Informere jobben....

Ble usikker nå. Har fått plass på bekkentreningsgruppe hver onsdag på dagen. Er alltid lang venteliste men fikk beskjed i dag at nå var det plass. Jeg har hatt ekstrem bekkenløsning i begge graviditeter så blir nok ikke bedre dennegangen. Syns virkelig det hjalp sist svangerskap så vil gjerne denne gangen også. MEN da må jeg jo si det på jobb for det er i arb. tiden. Er i uke 10 neste uke når det begynner så kan jo si det da? Eller vente til onsdagen etter med å gå? Er da i uke 11 og har vært på ul. Hva tenker dere?

I dag fortalte jeg sjefen min at jeg er gravid. Hadde grudd meg litt til det siden jeg nettopp har begynt i ny stilling og stillingen i utgangspunktet kun er ett år (har permisjon fra min faste stilling). Men, hun ble kjempe glad på mine veiene og virket ikke overasket, sa hun hadde ventet det litt (!?), har det syntes så på meg, hehe... Fikk en god klem og hun spurte hvordan det gikk med meg osv. Jeg har vært dårlig i julen og føler meg fortsatt ikke i særlig form, skal til lege på mandag for første kontroll. Sjefen sa at hvis jeg ønsket og hadde behov for det så kunne jeg komme senere de dagene jeg har behov for dette, bare sende henne en mld. også gikk det greit, trengte ikke sykemelding heller - sa at dette ordner vi. Hun er veldig omsorgsfull og flink til å legge til rette så jeg tror det skal gå fint fremover. Ga beskjed til henne at hun ikke skulle si det til noen andre ennå, jeg er 10 uker til mandag så jeg ønsker ikke å dele det med alle ennå... Hun sa også at hun ville jobbe for at stillingen min blir fast før jeg går ut i permisjon! :) Det var en lettelse og godt å ha fortalt det.

Jeg fortalte det til sjefene i går siden jeg ble sykemeldt en uke, pga blødninger. Og jeg selv synes jeg har en tung jobb som stuepike. Høyt tempo og stress. De gratulerte og skjønte meg veldig godt, krysse fingrene skulle de også gjøre :)

Måtte fortelle det på jobb dagen etter positiv test, siden jeg jobber som operasjonsykepleier. Kan ikke være med på operasjoner med røntgen eller sement under svangerskapet. Litt kjedelig at sjefer og kollegaer må få vite om det før familien! Når det er sagt har jeg verdens beste jobb og herlige kollegaer som virkelig er omsorgsfulle, og alle jentene der har vært nødt til å fortelle det tidlig selv.

Jeg sa det til sjefen før helgen....! Jeg kan jo ikke gi cellegift eller assistere på røntgen...! I tillegg sliter jeg skikkelig med å ha på gule smittefrakker og munnbind så lenge av gangen...! Skal ha møte med jordmor(fra NAV) og sjefen på tirsdag for å se på tilrettelegging ;)

Misunner dere litt, dere som ikke trenger å si det på jobben så tidlig... Som du sier over her er det litt ille at jobben får vite det før familien...

Jeg gav beskjed til sjefen før jul. Jeg vet hun har en del hensyn å ta i forhold til å beholde vikarer med riktig fagrets, omplasering av andre etc. Jeg er lærer og har noen spesielle elever jeg følger og et fag ingen andre for øyeblikket kan undervise - så jeg vet det blir en vanskelig kabal for henne. Da er det viktig for meg at hun har den informasjonen hun trenger for å kunne ta riktige avgjørelser i kabalene fremover - spesielt fordi det skader både elever og øvrige personale om det må tas "nødløsninger". Veldig OK, synes jeg, og jeg ser ikke helt problemet for min del. Skulle noe skje, er det uansett en fordel at skjefen vet hvorfor man gjerne ikke fungerer optimalt en periode...og de har jo taushetsplikt. Et par gode kolleger vet det også, men resten av personalet ser det nåe de ser det, tenker jeg. Elevene må jeg informere når det ikke kan skjules mer..

Jeg sa det til de jeg jobber på avdeling med 2 dager etter positiv test- sjefen sa jeg det til på onsdag :-)

Back
Topp