skal tro på. Jeg gjorde slik med storebror, men har ikke gjort det med vesla (ikke hatt behov og vil unngå det nå hvis jeg ikke må)

Jeg har lest at det ikke er anbefalt å bruke temp.måleren unødvendig da det kan føre til skade på lukkemuskelen. Men det er jo så mye info ute å går så vet ikke hva man skal tro på. Jeg gjorde slik med storebror, men har ikke gjort det med vesla (ikke hatt behov og vil unngå det nå hvis jeg ikke må)
Vi snakket med hs om det, iom at vi har brukt det, og hun sa det samme som du skriver. Så vi prøver å ikke bruke den, men noen ganger er det vanskelig å la være når lille er urolig og ikke har fått ut noe på en stund og vi vet at det kommer med en gang når vi bruker temp.måleren. Vi må bare prøve å være litt mer tålmodig :)

Back
Topp