Ingefær mot kvalme ??

lillegull11

Gift med forumet
Februarlykke 2015
Noen som har forsøkt ingefær mot kvalme ? Virker det ? hvor Kjøper Dere det ? Hvordan intar dere det ? Som krydder eller spiser det ? Eller finnes det i andre varianter ? :) begynner og bli desperat nå . Eer så kvalm har prøvd og spise ritz kjeks og lite å ofte men har ikke funket enda har vært kvalm i 2 uke allerede og er kun 6 uker enda så håper ingefær evnt kan hjelpe ;) andre tips taes også hjertelig imot .. Takk på forhånd for deling av erfaringer :D

Sent from my SM-G350 using BV Forum mobile app

Kvalmen har såvidt begynt å snike seg innpå hos meg, det vil jeg ikke ha noe av. Idag har jeg kjøpt seaband og ingefær- kapsler på apoteket. 165kr for seaband og 65kr for 30 kapsler med ingefær. Blei plutselig litt skeptisk til ingefæren i og med at det sto på pakken at gravide skal forhøre seg med lege før bruk.. Men det står jo overalt at det er greit, så da trenger jeg vel ikke det?! Så lenge man ikke spiser mer enn anbefalt? Legen min kjenner meg ikke spesielt godt uansett... :)

Du kan trekke te av fersk ingefær. Kok det i min 5 min, nok til en kopp, kan ha i litt sitronsaft etterpå for smaken sin del, og evt litt sukker. Blir sterk smak. Kan ta ingefærkapsler. Opp til 1 gram fordelt utover dagen er trygt. Jeg syns det hjelper bra. Syns og ingefærøl hjelper på.
Håper du får lindring for kvalmen din :)
Du kan også ta reisesyketabletter mot kvalmen.

-iPhone appen-

Jeg tok en ingefær- kapsler idag. Blei bedre etter det, men vet ikke om det var den eller tilfeldig da jeg ofte har blitt litt bedre utover ettermiddagen uansett ;)

Jeg laget meg ingefær te for gravide igår, og dagen i går endte opp som den dagen jeg har kastet opp mest til nå. Måtte løpe på do noen minutter etter jeg hadde drukket, så tror ikke jeg tørr lage mer av den til meg:).

Sent from my iPhone using BV Forum

Når jeg snakka med legen min om ingefær mot kvalme fortalte hun at enkelte blir mer kvalm av det. Kanskje du er en av dem Vilde_87?

Når jeg snakka med legen min om ingefær mot kvalme fortalte hun at enkelte blir mer kvalm av det. Kanskje du er en av dem Vilde_87?
Ja, jeg tror nok det da, så jeg skal ikke drikke det igjen:) ..

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg forsøkte ingefærtabletter forrige svangerskap, og det gjorde bare ting verre. Fikk smaken og lukta av dem i munnen heeeele dagen, forferdelig lukt. Sikkert litt slapp lukkemuskel som gjorde det.

Når/dersom jeg blir plaget med kvalme dette svangerskapet tror jeg heller jeg går for ingefærte eller syltet ingefær. Har spist det til sushi et par ganger allerede, men da ble jeg uvel begge gangene - følte meg nesten matforgiftet. Ikke mer sushi på meg.

22.02.2015 ♡

Ingefærkapsler hjelper her en stund..men etter to timer er jeg like ille..

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Kjøpte denne idag hun sa det var denne som smakte best siden det var brunt sukker oppi :P den skulle vist Være så fantastisk og både hjelpe mot hodepine og magevondt :P klarte forøvrig og ta to slurk var ikke den beste smaken ganske sterk;) så om den hjelper eller ikke vet jeg ikke enda , kanskje jeg prøver krydderet heller :D

Sent from my SM-G350 using BV Forum mobile app

Vedlegg

• 1404505684031.jpg
    1404505684031.jpg
    69,5 KB · Visninger: 12
Back
Topp