Ingefær-kapsler?

håperpå2016baby

Flørter med forumet
Jeg er ekstremt kvalm og kaster opp både dag og natt.. Var til legen i dag å spurte om jeg kunne ta ingefær-kapsler. Det var ikke noe problem sa hun. Tok to kapsler når jeg kom hjem og synes faktisk at kvalmen ikke er så intens lenger:) men så googlet jeg det, og der står det at det ikke anbefales til gravide fordi det ikke er påvist om det er skadelig for fosteret eller ikke.. Så nå er jeg veldig usikker.. Har noen av dere tatt disse kapslene? Å hvor mange tok dere evt hver dag? Og over hvor lang tid?

Jeg har ikke tatt det og vet ikke om det er trygt eller ei i kapselform, men jeg vet det er anbefalt med ingefærte og at det i hvert fall skal være helt trygt. Det finnes mange oppskrifter hvis du googler det. :)

Om legen sier du kan ta det så kan det ikke Være skadelig:) står jo veldig mye rart på nettet. Snakket med de på apoteket og jordmor i tillegg og alle har anbefalt ingefær kapsler :) jeg tar de innimellom , var ikke kvalm i forrige svangerskap så fikk ikke prøvd de ut da :)

Legen min nevnte også ingefærkapsler.
Har foreløpig foretrukket å lage te av fersk ingefær, og det lindrer ihvertfall litt :)

Jeg er ekstremt kvalm og kaster opp både dag og natt.. Var til legen i dag å spurte om jeg kunne ta ingefær-kapsler. Det var ikke noe problem sa hun. Tok to kapsler når jeg kom hjem og synes faktisk at kvalmen ikke er så intens lenger:) men så googlet jeg det, og der står det at det ikke anbefales til gravide fordi det ikke er påvist om det er skadelig for fosteret eller ikke.. Så nå er jeg veldig usikker.. Har noen av dere tatt disse kapslene? Å hvor mange tok dere evt hver dag? Og over hvor lang tid?
Satt og forsket på dette da både jeg og samboer er veldig inn i naturmedisiner og slikt. Fant en artikkel hvor det sto at ingefær kan brukes av gravide som kvalmestillende, men at det ikke bør overskrides med 1mg om dagen :) håper dette hjelper. Skal se om jeg finner den igjen

http://www.apotek1.no/graviditet/kvalme-under-svangerskapet her fant jeg en link med en fin oversikt og beskrivelse! :) håper det hjelper

Back
Topp