Ingangsettelse smerter

Bæremamma

Gift med forumet
Junilykke 2022
noen som har blitt igangsatt før termin pga smerter i kropp?

jeg er plaget med kroniske ryggsmerter og vært sykemeldt lenge pga dette. Det er ingen bedring i sikte. Jeg har tidligere født to barn en uke over termin, det var før ryggen ble så ille. Jeg sliter nå stort og er bare halvveis i svangerskapet.. noen som har fått igjennom igangsetting pga smerter ? Regner med dette bare blir verre ettersom magen blir større. Barna jeg har fra før har vært 3400g og 4000g ved fødsel. Er henvis til smerteklinikk kanskje de kan hjelpe eller han noe svar på sånt også ?

Jeg ble satt i gang til termin, meningen før men sykehuset utsatte det en uke pga kapasitet og ferieavvikling. Jeg hadde hyperemesis og var ganske syk, så sykehuset mente det ikke var forsvarlig at jeg gikk lenger. Så ta det opp med sykehuset ditt, det er muligheter. Men de kan være litt vrange pga risikoen med igangsettelse. Jeg gikk til kontroll på et annet sykehus enn det jeg skulle føde på derfor ble det utsettelse også.

Jeg ble satt i gang til termin, meningen før men sykehuset utsatte det en uke pga kapasitet og ferieavvikling. Jeg hadde hyperemesis og var ganske syk, så sykehuset mente det ikke var forsvarlig at jeg gikk lenger. Så ta det opp med sykehuset ditt, det er muligheter. Men de kan være litt vrange pga risikoen med igangsettelse. Jeg gikk til kontroll på et annet sykehus enn det jeg skulle føde på derfor ble det utsettelse også.
Okei takk for svar :) skal føde på ahus og har vekstoppfølging osv der. Så regner med å ha grei kontakt der. Kan hende jeg er heldig med at termin er rett før juni, så kanskje de vil at jeg føder før all trykket begynner på føde avdelingen og ferieavvikling samtidig.. får høre med de og diskutere med jordmor når det nærmer seg om smertene fortsetter

Ja. To ganger. Men ble satt på smertekur først. Fikk forte. Dette var ahus. Med eldste så startet fødselen av seg selv på smertedoser og beroligende kvelden før igangsettelse. Med minste så starten ikke til tross for medisiner. Så ble satt igang. Det var livmoren min som nektet å åpne seg pga arrdannelse med minste. Eldste ble født i uke 38+0. Minste i uke 39+4.

Må legge til at vi måtte krangle en del for å få hjelp der. Med eldste endte vi me få dra til strømmen for å vente på vaktskifte. Med minste gikk det lettere siden jeg hadde gått mye lengre med han enn de to andre og siste jordmoren sa at det var nesten som jeg var på overtid siden de to andre kom tidligere. Men måtte fortsatt inn flere ganger før jeg fant noen som hørte.

I hovedsak settes man kun i gang hvis baby har det bedre utafor magen enn inni. Men har hørt om tilfeller hvor mor har hatt så ekstreme smerter at det feks har vært vanskelig å ta seg av eldre barn osv. De bruker forhåpentligvis litt skjønn. Men sånn i utgangspunktet er det veldig strengt.

Back
Topp