Ingefærtilskudd

Lille lam

Forelsket i forumet
Sommerfuglene 2017
Har noen prøvd det mot kvalme.
? Og funker det?
Ble anbefalt det av ei på jobben, men har angst for å prøve da jeg er livredd for å bli verre:dead:

Har ikke prøvd selv. Men fastlegen anbefalte meg ingefærte. Meeen jeg hater smaken og lukta :confused:

? Og funker det?
Ble anbefalt det av ei på jobben, men har angst for å prøve da jeg er livredd for å bli verre:dead:
For konsentrerte doser ingefær er ikke anbefalt for gravide. På mus er det vist at store doser ingerfær kan indusere aborter. Går fint med mindre mengder for gravide, men de anbefaler ikke sånne piller med høy konsentrasjon.

Edit: legger ved bilde av kilden også. Og tenkte bare å tipse om at det best mot kvalme er nok søvn og jevnt blodsukker, og hvis man sliter med mye kvalme kan man ta det opp med fastlegen og få postafen eller annen medisinsk hjelp ❤️

Vedlegg

• A83CA93B-A796-41BF-9E7E-20F43BD4617E.jpeg
    A83CA93B-A796-41BF-9E7E-20F43BD4617E.jpeg
    367,9 KB · Visninger: 7
Last edited:
Man kan ta inntil 1g med ingefærtilskudd per dag helt trygt. Dette i følge tryggmammamedisin.no som er en veldig fin side med god info :D Legger ved skjermdump. Det står også i veileder for svangerskapskvalme, at mange leger ønsker du prøver ingefær og/eller seabands (armbånd med akkupressur) før kvalmestillende gis. Snakk med fastlegen du :Heartpink

DA4DB218-28E4-4B2A-811F-4C33931CE9C5.jpeg

? Og funker det?
Jeg er glad i ingefær. Værre blir det nok ikke, men om det hjelper er noe annet. Har prøvd ingefær når jeg har vært kvalm tidligere, har ikke hjulpet meg.

Back
Topp