Ingefær og ingefærshot

Gravigdis

Betatt av forumet
Flere som har hørt at ingefær kan fremprovosere abort? Jeg er nå 5+2,hjerte er begynt å slå og trøttheten slo inn samtidig:sleep011Før jeg begynte prøve var jeg avhengig av ingefærshot. Fikk sykt masse energi og var så oppegående, så lurer på å begynne igjen..?! Noen tanker? Tenker en liten shot kan vel ikke skade, men vil jo ikke risikere noe :banghead::rolleyes:
 
Det er anbefalt å unngå store mengder ingefær og ingefærshots. Leste det typ i går, lurer på om det var på matportalen eller noe sånt.
 
https://www.matportalen.no/rad_til_spesielle_grupper/tema/gravide/

Lakris og ingefær
Gravide bør ikke spise mye lakris på grunn av skadelige effekter av glycyrrhizinsyre, et hormonforstyrrende stoff som finnes i lakrisplanten. Gravide bør unngå ingefærshots og kosttilskudd med ingefær . Bakgrunnen er dyreforsøk som viser at store mengder ingefær kan gi økt risiko for abort.
Takk:) Er vel best å la være da:/ veldig kjedelig. Nå som de verste ukene slår inn, som det finnes en kur mot, også kan en ikke bruke den! :dead:
 
Neiiii

ikke lakrisen min :oops::oops:
 
Neiiii

ikke lakrisen min :oops::oops:

Det blir mitt største issue dette svangerskapet :hilarious: Elsker lakris så mye, men får bare vente... har lest at babyen kan få magesmerter om man spiser lakris og ammer. Kommer ikke til å pumpe for å ta et glass vin, blir pumping for lakrisens del :hilarious:
 
Det blir mitt største issue dette svangerskapet :hilarious: Elsker lakris så mye, men får bare vente... har lest at babyen kan få magesmerter om man spiser lakris og ammer. Kommer ikke til å pumpe for å ta et glass vin, blir pumping for lakrisens del :hilarious:

:( Jeg spiser lakris hver eneste dag - så jeg kommer til å slite max!
Kjøper alltid et lager med salte pingviner på tur til og fra danmark :p:p
 
Er også blitt helt avholds fra ingefær, nettopp pga nye studier som viser at det utgjør stor abortfare. Har noen tips mot kvalme som ikke innebærer ingefær tar jeg gjerne imot:anyone
 
Er også blitt helt avholds fra ingefær, nettopp pga nye studier som viser at det utgjør stor abortfare. Har noen tips mot kvalme som ikke innebærer ingefær tar jeg gjerne imot:anyone
Jeg kjøpte en pakke ingefærte i sta, men da jeg kom hjem og leste på innholdsfortegnelse var det både ingefær OG lakris i den. :facepalm: Jeg liker uansett ikke lakrissmaken i te, så det ble liksom dobbel nedtur. :rolleyes:

Ellers er vel tørre kjeks en gjenganger når det kommer til tips mot kvalme. Og å spise jevnt osv.
 
Er også blitt helt avholds fra ingefær, nettopp pga nye studier som viser at det utgjør stor abortfare. Har noen tips mot kvalme som ikke innebærer ingefær tar jeg gjerne imot:anyone

Vannmelon og granateple hjelper her :D
 
Jeg kjøpte en pakke ingefærte i sta, men da jeg kom hjem og leste på innholdsfortegnelse var det både ingefær OG lakris i den. :facepalm: Jeg liker uansett ikke lakrissmaken i te, så det ble liksom dobbel nedtur. :rolleyes:

Ellers er vel tørre kjeks en gjenganger når det kommer til tips mot kvalme. Og å spise jevnt osv.
Vannmelon og granateple hjelper her :D


Takk for tips! Legen min anbefalte meg i dag ingefærtilskudd, sol og frisk luft, men nå er plutselig kvalmen borte :eek: Håper det ikke er et dårlig tegn, men at jeg får en pause noen dager/uker/resten av mndene :D
 
Back
Topp