Ingangsettelse med ballong kateter

April20

Andre møte med forumet
Noen her som har erfaring med igangsettelse over termin med ballongkateter uten å være særlig moden? Hvordan gikk det?

forresten hadde dere med urinprøve på igangsettelsesdagen?

Gikk ikke over termin, men ble igangsatt. Ballongen ble satt inn etter noen dager med mosningstabletter uten hell, den falt ut etter 23 timer uten å gjort noen verdens nytte for seg:bored:

Gikk ikke over termin, men ble igangsatt. Ballongen ble satt inn etter noen dager med mosningstabletter uten hell, den falt ut etter 23 timer uten å gjort noen verdens nytte for seg:bored:

åh Hva gjorde de videre da for å få i gang fødselen?

åh Hva gjorde de videre da for å få i gang fødselen?
Jeg fikk riestimulerende intravenøst og det førte til slutt til at fødselen startet og vannet gikk:happy: tok tid, men fødte vaginalt:happy:

Edit: Må nevne at det viste seg ganske sent i forløpet at jeg hadde arrvev på livmorhalsen som gjorde det vanskeligere for den å åpne seg. Kan godt hende det hadde fungert godt uten arrvevet.

Last edited:
Ble igangsatt med ballong dagen før termin. Kroppen min tok hintet med en gang, så jeg fikk gode rier nesten med det samme, og babyen ble født rundt fem timer etterpå.

Her tok det neste to døgn fra ballongen ble satt til babyen kom. Var lite moden. 8 dager på overtid. Først ballong, så piller hver 6 time (tror jeg det var) etter det. Til slutt tok de vannet og satt klyster, DA satte det igang og gikk fra 0-100 på 10 min :bag: fikk epidural etter ett par timer og det var himmelsk! Babyen ble født etter 5 timer fra det satte igang. Setefødsel her da, så resten er en annen historie :p

Jeg ble satt igang med ballong for ett par dager siden. Hadde 2 cm åpning med hard og bakovervendt livmorhals. Fikk rier med ca 4-5 min mellomrom ganske så raskt etter innsett. Ballong ramlet ut etter noen timer, og ved kontroll på sykehuset 6 t etter innsett så var det 6 cm åpning. Riene forsvant når ballongen datt ut, men kom tilbake med 4 dobbel styrke når vannet så ble tatt.
2 t etter vannet ble tatt var han ute, inkludert 3 minutters pressing/trykking

Ble satt i gang med ballong pga overtid. Var knapt moden, akkurat nok til at de fikk ført inn kateteret. Maserier begynte nesten umiddelbart, men ballongen falt aldri ut, og ble fjernet etter 36 timer. Hadde hatt litt effekt og jeg kunne tøyes til 3 cm.
Stoppet så opp på 4 cm, da tok de vannet. Fikk etterhvert epidural og samtidig riestimulerende drypp. Tok totalt 2,5 døgn fra start til slutt.. #slitenmamma :wtf:

Ble satt igang ca 2 uker før termin med ballong. Var ikke moden. Hadde ballongen i et døgn før den ble tatt ut, hadde ikke hatt noe effekt. Hadde ikke med urinprøve men tok en der, ble lagt inn for igangsettelse.

Ble satt igang på termin. Andre fødsel da. Delvis moden. Ballongen datt ut etter 3-ish timer. Dro inn på føden noen timer senere og hadde 3-4 cm åpning og helt moden, da tok de vannet og fødselen var over 4,5 time senere, 3 timer aktiv fødsel

har født svært raskt tidligere da, da etter igangsettelse med tabletter, så de tok en roligere fremgangsmåte nå for å få roligere fødsel

Ble igangsatt med ballong 14 dager før termin, helt umoden. Å sette det inn var helt smertefritt for min del, trodde det skulle bli skikkelig vondt:facepalm:

Ballongen satt i over ett døgn, lagde litt kraftige kynnere som startet en time etter innsett og varte noen få timer, men det måtte riestimulerende vaginaltabletter til i tre døgn til før småen var ute:wacky:

Satt inn ballong i uke 35, helt umodent. Den ble satt inn seint på kvelden. Fikk kraftige kynnere igjennom natten. Ballongen falt ut når jeg sto i frokostkøen. Når mannen kom tok de vannet. Han var ute på under to timer, så ganske intenst

Noen her som har erfaring med igangsettelse over termin med ballongkateter uten å være særlig moden? Hvordan gikk det?

forresten hadde dere med urinprøve på igangsettelsesdagen?
Ble igangsatt på termin med ballong. Hadde ingen tegn til modning utover myk livmorhals. Fikk regelmessige murringer med én gang etter innsett og de rok seg raskr opp. 3,5 t seinere gikk vannet og jeg hadde 4 cm åpning, 15t etter innsett var bsby ute

Ble forsøkt satt igang på overtid med ballong, gikk med den i et døgn. Den ble tømt og tatt ut og det var ingen forskjell overhode på status. Hun ble til slutt tatt med keisersnitt etter fem dager med rier og forskjellige metoder for igangsetting uten effekt, viste seg at jeg trolig ikke er laget for å føde.
Var ikke moden i det hele tatt, hadde 2cm åpning 15dager over da de gjorde klar for keisersnitt.

Ble satt igang med ballong på termin. Fikk små tak ganske fort, men fikk jo beskjed om at ballongen skulle falle ut av seg selv. Ble sjekket først 24t senere å da var den falt ned, lå ikke der den skulle. Tok forøvrig 38,5t fra ballongen ble satt inn til ungen var ute. Aktiv fødsel kun 4t :) husker ikke om jeg hadde med urinprøve

Back
Topp