Ingefær

BabyUndercover2016

This mom makes beautiful babies;-)
Oktoberskatter 2014
Forrige uke kom kvalmen for fullt hos meg, kastet opp og var helt slått ut. Fikk tips i helgen at man kunne kutte opp ingefær som man puttet i en gryte med vann og kokte i 20 minutter, man kan drikke det varmt eller kaldt. Jeg lagde flere liter og satte i kjøleskapet og har gått og sippet flere glass om dagen, hatt på drikkeflasken i bil og på jobb, og det har vært ufattelig effektivt. Nå holder det kvalmen i sjakk, jeg klarer og fungere, få i meg mat og alt. Jeg merker fort at hvis det har gått en stund siden sist jeg drakk, så kommer kvalmen for fullt, så jeg småsipper ingefærvannet mitt gjennom hele dagen, og det funker altså, hadde aldri trodd det. Jeg trenger ikke ta tablettene jeg fikk mot kvalmen lenger. Lettelse.

Takk for tips! Jeg har foreløpig brukt Nyco Fruktsalt, og det har hjulpet meg litt, men denna kvalmen kommer jo fort igjen hvis jeg reiser meg.. Sitter jeg rolig, går det bra :D Så får teste ut ingefær tror jeg :)

Ja det er verdt et forsøk. Smaker friskt og deilig også, og det er iallefall en bonus. Liker det best ganske kaldt selv da.

Hvor mye ingefær å vann koker du opp? Dette høres ut som noe jeg bare MÅ teste ut ;) ps. Du får ikkje halsbrann av det då?

Jeg har brukt ingefær tabletter en stund, det har virket godt det også :)

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg prøvde ingefær for noen uker siden, men merket ikke noen forskjell. Jeg la 1-2 tynne skiver i en kopp kokende vann og drakk det som te. Smaken var ok, men merket ingen effekt på kvalmen.

Nå er ikke kvalmen så ille her lenger heldigvis :-) Håper bare ikke det er ett negativt tegn...

Sent from my iPhone using BV Forum

Hvor mye ingefær å vann koker du opp? Dette høres ut som noe jeg bare MÅ teste ut ;) ps. Du får ikkje halsbrann av det då?
jeg kutter opp en god størrelse ingefær, altså en hel en. koker opp på 2-3 liter vann. det har reddet meg iallefall

Det funket ikke for meg, men jeg tror det var fordi den var varm. Kaldt er mye mer kvalmestillende for min del :)

Back
Topp